Vellu
Kuninkaalleninen
Ei näy kuvaa, mutta tuskinpa siinä mitään tärkeetä on
Eipä lie maailman suurin projekti uusia akkukaapelit jos ei kyntkentävara riitä.Kaveri kertoi AGM-akuista ja nyt ostopäätöstä (2 kpl 260038 AGM -akkuja) estää vain se, että nykyisten akkujen ja noiden AGM -akkujen napaisuus on erilainen. Sen voinee ratkaista sillä, että kääntää akkuja pystyakselin suhteen 180 astetta, JOS akkukaapeleissa on sen verran varaa, että ne liikkuu sen 10 senttiä ja mahdolliset ylimääräiset mutkat.
http://www.mbat.fi/agm_akut.html
Ehkä, mutta yritän välttää viimeiseen asti.Eipä lie maailman suurin projekti uusia akkukaapelit jos ei kyntkentävara riitä.
Joo, sähköteipit on vähän vähissä just nyt, joten laitetaan se tähän listalle.Ja kovampi jätkähän jatkaa niitä jollain piuhalla mitä komerosta löytyy ja suojaa liitokset sähköteipillä, jos silläkään.
Jos paksuus riittää, niin kunnon liitoksilla ei pitäisi olla ongelmia. Ja tosiaan sen verran lyhyellä vedolla kuin vaan kätevästi onnistuu. Tämä nyt hihasta täältä. Enämpi ammattilaiset saa tulla pätemään päälle. Niin todetaan vielä, että tuskin nyt tuon auton tapauksessa ongelmia kaapelin värityksestä tulee.10 senttiä pidempi maajohto akkujen miinusnapojen väliin (eli jotain 35-40cm kera pyöreiden lattaliittimien, joissa 8 mm reikä keskellä).
Sekalaisista johdoista löytyi sellainen reilu metrinen kelta-vihreä samanpaksuinen johto sopivilla liittimillä (ja toinen, riittävän pitkä pätkä kelta-vihreää kaapelia ilman liittimiä).
Aiempi kaapeli oli siis musta.
Onko kellään tietoa kuinka iso kardinaalimunaus olisi, jos noiden akkujen väliin laittaisi keltamustan kaapelin miinusnapojen väliin? En oo tota pidempää ainakaan tonne laittamassa, ja lyhyempää harkitsen vain siinä tapauksessa, ettei mistään löydy sopivampaa (ja mustaa) akkukaapelia.
Anteeksi tyhmä kysymys, mutta johtuuko tämä akusta vai laturista? Jääkö se viallista akkua lataillessa alhaiseksi?Hiacen akuissa (kyllä, siinä on 2kpl 12V akkuja) oli tänä aamuna jännitettä noin 0,6V. Lainasin Corollasta sähköjä ja sain sen käyntiin. Moottorin käydessä sähköjärjestelmässä pitäis olla jotain 14,4V jännitettä. Hiacessa oli 12,2V.
Veikkaisin, että akuista johtui vaillinaiset jännitteet. En mä usko, että mikään muu viikossa olisi mennyt noin pahasti rikki. Reilu viikkoa aiemmin oli siis aiempi ajo kyseisellä autolla ja silloin ei ollut mitään ongelmia.Anteeksi tyhmä kysymys, mutta johtuuko tämä akusta vai laturista? Jääkö se viallista akkua lataillessa alhaiseksi?
Suosittelen harkitsemaan uudelleen. Ei niistä ole mihinkään. T: Mies
Juu. Kyllä minäkin suosittelen naisen hankkimista. T: Poika.Suosittelen harkitsemaan uudelleen. Ei niistä ole mihinkään. T: Mies