Kimi Räikkönen - Aikansa paras?

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
kovasti on onnistunut kimi pilaamaan mainettaan ja arvostustaan lajissa. en halua kommentoida kyseistä kuljettajaa tämän jälkeen ellei tilanteeseen tule muutosta :(
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Veikkaan, että sliksit tuovat Räikkösen säkenöivän aika-ajonopeuden takaisin. Ja parantaa ennestään ylivertaista kisanopeutta.

On myös vahva tutina, että Kimi kepittää Valenciassa koko jengin. Aika Ajoissa kolmen sakkiin ja kisassa tyylikäs voitto! Kimi Räikkönen - aikansa paras!
Onneksi olkoon, varmasti olet voittanut jotain. Sen verran asiantunteva on tuo sinun harjaantunut silmäsi.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Kone sitten hajosi minkä tiimi tiesikin. :mad:

Vaikka kaikesta näki että tehot oli väännetty alas...
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
- Felipe on ollut viime kisoissa vahvempi ja nopeampi, mutta kahden viikon kuluttua Belgiassa katsotaan mikä on tilanne, Räikkönen puhisi. mtv3

:D
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
- Felipe on ollut viime kisoissa vahvempi ja nopeampi, mutta kahden viikon kuluttua Belgiassa katsotaan mikä on tilanne, Räikkönen puhisi. mtv3

:D
Täähän vaikuttaa jo vähän uhkaukselta Kimin puolelta. :eek: Toivottavasti Spassa Kimi menee ja kovaa.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Donitsit Kimiltä kuitenkin jää tekemättä 100% varmuudella.
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
918
Aikansa paras,
mielenkiintoinen käsite.

Tällä hetkellä noin ei voi sanoa millään tavoin.
Sen nyt varmasti voi kaikki nähdä. Viime vuonna Kimi oli erimies.

Toivon todella, että Kimi herää ja alkaa taas ajaan tai siirtyy eläkkeelle ja antaa paikkansa nälkäisemmille.
 

F1Electric

Well-known member
Liittynyt
24.8.2008
Viestit
364
Toivottavasti alkais ens kaudella slickseillä kulkemaan, jos ei niin sitten ainakin tietää allekirjoittaako Kimi enää jatkosopimusta, jos sellaista nyt edes enää tarjottaisiin silloin.

Vois olla ihan mielenkiintoista nähdä miten kävis jos Lewis ja Kimi vaihtais paikkoja vaikka heti, ainakin näkis seuraako epäluotettavuus Kimiä jatkuvasti. :D Noh loppupeleissä ei niitä luotettavuus-ongelmia kuitenkaan niin älyttömän paljon Kimin Ferrari-aikana ole ollut.
 

Rapu-70

Well-known member
Liittynyt
26.8.2005
Viestit
544
Näillä suorituksilla ei kannattaisi Räikkösen paljon uhota mistään Spasta. Ei se voitto muniin puhaltelemalla tule sieläkään. Jos syy on kerran se, että autoa ei saada Kimin mieleiseksi niin vähän ihmetyttää miksi ei?

Epäilen vaan että nyt on sekä Räikkönen että Räikkösen kisainssit ihan pihalla siitä, miksi ei kulje. Sen takia homma on aika huolestuttavaa vaikka piste-ero kärkeen ei ole mikään suuren suuri. Nyt kuitenkin perjantain harkat meni jo vähän sinnepäin. Aika-ajossa ja lauantain harkoissa oltiin sitten jo ihan hukassa ja tämä on nyt toistunut aika usein. Mihin se tatsi katoaa yhdessä yössä? Tallikaveri on kuitenkin ollu kahdessa kisassa nyt ihan täysin ylivoimainen.

Sinänsä en osta sitä selitystä, että autossa on kisavauhtia mutta ei aika-ajovauhtia. Q3 on kuitenkin ajettava kisasäädöissä ja kisabensoilla, joten se yhen kierroksen aika-ajoveto on oikeestaan kisan eka kierros. Mitään radikaalia eroa autossa ei siis ole vaan taitaa ollakin niin, että se aika-ajoveto pitäs löytyä sieltä korvien välistä.

Massan tämänhetkinen ylivoima on rakennettu aika-ajomenestyksen kautta. Samaa lääkettä kandeis Kiminkin alkaa kokeilemaan. Näissä kisoissa ohitetaan nykyään vaan niin vähän, että sen varaan ei voi mitään voittostrategiaa rakentaa, homma ratkotaan 70% jo lauantaina.

Toi kisavauhdista selittäminen ei ole muuta kuin ittensä pettämistä, ongelma on aika-ajot ja sellaisena se näyttää pysyvänkin ellei tässä nyt ennen Spata saada aikaan pienimuotoista ihmettä säätämisen puolella. Tais olla Mclarenilla niin, että Räikkösen ei tarttenu paljon autoa säätää vaan inssit teki sitä hommaa ja Kimi tuli vaan paikalle. Ferrarilla on varmaan Schumin jäljiltä vähän sellainen työtapa, että kuski osallistuu näihin teknisiin hommiin pikkasen enempi tai sitä ainakin odotetaan. Näin uskon Massan toimivan, Schumin opissa kun on ollut. Tällä hetkellä Massan tyyli toimii helvetisti paremmin.
 

geiloord

Rajoittunut mieshenkilö
Liittynyt
17.4.2006
Viestit
1737
Sijainti
Suomi Finland
Yleensä kun kisassa sitä vauhtia sitten kuitenkin löytyy, niin miksei vois kokeilla sitä vähän kevyempää bensalastia? Tähänkin kisaan kymmenyksen parannus olisi tuonut 3. lähtöruudun ja vähän paremman startin (lähinnä kevyemmän bensalastin ansiosta, tällä kertaa vielä puhtaammalta puolelta mitä ei tietenkään voi etukäteen tietää!). Erot lähtöruudukon kärjessä ovat olleet kuitenkin niin pieniä on, että varmasti lähtöpaikka olisi parempi. Vai ajatteleeko Kimi, että valitsemallaan painavammalla autolla ajaa aika-ajoissa saman ajan kuin kevyempänä silloin kun säädöt ei ole (koskaan) kohdillaan:confused:
 

Stedos

Banned
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
1189
Sijainti
kuussa
Yleensä kun kisassa sitä vauhtia sitten kuitenkin löytyy, niin miksei vois kokeilla sitä vähän kevyempää bensalastia? Tähänkin kisaan kymmenyksen parannus olisi tuonut 3. lähtöruudun ja vähän paremman startin (lähinnä kevyemmän bensalastin ansiosta, tällä kertaa vielä puhtaammalta puolelta mitä ei tietenkään voi etukäteen tietää!). Erot lähtöruudukon kärjessä ovat olleet kuitenkin niin pieniä on, että varmasti lähtöpaikka olisi parempi. Vai ajatteleeko Kimi, että valitsemallaan painavammalla autolla ajaa aika-ajoissa saman ajan kuin kevyempänä silloin kun säädöt ei ole (koskaan) kohdillaan:confused:
Kimi ei taistele kevyemmälläkään autolla paalusta. Ajatellaan tilanne niin, että Massalla olisi 1-3 kiekkaa painavempi auto, kuin Kimillä ja Kimi olisi lähtöruudussa 3. Hamilton siinä välissä samalla taktiikalla, kuin Massa. Sitä paitsi muutaman kierroksen bensamäärän eroa ollaan korostettu liikaa.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös