Kaatuuko hallitus Vuotos-kysymykseen?

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Taloussanomista

Myyjän markkinat
pitävät hinnan korkealla


Itse esitystä Timo Sipilä kehuu kuitenkin erittäin myönteiseksi.

– Verrattuna aiempiin hallituksen toimenpiteisiin tässä on jo tekemisen meininki. Tarkempaa arvioita puukaupan lisääntymisestä en lähde tekemään, mutta kyllä tämä on myyjille nyt toiminnan paikka. Tällä hetkellä tilanne on se, että metsä kasvaa enemmän kuin sitä myydään.
Sipilä uskoo myyjän markkinoiden myös pitävän puun hinnan kohtuullisena, jolloin verohyöty päätyy kaavaillusti metsänomistajien kukkaroon.
– Markkinoiden kehitystä ei tietysti koskaan voi etukäteen ennustaa, mutta kyllä tämänhetkinen markkinatilanne on omiaan pitämään hinnan riittävän korkealla. Kyllä myyjät alkavat äkkiä loppua, jos hinta kovin alas tipahtaa.

Sipilän mukaan myytävää metsää löytyy ympäri Suomen. Parhaimmassa tapauksessa Suomi voisi olla puun suhteen täysin omavarainen, jolloin Venäjän ensi vuoden alusta voimaan tulevat puutullit menettäisivät tehonsa.

– Metsänomistajia taitaa olla Suomessa noin 900 000. Tarkkaa tilastoa meillä ei ole, mutta aika harva heistä on sellaisia, jotka pääasiallisesti elävät metsästä. Ratkaisevimmassa asemassa myynnin suhteen ovat nyt kaupungeissa asuvat metsänomistajat, joille metsäomistus edustaa vain sivutuloa.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
UPM:n Pesonen pettyi


Valuuttakurssit eivät liioin helpottaneet tilannetta, UPM:n Jussi Pesonen kommentoi.Metsäjätti UPM:n toimitusjohtaja Jussi Pesonen kuvaa yhtiön toisen neljänneksen tulosta heikoksi.Metsäyhtiö UPM:n tulos heikkeni odotetusti huhti–kesäkuussa viime vuoden vastaavasta ajasta. Liikevaihtokin oli laskussa.

– Vaikka sisäinen kustannustehokkuutemme parani, puun ja keräyspaperin korkeat kustannuksen sekä merkittävästi alentunut sahatavaran markkinahinta heikensivät tulosta. Valuuttakurssit eivät liioin helpottaneet tilannetta, sanoo Jussi Pesonen UPM:n toisen vuosineljänneksen osavuosikatsauksessa.



– Positiivista kehityksessä oli aikakauslehtipapereiden hinnankorotukset sekä viime vuotta hieman paremmat paperin keskihinnat. Myös tarratoimialan tulosparannustoimet ovat käynnistyneet hyvin, arvioi Pesonen.

Pesosen mukaan toimialojen kysyntänäkymät ovat heikentyneet alkuvuodesta. Koko vuoden 2008 toiminnallisen kannattavuuden hän arvioi jäävän viime vuotta heikommaksi.

Kysyntä- ja kannattavuusnäkymien arvioiminen voi Pesosen mukaan johtaa ”tuotannon pysyvään tai määräaikaiseen sulkemiseen”.

– Arvioimme eri liiketoimintojemme markkinaodotuksia, raaka-aineiden hintaa ja saatavuutta sekä yksiköidemme kustannuskilpailukykyä. Tarkastelu saattaa johtaa tuotannon pysyvään tai määräaikaiseen sulkemiseen, sanoo Pesonen.

– Selvää on, että suomalaisia yksiköitä voidaan pitkäjänteisesti kehittää vain, mikäli kotimaista puuta on edullisesti tarjolla. Tämä otetaan myös tarkastelussamme huomioon. Suunnitelmissamme lähdemme siitä olettamuksesta, että Venäjän tullimaksun korotus tuontipuulle toteutuu vuoden 2009 alussa, kirjoittaa Pesonen.
Eli raakapuun hintaa pitäisi saada alas, jotta homma kannattaisi.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Stora Ensolta surkea tulosMetsäyhtiö Stora Enson tulos heikkeni huhti–kesäkuussa vuodentakaiseen verrattuna. Tulos jäi selvästi markkinoiden konsensusennustetta heikommaksi.

Kyseessä oli kolmas perättäinen neljännes, kun yhtiön tulos laski. Tulosta heikensivät kustannusten nopea nousu eli puun hintojen, polttoaineen ja sähkön kallistuminen.



Markkinanäkymät ovat Stora Enson mukaan muuttuneet entistä epävarmemmiksi ja yhtiö aikoo ilmoittaa kapasiteetin leikkauksista vielä tämän neljänneksen aikana.

– Tulos on nyt alle puolet edellisvuoden vastaavan jakson tuloksesta. Erityisesti puutuotteiden liikevoitto jäi selvästi odotuksiamme heikommaksi. Voimakas kustannusinflaatio ja vahva euro ovat haitanneet myös suurinta osaa paperi- ja kartonkiliiketoiminnoista, toimitusjohtaja Jouko Karvinen toteaa yhtiön osavuosikatsauksessa.

Ennusteet
alittuivat rankasti
Stora Enson tulos ennen veroja ja ilman kertaluonteisia eriä laski huhti–kesäkuussa 31,7 miljoonaan euroon vuodentakaisesta 191 miljoonasta. Uutistoimisto Bloombergin keräämässä ennusteessa analyytikot odottivat tulokseksi ennen veroja keskimäärin 105 miljoonaa euroa. Analyytikoiden arviot vaihtelivat välillä 63-221 miljoonaa.

Yhtiön liikevaihto laski 2,87 miljardiin euroon 2,99 miljardista eurosta. Markkinoilla odotettiin 2,91 miljardin euron liikevaihtoa.

Stora Enso antoi kesäkuun puolivälissä tulosvaroituksen, jossa se kertoi huhti-kesäkuun kertaeristä puhdistetun liikevoittonsa jäävän "noin puoleen vuodentakaisesta.

Liikevoitto ilman kertaeriä ja käyvän arvon muutoksia oli toisella neljänneksellä 94,4 miljoonaa euroa verrattuna vuodentakaiseen 223 miljoonaan.

Kertaeristä puhdistettua osakekohtaista tulosta Stora Ensolle kertyi 0,04 euroa, kun vuotta aiemmin tulos oli 0,19 euroa. Markkinoilla odotettiin tulokseksi 0,08 euroa.

Luvassa
leikkauksia
Stora Enso aikoo toteuttaa viime vuoden lopulla käynnistämänsä uudelleenjärjestelytoimenpiteet suunnitelmien mukaisesti, mutta ne eivät sen mukaan yksin riitä nykyisissä oloissa.

– Energiataseemme on vahva erityisesti mitä tulee biopolttoaineisiin perustuvaan energiaan. Kuitenkin öljyn ja erityisesti kaasun hintojen 40 prosentin nousu viimeisen kolmen kuukauden aikana, kaksi vuotta jatkuneen puun hinnan nousun lisäksi, merkitsee sitä, että meidän on ryhdyttävä lisätoimenpiteisiin, Karvinen sanoi.

Jo ilmoitettujen useiden paperi- ja kartonkilaatujen hinnankorotusten lisäksi tarvitaan Karvisen mukaan vielä sekä tilapäisiä että pysyviä kapasiteetin leikkauksia. Leikkauksiin vaikuttaa hänen mukaansa myös mahdollisesti heikkenevä kysyntä.

– Nämä kapasiteetin sopeuttamistoimet eivät riipu Venäjän puutullineuvotteluiden tuloksesta. Ne ovat tarpeen, koska tiettyjen tuotteiden ja tuotantolinjojen kustannukset ovat liian korkeat ja niiden kannattavuus on heikko.

Stora Enso ilmoittaa yksityiskohtaisista suunnitelmista vielä kuluvan neljänneksen aikana eli ennen lokakuuta
Eli kohta täällä on ostajan markkinat, kun ei ole enää tarvis suomalaiselle puulle. Kun ei ole tuotantoakaan.:eek: Sen jälkeen metsänomistajien on hyvä kiristellä lisää.:rolleyes:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Kalliiksihan se käy, jos pitää tuoda tuontipuuta esim. Ruotsista/Norjasta. (jos Venäjältä ei sopuhintaan saa...)

Ei voida mitenkään verrata Tehyn kiristykseen. Eikä Tehy tähän keskusteluun liity millään lailla...ei sotkea asioita.
Kyllä ahnetta kiristystä (metsänomistajat) voidaan verrata poloisiin, huonopalkkaisiin kiristäjiin. (sairaanhoitajat).:ahem:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
No niin, heräshän se SKALlikin.:thumbup:

Kuljetusyrittäjätkin vaativat verotukea
Julkaistu: 14:13

stt



Kuljetusyrittäjät vaativat hallitukselta kotimaisen tavaraliikenteen kilpailukykyä parantavia veroratkaisuja. Kuljetus- ja logistiikka-alan etujärjestön SKALin mielestä hallituksen on tehtävä päätöksiä viimeistään budjettiriihessä elokuussa.

Järjestön mielestä ulkomaisille kuorma-autoille pitäisi asettaa päivämaksu, joka vastaisi kotimaisilta autoilta perittävää käyttövoimaveroa. Maksu tukisi kotimaisten yrittäjien kilpailukykyä.


"Metsänomistajille annettu verotuki osoittaa, etteivät EU-säädökset estä kansallisia ratkaisuja, ja logistiikka on Suomelle elintärkeä toimiala", toimitusjohtaja Iiro Lehtinen korosti tiedotteessa.

Kuljetusyritysten taloudellinen tilanne on heikentynyt, kun polttoaineiden hinnat ovat nousseet vauhdilla. Järjestön selvityksen mukaan alle kolmannes alan yrittäjistä on onnistunut siirtämään alkuvuoden kustannusten nousun kokonaan hintoihinsa.
 

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
Kyllä ahnetta kiristystä (metsänomistajat) voidaan verrata poloisiin, huonopalkkaisiin kiristäjiin. (sairaanhoitajat).:ahem:
Jos ei halua myydä, niin mitä kiristystä siinä on?
Jos joku tulee ja sanoo, että myy asuntosi siihen ja siihen alinhintaan, etkä halua myydä, niin kiristätkö sinä silloin ostajaa?:doubtful:

Mitähän firmoja oli ostokartellisyytöksissä joku aika sitten? Todettiin syyllisiksi, mutta sakot kilpailuvirastolle taisi olla olemattomat!

Pitääkö etsiä puun ja vaikka palkkatulojen reaaliarvojen kehitys vaikka 60-luvulta lähtien? Kumman luulet nousseen tuplaten toiseen nähden?

Entä ulkomaan puun ( sekä sellu että tukki) tuonnin hinta rajalla verrattuna kotimaiseen hankintahintaan viime vuosina? Kumpikohan siinä on reilusti kalliimpaa?

EDIT. Tämä nykyy olevan vanha "muistisääntö" 2 vuosikymmenen ajalta ;)
- johtajien palkat ovat nelinkertaistuneet
- työntekijöiden palkat ovat kolminkertaistuneet
- tuotteiden hinnat noin kaksinkertaistuneet
- kantohinnat pysyneet suunnilleen samana ( lukuunottamatta viime vuoden hyppäystä)
 
Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Mitäs kiristystä se sitten on jos sanoo itsensä irti eikä mene töihin irtisanomisajan jälkeen, kuten normaalisti kuuluukin jäädä kotiin?:rolleyes:

Siis niinkuin sairaanhoitajat.:eek:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Nyt olis SKALlilla pelin paikka. Ei ajais kuutiotakaan puutavaraa ennenkuin tulee valtiolta verohelpotuksia kuten metsänomistajat sai.:ahem:

AKT vaatii verohyötyä puukuljetuksiin


Auto-, ja kuljetusalan työntekijöiden
liiton puheenjohtaja Timo Räty vaatii
verohelpotuksia myös puukuljetuksiin.

Puheenjohtaja ihmettelee valtion
päätöstä myöntää veroetuja
puunmyyjille, kun samalla monet
kuljetusyritykset ajavat puuta metsistä
tappiolla.

Hänen mielestään valtion tulisikin
palauttaa polttoaineen
arvonlisäverohyöty kuljetusalalle.

Räty syyttää valtiovaltaa liian
hitaasta toiminnasta ja kysyy, pitääkö
helpotuksia odottaa siihen asti, että
kuljetuskalustokaan ei enää liiku.
Suomen Kuljetus ja Logistiikan SKALin
kyselyn mukaan vain vajaa kolmannes
kuljetusyrityksistä onnistui nostamaan
hintojaan riittävästi polttoaineen
hinnannousua vastaavaksi.
Mielenkiintoista miksi Kataisen mukaan metsäteollisuuden nimissä muut joutuvat toimimaan tappiolla.:p
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
SKALilta on ollut kyllä velliperseilyä.
Ja myöskin hallitusten pitkäaikainen toive on ollut lopettaa kuljetusyrittäminen täysin Suomesta, se on ollut päivänselvää jo piiitkän aikaa.

Taitaa nimittäin kuljetusyrittäminen olla likimain ainoita aloja joiden on turha hakea investointitukea yms.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Mullehan tämä sopisi hyvin, että sais edelleen ajella omalla autolla.:eek:

Työsuhdeautot vaarassa?
28.7.2008 10:24 (Päivitetty 28.7.2008 11:28)
Työsuhdeautolla ajelu saattaa pian olla harvinaista herkkua, sillä hallitus pohtii autoedun verotukseen puuttumista, Helsingin Sanomat kertoo.

Pitäisikö autoedun verotukseen puuttua?
Vihreät saattavat nostaa kuuman kysymyksen pöydälle jo hallituksen budjettiriihessä elokuussa.

Vihreiden eduskuntaryhmän puheenjohtajan Anni Sinnemäen mukaan vapaan autoedun pahin ongelma on, että se ei millään tavalla kannusta vähentämään tai edes harkitsemaan autoilua.

- Meidän kantamme on, että vapaan autoedun osalta tällaista verotusarvoa ei enää tulisi vahvistaa. Työnantaja voisi siis halutessaan antaa tällaisen edun, mutta siinä ei työnantajan kannalta olisi enää verotuksen kautta tulevaa kannustetta, Sinnemäki selittää Helsingin Sanomissa.

Myös valtiovarainministeri Jyrki Katainen (kok) pitää täysin mahdollisena, että hallitus puuttuu työsuhdeautojen verotukseen mitä pikimmin.

Korvikkeeksi parempia matkalippuja?

Kokoomuksen varapuheenjohtaja, kansanedustaja Henna Virkkunen ehdottaa työsuhdeautoilun korvikkeeksi entistä houkuttelevampia työsuhdematkalippuja.

Virkkusen mielestä kysymystä pitäisi tarkastella osana valmisteilla olevaa hallituksen energia- ja ilmastostrategiaa.

Keskustalla taas ei ole lukkoon lyötyä kantaa vapaasta autoedusta.

- Emme ole totaalisesti liputtaneet sen puolesta, mutta emme ole sitä murentamassakaan, eduskunnan valtiovarainvaliokunnan verojaoston puheenjohtaja Mika Lintilä (kesk) muotoilee.

Välttämätön väline vai turhaa huvittelua?

Autoilun verotus on Suomessa ennenkin nostattanut vahvoja tunteita.

Autoedun puolustajat perustelevat kantaansa yleensä sillä, että auto on välttämätön työväline.

Arvostelijoiden mielestä etu vain kannustaa ajamaan mahdollisimman paljon.

Autoedun verotuksessa ovat myös kysymyksessä suuret rahat.

Esimerkiksi viime vuonna vapaan autoedun piiriin kuului Suomessa yli 60 000 autoa. Edun arvo oli yhteensä yli 413 miljoonaa euroa.

Esimerkiksi 25 000 euron arvoisen auton vapaan autoedun kuukausittainen verotusarvo on tänä vuonna 570 euroa. Tähän summaan sisältyy oikeus ajaa vuoden aikana 18 000 kilometriä yksityisajoja.
Joku voi olla toista mieltä.:rolleyes:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Karjalainen sanoi:
Ravi syyttää vihreitä oppositiopolitiikasta
Kokoomuksen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Pekka Ravi syyttää hallituskumppaneitaan vihreitä jopa SDP:täkin aktiivisemmasta oppositiopolitiikasta.

Kokoomuksen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Pekka Ravi syyttää hallituskumppaneitaan vihreitä jopa SDP:täkin aktiivisemmasta oppositiopolitiikasta veroasioissa.

Ravi sanoo, että kansalaisia ei kannata huijata kauniilla retoriikalla. Vihreiden ja SDP:n ajama verolinja merkitsisi hänen mukaansa tulo- ja kannustavuusloukkujen rakentamista.

– Politiikalla, jossa toinen jalka on hallituksessa ja toinen oppositiossa, ei tuloksia saavuteta, Ravi varoitteli vihreitä eduskuntaryhmänsä kesäkokouksessa Jyväskylässä.
Hienoa miten sopuisaa rinnakkaiseloa hallituksessa:) Vihreitten touhu kyllä jaksaa ihmetyttää.. Ovat sanoissaan oppositiossa, mutta päätöksenteossa sitten hiljaa hyväksyvät kaikki päätökset, kuten ympäristönsuojelurahojen vähennykset:thumbup:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Eipä taida Koccarit ja Kepu olla samoilla linjoilla uusista ytinvoimaloistakaan. Ainakin HyssHyss paasasi siihen malliin eilen ratiossa.

Tosin HyssHyssin mielihän on tasan se, mikä on esittävän ministeriön mieli, kuten hallitusneuvotteluissa on sovittu.:eek:;):D
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mullehan tämä sopisi hyvin, että sais edelleen ajella omalla autolla.:eek:

Joku voi olla toista mieltä.:rolleyes:
Miksi noille työkseen autoileville pitäisi sallia edullisemmat vapaa-ajan autoilut muitten kustannuksella :rolleyes:

Homma pitäisi tasata niin, että noille autoilu muuttuisi nykyistä kalliimmaksi, ja muille nykyistä edukkaammaksi :ahem:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Miksi noille työkseen autoileville pitäisi sallia edullisemmat vapaa-ajan autoilut muitten kustannuksella :rolleyes:

Homma pitäisi tasata niin, että noille autoilu muuttuisi nykyistä kalliimmaksi, ja muille nykyistä edukkaammaksi :ahem:
Ai niinkuin vapaa-ajan autoilulta verot pois ja kuljetus-, työ- ym "pakko"liikenteelle tuplaverot? Halleluja! ..ja sinä päivänä Suomi pysähtyi.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Miksi noille työkseen autoileville pitäisi sallia edullisemmat vapaa-ajan autoilut muitten kustannuksella :rolleyes:

Homma pitäisi tasata niin, että noille autoilu muuttuisi nykyistä kalliimmaksi, ja muille nykyistä edukkaammaksi :ahem:
No shit, Einstein. Taisit keksiä ruudin juuri? Millä tavoin mun vapaa-ajan ajot on halvempia, jos ajan omalla autolla työajot ja veloitan ajetuista työkilometreistä? Kaikkia sitä vapaana kulkee väärällä lääkityksellä :D
 

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
No shit, Einstein. Taisit keksiä ruudin juuri? Millä tavoin mun vapaa-ajan ajot on halvempia, jos ajan omalla autolla työajot ja veloitan ajetuista työkilometreistä? Kaikkia sitä vapaana kulkee väärällä lääkityksellä :D

Taisi Zaikom vihjata tähän vapaaseen autoetuun?? Sulla siis sitä ei ole:


http://www.veronmaksajat.fi/fi-FI/luontoisedut/autoetu2008/

En ole koskaan edes karkesti laskeskellut, tuleeko edun saajalle "säästöä" oman auton käyttöön verrattuna.

EDIT: Oletko koskaan arvioinut tai laskenut, kuinka paljon tulee "tappiota" siitä , ettei saamasi matkakulut peittäisi työmatkoista tulleita kuluja? Annoit esimerkin joskus jostain kaveristasi, joka laittaa km korvaukset tietylle tilille, josta maksaa sitten auton kulut ja osan vaihdosta? Ajoiko kaveri omia ajojaan yhtään tai "tilittikö laskennallisesti" omat ajonsa jotenkin mukaan vaihto-tilanteessa?

Toisaalta voisit olla "tyytyväinen", että edes jotain saat auton käytöstä... :frank: Täältä korvesta vaimon työmatka-ajot Kuopioon "omasta pussista"- toki verotuksen vähennys:dunno::mad:
Alan olla Laakkosen vakioasiakas, viime viikolla 2 kertaa ja eilen viimeksi... onneksi takuuseen taitaa vielä mennä iskarit ( luulen kyllä, että asentaja on jotenkin töpeksinyt, jotain iskunvaimennuksen osia vaihtoivat viiko sitten takuuseen ja huollon jälkeen takapää oli kuin keinuhevonen.... tai vispasi peräpäätä kuin ilotytöt Reeberbanilla)
 
Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
EDIT: Oletko koskaan arvioinut tai laskenut, kuinka paljon tulee "tappiota" siitä , ettei saamasi matkakulut peittäisi työmatkoista tulleita kuluja? Annoit esimerkin joskus jostain kaveristasi, joka laittaa km korvaukset tietylle tilille, josta maksaa sitten auton kulut ja osan vaihdosta? Ajoiko kaveri omia ajojaan yhtään tai "tilittikö laskennallisesti" omat ajonsa jotenkin mukaan vaihto-tilanteessa?

Toisaalta voisit olla "tyytyväinen", että edes jotain saat auton käytöstä... :frank: Täältä korvesta vaimon työmatka-ajot Kuopioon "omasta pussista"- toki verotuksen vähennys:dunno::mad:
Alan olla Laakkosen vakioasiakas, viime viikolla 2 kertaa ja eilen viimeksi... onneksi takuuseen taitaa vielä mennä iskarit ( luulen kyllä, että asentaja on jotenkin töpeksinyt, jotain iskunvaimennuksen osia vaihtoivat viiko sitten takuuseen ja huollon jälkeen takapää oli kuin keinuhevonen.... tai vispasi peräpäätä kuin ilotytöt Reeberbanilla)
Onhan se tuhansia euroja kuitenkin loppupeleissä. Aika paljon riippuu tuuristakin, paljonko tulee kalliita vahinkoja. Tuulilasin rikkoutuminen itkettää jo aika tavoin. 2 rengasta on räjähtänyt niin pahasti, että on pitänyt ostaa uudet tilalle. Lisäksi ihan rengasvalinnatkin vaikuttaa paljon kulupuoleen. Toiset voi kestää jopa kaks kertaa enämpi kuin toiset. Välttämättä kitkoilla ajaminen ei ole se halvin tapa, vaikka ajais kesällä ne loppuun. Kyllä yks talvi kitkoilla on maksimi.

Ja aika 'yllättäen' kun menet vaihtamaan uuteen, niin hinnat on kohenneet viime ostosta. Ehkäpä se kannattaisi siirtyä firman autoon tulevaisuudessa. Ei tarvis hirvistellä huollon hintoja tai koska malttais vaihtaa renkaat.:eek:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Jälleen vedetään yhtä köyttä. Nyt Keskustan puoluesihteeri Korhonen syyttää Kokoomusta ulkopolitiikan militarisoinnista (Venäjä, Venäjä, Venäjä...). Samaan aikaan Vihreät haluavat venäjänkielistä ohjelmaa YLElle ja Kokoomuksen jäsenet puhuvat kuin oltaisiin palattu kylmään sotaan, Keskustan linja sama kuin ennenkin, siihen ei ole puuttuminen, vaikka onkin..noh omalla painollaan menevä.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Missä Kouvo on ollut kaikki nämä vuodet? Aivan kuin tuo hallituskumppanien pieni kiistely olisi jotain uutta ja ihmeellistä. Aika monessa "kriisissä" oli Lipposenkin sateenkaaret, samoin edellinen punamulta. Kunnallisvaalit on ovella, niin sen takia pitää vähän ottaa pesäeroa hallituskumppaniin.

Turhaan toivotte, että tää hallitus kaatuisi. Miksi kaatuisi? Sehän tekee juuri sellaista politiikkaa, jota tää maa juuri nyt tarvitsee. Katellaan uudestaan 2011 vaalien jälkeen.
 
Ylös