Kimi Räikkönen - Aikansa paras?

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

keke-82

Well-known member
Liittynyt
31.3.2009
Viestit
188
Sijainti
Espoo
Onhan se nyt aivan selvää, että toisille Alonso ja "Alonson tallit" on number one ja toisille Räikkönen ja muille joku muu...

Näkisin kuitenkin, että Vettelin RB-tuki on ihan eri asia kuin maksukuskien tuet. Ei Alonson Santanderkaan mikään perinteinen maksukuskikuviokaan ole, mutta ei paljon puutukaan. Kimillä oli kuitenkin sopimus voimassa Ferrarin kanssa, joten vähintään sopii kysyä millä logiikalla Kimi mahdettiin valita lähtijäksi? Järkiperusteilla minusta Massa olisi kannattanut vaihtaa Alonsoon, mutta mahtoikohan olla jossain/joillakin muitakin mielipiteitä/toiveita?

Kun kysyt, oliko jossain muualla mielipiteitä, miksi vaihdettiin Kimi eikä Massa, niin kerran vielä Domenicallin näkemys asiasta (Turrinille):
We needed a pilot with different characteristics. Not at the wheel: the relationship with the team, with the engineers.
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Kun kysyt, oliko jossain muualla mielipiteitä, miksi vaihdettiin Kimi eikä Massa, niin kerran vielä Domenicallin näkemys asiasta (Turrinille):
We needed a pilot with different characteristics. Not at the wheel: the relationship with the team, with the engineers.
...truth, the whole truth and nothing but the truth, so help me God! :yuck:
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Kun kysyt, oliko jossain muualla mielipiteitä, miksi vaihdettiin Kimi eikä Massa, niin kerran vielä Domenicallin näkemys asiasta (Turrinille):
We needed a pilot with different characteristics. Not at the wheel: the relationship with the team, with the engineers.
Niin miten tämä liitty siihen, että Massaa ei vaihdettu tähän "pilot with different characteristics"?
Tossahan Domen idea on, että talliin tarvittiin uusi kuski eli Alonso. Alonso olisi sinne saatu myös Kimin rinnalle... Eikö? :rolleyes:

Sen sijaan maailmanmestari ja yksi 2000-luvun nopeimmista kuskeista laitettiin pihalle ja pahan kolarin ja luokkaantumisen kokema kuski pidettiin tallin toisessa autossa tietämättä, että kuinka onnettomuus mahto vaikuttaa... :doubtful:

Mutta ei siinä. Se on mennyttä ja silleen. Kuhan otin ton Santander rahan ohessa nyt taas esille, kun maksukuskeista ja "maksukuskeista" oli puhe.
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Renault oli tuolloin tehdastalli ja yksi suurista. Onhan Mercedeksellä ajaminenkin "kunnia", vaikka tulokset välillä on surkeita. Joskus myös suuret ja menestyvät tallit vajoavat, mutta sille ei mahda mitään.

Aika outo vertaus verrata tehdas-Renaultia ja Williamsia, jolla tällä kaudella on asiakasmoottorit ja maksukuski.
Renault oli susi sillon ku se meni sinne ja pysy sutena. Ei mitään eroa

ps: aika kitinää 82 (ee keke)
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Niin miten tämä liitty siihen, että Massaa ei vaihdettu tähän "pilot with different characteristics"?
Siten, että Massalla oli jo ne halutut "charasteristicsit", eli "the relationship with the team, with the engineers". Se kuski vaihdettiin, jolla tuo osa-alue ei toiminut Ferrarin toivomalla tavalla.
 

YaZka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2002
Viestit
954
Sijainti
Tampere
Aika outo vertaus verrata tehdas-Renaultia ja Williamsia, jolla tällä kaudella on asiakasmoottorit ja maksukuski.
No mikäs kuski Alonson parina sillon renulla ajeli, ellei maksukuski?

Ja miksi muuten puhut tämän vuoden Williamsista ja sen moottoreista, ensi vuoden kuvioitahan tässä ruoditaan.
Ensi vuonnahan Williamsilla on suuresti arvostamasi TEHDAS-REANULTIN moottorit, LOL...
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
No mikäs kuski Alonson parina sillon renulla ajeli, ellei maksukuski?

Ja miksi muuten puhut tämän vuoden Williamsista ja sen moottoreista, ensi vuoden kuvioitahan tässä ruoditaan.
Ensi vuonnahan Williamsilla on suuresti arvostamasi TEHDAS-REANULTIN moottorit, LOL...
Nelson Piquettiako tarkoitat? No ei ollut maksukuski, jos ei RB kuljettajiakaan lueta niiksi.

Periaatteessa jokaisella on tehdaskoneet periaatteelasi. Williams on Renaultin asiaks, eikä ole mikään tehdastalli Renaultin moottoritehtaalle. Hauska termi, tehdasmoottorit? Ajaako Virgin tehdas-coshworteilla ja Sauber tehdas-ferrareille? Tietyssä mielessä kyllä.

Minä en arvosta Renaultin moottoreita sen korkeammalle. Pidän Mersua tämän hetken parhaana mottorina. TEHDAS-MERSUAHAN käyttää myös Force India...
 

Jan1

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
570
Sijainti
Nurmijärvi
Nelson Piquettiako tarkoitat? No ei ollut maksukuski, jos ei RB kuljettajiakaan lueta niiksi.

Periaatteessa jokaisella on tehdaskoneet periaatteelasi. Williams on Renaultin asiaks, eikä ole mikään tehdastalli Renaultin moottoritehtaalle. Hauska termi, tehdasmoottorit? Ajaako Virgin tehdas-coshworteilla ja Sauber tehdas-ferrareille? Tietyssä mielessä kyllä.

Minä en arvosta Renaultin moottoreita sen korkeammalle. Pidän Mersua tämän hetken parhaana mottorina. TEHDAS-MERSUAHAN käyttää myös Force India...
Aivan sama onko tehdas-mylly vai ei nykypäivänä. Niin vaan on asiakasmoottorilla voitettu 3 viimeistä maailmanmestaruutta, jos tämä vuosi lasketaan mukaan.
 

Maco

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
671
Minä en arvosta Renaultin moottoreita sen korkeammalle. Pidän Mersua tämän hetken parhaana mottorina. TEHDAS-MERSUAHAN käyttää myös Force India...
Tässähän on myös se hauska piirre, että tämän hetken Renault ajaa myös asiakasmoottoreilla, koska itse talli ei ole enää Renaultin omistama.

Toisaalta Mäkki tuntuu kulkevan asiakasmoottoreilla kovempaa, kuin Mersun tehdastalli.
 

YaZka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2002
Viestit
954
Sijainti
Tampere
Minä en arvosta Renaultin moottoreita sen korkeammalle. Pidän Mersua tämän hetken parhaana mottorina. TEHDAS-MERSUAHAN käyttää myös Force India...
Jos et tajunnut aikasemmassa viestissäni TehdasRenu "hehkutusta" niin sehän oli vaan sitä, kun aikasemmin pidit sitä tosi kovana juttuna ku alonso meni maitojunalla takaisin renun TEHDASTALLIIN jonka kurssi tosin oli silloin laskusuunnassa...
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Jos et tajunnut aikasemmassa viestissäni TehdasRenu "hehkutusta" niin sehän oli vaan sitä, kun aikasemmin pidit sitä tosi kovana juttuna ku alonso meni maitojunalla takaisin renun TEHDASTALLIIN jonka kurssi tosin oli silloin laskusuunnassa...
Renun ex-tehdastalli on eri asia kuin nykyiset Renaultin moottorit kuten joku totesi. En pitäynyt Renaultia sen kovempana tehdastallina kuin muutakaan. Joskus on mentävä "maitojunalla", jotta päästään ajamaan jatkossa huipulla ;)
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Aivan sama onko tehdas-mylly vai ei nykypäivänä. Niin vaan on asiakasmoottorilla voitettu 3 viimeistä maailmanmestaruutta, jos tämä vuosi lasketaan mukaan.
Sitähän tuossa vähän ihmettelin, että mikä ihmeen tehdasmylly, koska asiakastallit ajavat identtisillä myllyillä kuin tehdastallit. tai ainakin teoriassa pitäisi olla, tiedä käytäntöä sitten. Periaatteessa vain Mersu ja Ferrari ajavat omilla koneillaan.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Aivan sama onko tehdas-mylly vai ei nykypäivänä. Niin vaan on asiakasmoottorilla voitettu 3 viimeistä maailmanmestaruutta, jos tämä vuosi lasketaan mukaan.
Eikös tehdastalleus riipu siitä, maksaako talli moottoreista täyden hinnan vai ei? Uskoisin että Renaultille (autonvalmistajalle) on etua siitä että Red Bull menestyy, ja saattaa olla niin ettei Renault (talli) enää olekaan se Renaultin ykköstalli, tehdastalli nimestään huolimatta.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Siten, että Massalla oli jo ne halutut "charasteristicsit", eli "the relationship with the team, with the engineers". Se kuski vaihdettiin, jolla tuo osa-alue ei toiminut Ferrarin toivomalla tavalla.
No näkökanta se on tuokin. Domen perustelun ja tapahtuneen pohjalta kuitenkin haluttiin hankkia ne "ominaisuudet" ulkopuolelta, joten sikäli olisin itse pitänyt ehdottomasti tallissa mahtiparin Räikkönen-Alonso. :ahem:
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
No näkökanta se on tuokin. Domen perustelun ja tapahtuneen pohjalta kuitenkin haluttiin hankkia ne "ominaisuudet" ulkopuolelta, joten sikäli olisin itse pitänyt ehdottomasti tallissa mahtiparin Räikkönen-Alonso. :ahem:
Unelmaparien unelmapari, mutta puhdas mahdottomuus (siinä missä Räikkönen - M.Schumacher).
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutiset.shtml/2011/09/1395107/raikkonen-ei-osallistu-espanjan-ralliin

Vois sanoo et tää lisää spekulaatiota F1-puolelle siirtymisestä. Tai mahdollisesti jotain muuta. En oikein näe muuta järkeä jättää tätä rallia väliin, joka saattaisi jopa sopia Kimille suht hyvin.
AS:n forumilla eräs espanjalaisneito opasti minua, että FIA:n tänään julkaisema lista on lista kuljettajista, jotka ajavat myös tallipisteistä, eikä siten lopullinen osanottajalista. Eli - voipi olla perusmaikkaria taasen

EDIT: ja ovatkin jo päivittäneet otsikon perään kysymysmerkin (huooooh)
 
Viimeksi muokattu:

rikke

Well-known member
Liittynyt
6.4.2009
Viestit
276
AS:n forumilla eräs espanjalaisneito opasti minua, että FIA:n tänään julkaisema lista on lista kuljettajista, jotka ajavat myös tallipisteistä, eikä siten lopullinen osanottajalista. Eli - voipi olla perusmaikkaria taasen

EDIT: ja ovatkin jo päivittäneet otsikon perään kysymysmerkin (huooooh)
Joo. No ei tuossa olisikaan ollut mitää järkeä. Espanjan rallissa voisi mielestäni Kimillä olla hyvinkin saumat top6 vauhtiin ilman muiden haaveria.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Sitähän tuossa vähän ihmettelin, että mikä ihmeen tehdasmylly, koska asiakastallit ajavat identtisillä myllyillä kuin tehdastallit. tai ainakin teoriassa pitäisi olla, tiedä käytäntöä sitten. Periaatteessa vain Mersu ja Ferrari ajavat omilla koneillaan.
Siis... Tehdaskone tarkoittaa sitä, että moottoritehtaalla ja kilpatallilla on kollaboraatiosopimus ts. kilpatallin ei tarvitse maksaa niiden toimituksesta ts. saa ne paljon edullisemmin. Esimerkkinä Jordan käytti Hondan asiakaskoneita vielä
kaudella 2000 (Mugen Honda), kun taas BAR sai samana kautena ne edullisemmin koska sillä oli tehdaskontakti, varmaan Jacques Villeneuven ansiosta. Kaiken kukkuraksi asiakaskoneisiin tyytyvät saavat aina vanhempaa teknologiaa, vanhempaa kehitysversiota jne. Sauberhan rahoitti moottorikulujaan myymällä mainospaikan Petronasille.

McLarenilla on ollut pitkälle vietyjä suunnitelmia oman moottorivalmistuksensa aloittamisesta. Taustalla on huoli omavaraisuuden riittämisestä, kun Mercedes avasi oman tallinsa ja saattaa aina vetäytyä lajista. McLaren on edelleen myös Mersun tehdastalli, se fakta ei ole mihinkään muuttunut vaikka MGP olemassa onkin.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös