Trone sanoi:
a) kuljettajamestari, runner-up ja piste-ero
b) tallimestari, runner-up ja piste-ero
c) eniten parantava talli (pisteissä, sijoituksessa tms.: vastaajan määriteltävä miten mitataan)
d) eniten sukeltava talli (pisteissä, sijoituksessa tms.: vastaajan määriteltävä miten mitataan)
e) ensimmäisenä vaihtuva kuski? syy? kuka tilalle?
f) suurin skandaali (tässä saa sitten käyttää sitä mielikuvista
)
g) Heikin, Nicon ja Kimin voitot 2008?
jne... (keksitään viel lisää..)
a) Räikkönen, kakkosena Massa 9pst päässä
b) Ferrari, kakkosena McLaren 23pst päässä
c) Honda napsii pisteitä lähes jokaisesta kilpailusta, on lopputuloksissa 5. tai 6.
d) Toyotalla raskas kausi, Honda menee ohi, Force India on monessa kisassa nopeampi ja Super Agurikin hengittää niskaan. Tallin menestys muistuttaa selkeästi Hondan otteita kaudella 2007. F1-tallin jatkosta käydään neuvotteluja Japanissa kauden loppupuolella. Vijay Mallya hehkuttaa kuinka hänen rahoillaan saadaan aikaan parempia tuloksia, kuin maailman suurimman autonvalmistajan rahoilla. Sijoittuu MM-taulukossa paikalle 8. tai 9.
e) Nakajima tai Super Agurin kakkoskuski, syynä epätasaiset otteet. Tilalle otetaan GP2:sta joku lupaava eurooppalainen, jolla on tarjota yhtä vahva sponsoripaketti.
f) Renaultin kuskipolitiikka menee rumaksi viimeistään heinä/elokuun vaihteessa. Rajua sanasotaa käydään Brasilian ja Espanjan välillä. Alonson iskä ei puhu enää kenellekään, Alonso itse puhuu vain Espanjan radiomedialle.
g) Kimi voittaa yhdeksän, Heikki tulee aivan puskista Valenciassa joukkokolarin ja turva-auton jälkeen ja voittaa uransa ensimmäisen kilpailun. Nico on kahdesti palkintopallilla, mutta Ferrarin ja McLarenin ylivoima estää korkeimmalle korokkeelle pääsyn.
Kokonaisuutena kausi 2008 tulee muistuttamaan Ferrarin ylivoimaisista kausista muutama vuosi sitten. Kauden aikana kilpailujen voittoon yltää 4-5 kuljettajaa, mutta Räikkönen vie suunnilleen puolet.
Kaikilla muilla kärkitalleilla on jokin jarruttava tekijä, joten Ferrarin ei tarvitse suoriutua kaikissa kisoissa edes täydellisesti hallitakseen kautta suvereenisti. McLarenilla kuskit ovat verrattain kokemattomia ja organisaatio "ottaa muotonsa" vasta kauden puolivälin jälkeen. Renault on vasta matkalla takaisin kärkeen, ei tule uhkaamaan Ferraria tallien MM-taistossa, Alonso kuitenkin saalistaa pisteitä omaan pussiinsa kunnioitettavasti kalusto huomioon ottaen. BMW:n kehitys kulkee edelleen eteenpäin, mutta se on liian hidasta Ferrariin ja McLareniin verrattuna. Lisäksi Kubican pistesaalista verottavat omat virheet + tekniset viat.
Ferrarilla auto on nyt tehty suoraan Räikköselle sopivaksi ja Massa yrittää seurata perässä, mutta jää väkisinkin toiseksi. Massa ei kuitenkaan jää voitoitta, vaan kykenemään säilyttämään itseluottamuksensa napsimalla muutamia ykköstiloja vakuuttavilla suorituksilla Malesiassa, Brasiliassa ja Turkissa.
Renault parantaa otteitaan; Alonso vierailee palkintopallilla useasti ja ovat erittäin tiukilla tallien MM-taulukossa BMW:n kanssa, pääasiassa koska Alonso kerää huomattavia määriä pisteitä mutta Piquetille sattuu vastaavasti useita keskeytyksiä. Heidfeld suorittaa edelleen tasaisesti sijoille 4-6, mutta Kubicalla on luistoneston poistuttua vaikeaa alkukaudesta, eikä oikein saa pakettia kasaan kauden loppupuolellakaan. Heidfeldin isyyttä ja sadekisojen vaaroja käsittelevien lausuntojen ja Kubican esitysten johdosta elokuusta eteenpäin huhutaan vähintään toisen kuskin vaihtuvan BMW:llä kaudelle 2009, ehdolla Hulkenbergin tyylisiä nuoria saksalaisia.
Red Bullia leimaa edelleen epäluotettavuus; ovat sekä nopeimmillaan että epäluotettavimmillaan katuradoilla, useissa kisoissa saalistavat toisella autolla MM-pisteitä ja keskeyttävät toisella. Kauden päättyessä David Coulthard sanoo kiitos ja näkemiin.
Vettel pitää Toro Rosson pystyssä, Bourdais kokee karvaan nöyryytyksen nuoren saksalaisen käsittelyssä, ajaa kaudella 2009 koppiautoa Yhdysvalloissa ja ystävystyy Mika Salon kanssa. Ei kuitenkaan alennu Nascariin.
Ross Brawn tulee takaisin ryminällä - ei suoraan kärkitaistoon, mutta tallin tasainen suorittaminen lunastaa monien odotukset ja Honda taistelee kilpailuissa Red Bullin kanssa sijoista 5-8. Kauden lopussa Rubens julistaa tähtäävänsä maailmanmestaruuteen kaudella 2009, Button julistaa muuttavansa talven aikana Playboy-kartanoon.
Williams väläyttelee potentiaaliaan muutamassa kilpailussa, mutta Rosbergin useat keskeytykset tekevät myös kaudesta 2008 mollivoittoisen. Nakajimalta ei odotettavissa mitään kummempaa, saa olla tyytyväinen jos ajaa ykkösissä myös kaudella 2009.
McLaren on alkukaudesta hieman hukassa, Lewisin harteet eivät sittenkään kestä kun tallin työntekijät odottavat juuri hänen kotiuttavan ne huikeat tulokset, joita kaikki viime kauden jälkeen odottavat. Voittoihin tarvittava paketti alkaa kuitenkin muotoutua kauden puolivälin tienoilla, ja Hamilton saalistaa 2 voittoa sekä useita palkintopallisijoja, Heikki voittaa yhden kisan ja on muutamia kertoja palkintopallilla, kuitenkin 4. sija tulee harmittavan tutuksi. Heikin vahvuus on kuitenkin tasaisuus - Hamiltonin suorituksissa on nähtävissä ylimääräiset paineet koko kauden ajan. Kauden lopulla McLarenin kuljettajat ovat pisteissä lähes yhtä tasoissa kuin tämän kauden jälkeen, Alonso voi kuitenkin olla heidän edellään kolmantena.
Force India kerää kauden aikana kaksi pistettä, kummatkin Adrian Sutilin toimesta. Fisichellan "soft compound"-lempinimi palaa takaisin yleiseen käyttöön miehen jäätyä useassa kisassa Super Agurin ohittamaksi.
Super Aguri pääasiassa kärsii kuljettajiensa edesottamuksista. Sato pääsee pisteille Spassa sekä kertaalleen Aasian kiertueella, "sillä toisella jätkällä" lähinnä törmäilyä lauantaiharjoituksissa ja Hondan testikilometrejä sunnuntaisin. Talli lopettaa toimintansa kauden 2008 lopussa, kun Hondalla todetaan tehdastallista löytyvä potentiaali ja päädytään puhaltamaan yhteen hiileen ainakin kauteen 2015 asti, jolloin Brawnin on määrä nostaa valmistajien MM-palkinto suorille käsille. :thumbup: