Tässä tänään muistui mieleen tapahtuma 10 vuoden takaa, lähes päivälleen. Olin saanut tehtäväksi kouluttaa erään web-sovelluksen käyttöä asiakkaan henkilöstölle. Se oli mun ensimmäinen asiakaskäynti ja heti isolle yleisölle. Ei paineita.
Siihen aikaan en omistanut autoa, joten koulutuspaikalle pääsy vaati kovin aikaisen herätyksen, bussimatkan ja parin kilsan kävelyn. Lopulta kuitenkin pääsin koulutusluokkaan, johon alkoi kertyä koulutettavaa väkeä. Pian luokka olikin täynnä. Heidän esimiehensä piti esittelypuheet ja seremoniat.. ja minä esittelin päivän agendat yms. Samalla tietysti kahviteltiin ja syötiin pullaa.
Huvit sikseen. Aloin käynnistellä web-sovellusta, mutta se ei auennut, kuten ei mikään muukaan webbisivu. Demoefekti - kaikki alalla olevat tietävät sen. Demo, esittely, koulutus, tms. menee aina pieleen aluksi, kun jokin ei toimi. Onneksi joku kutsui paikalle ITSupportin kaverin, jolle aloin selittää ongelmaa. Siihen se mutisi jotain tähän tyyliin..."... joo, kato täällä ei ooo webbii...".
Eipä siinä mitään. Bussiaikataulu laukusta esille ja paluumatkalle.