Michael Schumacher - Kerpenin rehtori

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Onneksi tämä on trolli onhan?

Upea kisa tänään, Buttonin ohella ehkä päivän paras suoritus.

Ja silti porukka haluaa Schumin eläkkeelle...
:rolleyes:
voi voi... kaveri oli vauhdissa koko kisan ja sit piti tollasella hoitaa ohi ? ohi olisi pitänyt mennä muutenkii ainakii mitä se ero kaventi siinä viimeisillä kieroksilla. Mielestäni vaan toi tapa jolla hoidettiin ohi oli TODELLA kankea... eka annetaan ajaa kilpaa ja sit ilmotetaankii et löbö lopussa...

edit: tietty ymmärrän jos sinun mielestäsi tyylikkäin tapa ohi mennä on tallimääräys... itse näkisin mielummin oikean ohituksen
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2509

rikke

Well-known member
Liittynyt
6.4.2009
Viestit
276
Di Restan ohihan mentiin näemmä mutka pitkäksi ajamalla, eikös tuossa tilanteessa olisi kuulunut antaa paikka takaisin?
Totta. Samanlainen tilanne kuin Kimillä '09 ohittaessaan Bemaria ekalla kierroksella. Eikä silloinkaan paikkoja vaihdettu. Toki nykyään sama kohta on muuttunut asfaltiksi.
 

80CC

Well-known member
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
298
ihan heräs mielenkiinto tuosta schumin onboard kuvasta, että onpas erilainen startti tyyli grafiikasta päätellen näin ainakin RB ja Mercedeksellä.

http://www.youtube.com/watch?v=waqN5gwPLKw

Jospas sitä laittais ketjun pystyyn johon näitä keräisi.
 

JahJahBlowJob

Well-known member
Liittynyt
9.7.2010
Viestit
640
Käskikö talli päästänään schumin ohitse vai mitä nämä vinkujat täällä itkee? Ainakin mersun mukaan Nicolla oli bensa loppumassa minkä takia pitäisi ajaa rauhallisesti. Schumi olisi mennyt heittämällä ohi ilman mitään Nicolle tulleita radiokeskusteluita huolimatta. Schumilla oli suht tuoreet pehmeät alla kun Nicolla kuluneet kovat. Vauhdillinen ero yli sekunnin per kierros.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24288
Sijainti
lappeen Ranta
voi voi... kaveri oli vauhdissa koko kisan ja sit piti tollasella hoitaa ohi ? ohi olisi pitänyt mennä muutenkii ainakii mitä se ero kaventi siinä viimeisillä kieroksilla. Mielestäni vaan toi tapa jolla hoidettiin ohi oli TODELLA kankea... eka annetaan ajaa kilpaa ja sit ilmotetaankii et löbö lopussa...

edit: tietty ymmärrän jos sinun mielestäsi tyylikkäin tapa ohi mennä on tallimääräys... itse näkisin mielummin oikean ohituksen
En minäkään kovin paljoa Schumista pidä, mutta pakko sen verran heittää, että teki se vissiin muutaman oikeankin ohituksen kisassa.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Käskikö talli päästänään schumin ohitse vai mitä nämä vinkujat täällä itkee? Ainakin mersun mukaan Nicolla oli bensa loppumassa minkä takia pitäisi ajaa rauhallisesti. Schumi olisi mennyt heittämällä ohi ilman mitään Nicolle tulleita radiokeskusteluita huolimatta. Schumilla oli suht tuoreet pehmeät alla kun Nicolla kuluneet kovat. Vauhdillinen ero yli sekunnin per kierros.
Kyllä se nyt vähä epäilyttää, että bensa loppuu vaikka on ajeltu monta kierrosta turva-auton takana.
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Aikamoista hypetystä. Hieno kisa Shumilta ehkä jopa paras paluun jälkeen ja vielä ns. kúskin radalla. Mutta kokonaisuus on vielä pakkasen puolella. No miten se Keke sanoikaan: kuski on just niin hyvä kuin sen edellinen kisa on. Monzaa odotellessa:wink:
 

ohjeah

Well-known member
Liittynyt
8.3.2009
Viestit
1203
Kyllä se nyt vähä epäilyttää, että bensa loppuu vaikka on ajeltu monta kierrosta turva-auton takana.
Tiedä sitten onko selittelyä vai totuus, mutta Ross Brawn oli ainakin sanonut, että nykyisin ei turva-auton takana ajellessa kannata bensaa alkaa säästelemään. Jos siis kaikki on suunnitelmien mukaan mennyt ja kuulemma Nicon bensankulutus oli vielä tuoss avaiheessa ollut kohdallaan.

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2011/08/1380567/miksei-rosberg-saastanyt-bensaa-turva-auton-aikana
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Käskikö talli päästänään schumin ohitse vai mitä nämä vinkujat täällä itkee? Ainakin mersun mukaan Nicolla oli bensa loppumassa minkä takia pitäisi ajaa rauhallisesti. Schumi olisi mennyt heittämällä ohi ilman mitään Nicolle tulleita radiokeskusteluita huolimatta. Schumilla oli suht tuoreet pehmeät alla kun Nicolla kuluneet kovat. Vauhdillinen ero yli sekunnin per kierros.
Samaa ihmettelen. Ihan niinku Schumi ei olis päässyt heittämällä ohi takasiiven turvin. Tuolla jos saavuttaa hitaamman, niin varmasti pääsee myös ohi. Mut voihan se tietysti olla että tuo oli joku viesti Nicolle että älä tee mitään typerää.

Sekös sitten ei olis ollut tallimääräys, jos Schumin nopeampana olis käsketty pysymään perässä :thumbfh:
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Tiedä sitten onko selittelyä vai totuus, mutta Ross Brawn oli ainakin sanonut, että nykyisin ei turva-auton takana ajellessa kannata bensaa alkaa säästelemään. Jos siis kaikki on suunnitelmien mukaan mennyt ja kuulemma Nicon bensankulutus oli vielä tuoss avaiheessa ollut kohdallaan.

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2011/08/1380567/miksei-rosberg-saastanyt-bensaa-turva-auton-aikana
Brawn ei kertonut miten se tapahtuu. Haluaisin vielä tietää miten bensaa kulutetaan yhtä paljon turva-auton takana kuin täysillä kaasu pohjassa? Rosberg meni ns. liikaa kuluttamaan bensaa turva-auton takana mateluvauhdilla jonka takia joutui kisan lopussa hidastamaan säästääkseen bensaa. Vähän selittelyltä haisee
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Brawn ei kertonut miten se tapahtuu. Haluaisin vielä tietää miten bensaa kulutetaan yhtä paljon turva-auton takana kuin täysillä kaasu pohjassa? Rosberg meni ns. liikaa kuluttamaan bensaa turva-auton takana mateluvauhdilla jonka takia joutui kisan lopussa hidastamaan säästääkseen bensaa. Vähän selittelyltä haisee
Laitetaan napit kaakkoon ja ajetaan korkeilla kierroksilla. Kyllä se auto saadaan kuluttamaan ihan yhtä paljon turva-auton takanakin.
 
Liittynyt
21.2.2003
Viestit
785
Sijainti
Lapinlahti
Laitetaan napit kaakkoon ja ajetaan korkeilla kierroksilla. Kyllä se auto saadaan kuluttamaan ihan yhtä paljon turva-auton takanakin.
Itse kyllä uskoisin moottorinohjauksessa olevan sellainen säätö, jolla voidaan polttaa polttoainetta enempi kuin kone tarvitsee. (Näin ei tarvii myllyä huudattaa turhaan, kun koneidenkin on kestettävä useampi kilpailu) On se nimittäin joku insinööri ajatellut senkin, että jos tulee turva-auto tilanne useaksi kierrokseksi ja ei tarvitse sitten kantaa turhaa polttoaine lastia loppu kilpailun ajan.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Itse kyllä uskoisin moottorinohjauksessa olevan sellainen säätö, jolla voidaan polttaa polttoainetta enempi kuin kone tarvitsee. (Näin ei tarvii myllyä huudattaa turhaan, kun koneidenkin on kestettävä useampi kilpailu) On se nimittäin joku insinööri ajatellut senkin, että jos tulee turva-auto tilanne useaksi kierrokseksi ja ei tarvitse sitten kantaa turhaa polttoaine lastia loppu kilpailun ajan.
Tota meinasin tolla nappien laittamisella kaakkon.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15012
Polttoaineen kulutuksessa on tosiaan eroja ja onhan bensan loppuminenkin mahdollista edelleen vaikka tietotekniikka ja bensansäätö on kehittynyt valtavin harppauksin vanhoihin aikoihin verrattuna.

Se tulee varmasti kehittymään edelleen vaikka se on jo nyt huippuluokkaa. Aika-ajossa on kuitenkin nyt erittäin kevyillä tankeilla joillakin radoilla riski saada bensa loppumaan autosta.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Laitetaan napit kaakkoon ja ajetaan korkeilla kierroksilla. Kyllä se auto saadaan kuluttamaan ihan yhtä paljon turva-auton takanakin.
Tuota meinasin kans mutta sitten aattelin että kuka nyt uskaltaa rääkätä konetta ja pistää kierrokset laulamaan täpöön... :rolleyes: Kai niillä sitten on sellaset ohjelmat mitkä vie bensaa konetta hellien. Tai sitten Mersulla on tankissa tulppa josta päästää menovedet radalle nappia painamalla :D
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös