KL-petteri
Old Fart
KOMPPAAN:alppu:
Japanissa perinteisesti suomalaiset kuljettajat ovat olleet gallupien mukaan suosittuja. Mika oli galluppien mukaan suosituin aktiiviuralla, samoin Mika Salo nautti suosiota. Varmaan Kimi Räikkönen on jatkanut siellä sitä jatkumoa.Olisiko vuosi aikaa, kun luin lentokoneessa japanilaislehdestä kyselyn ( englanninkielisen ), missä gallup kartoitti kaikkein suosituinta F1-pilottia. Voittaja oli yllättäen Kimi ennen Sennaa. Mikakin muistettiin. Siinä oli myös viite parin vuoden takaisesta kiinalaistyttöjen kuskisuosikista näissä fanitusjutuissa. Alle 18v:n ikär.ssä suosituimmaksi äänestetty Kimi mutta pointti oli se, että kyselyn ikäryhmästä häntä äänesti lähes 80%.
Jotenkin tuntuu vaan, että englantilaisten fanitus on siirtyy McLarenien nykykuskeihin, siis ne ketkä on fanittanut Räikköstä hänen McLaren urallaan. Ainakin itse uskon, että suurin osa McLaren/Räikkös-faneista on kääntynyt Hamilton-faneiksi ja sama liike on tapahtunut Ferrarin jälkeen Alonson suuntaan. Ei pidä unohtaa sitä, että jotkut fanittavat tallia ja sen tiettyä kuskia. Vaikea uskoa että britit fanittivat italialaiseen talliin siirtyessä Räikköstä.Samaa mieltä.Jostain syystä Kiinassa-ja Japanissa vaan digataan Räikkösestä.Tosin myös Häkkistä fanitettiin aikoinaan kovasti tuolla suunnalla.
Jenkeistä voin sanoa ainoastaan sen mitä tiedän kaverini kautta(Länsi-rannikko);Ferrari-kausi ja Nascar-ajot nostivat Räikkösen nykykuskeista tunnetuimmaksi Jenkeissä.Tai entinenhän Räkä on...jos nyt pilkkua nusastaan,mutta enivei.
Briteissä on Räikköstä fanitettu McLaren-ajoista eteenpäin,ja Italiassa Kimi on mitä olettaa saattaa...entisenä Ferrari-miehenä.Arvostus on suuri,ainakin kaverini mukaan(asuu Milanossa).Aika globaali kuski,näin fanituksen näkökulmasta.
On jotenkin sellainen fiilis, että suomalaiset puolestaan suht herkästi suosii japanilaisia kuskeja.Samoin Kobayashi on syönyt varmasti suomalaisten kuskien asemaa suosiossa. Koba on pitkästäaikaa kilpailukykyinen japanilainen. Nyt jos tehtäisiin mittaus, uskoisin että tulos saattaisi olla suomalaisten kannalta yllättävä...
Tiedä häntä. Hugo Chavez-Pastor Maldonado-Kimi Räikkönen voisi olla kova ketju. Tiedä sitten, minkä sortin sosialismia Kimi edustaa ostaessaan köyhän nakkikioskiyrittäjän kipsan makkaroista kerralla tyhjäksi? Onko se hyvä vai paha asia? Riippuuko se kipsan koosta?Vaikea nähdä miten se liittyisi mitenkään mihinkään muuhun kuin Maldonadoon ja sponsoroinnin jatkumiseen. Ilman Maldonadoa kun ei olisi koko sponsoria.
Ei Maldonadon sponsorilla suurta intressiä olisi maksaa Kimin ajeluita, jos siihen suuntaan johtopäätelmiä vetelit.
Kaikkia näitä kuljettajia yhdistää vaaleus, joka on Japanissa ja monessa muussa Aasian maassa kova sana.Japanissa perinteisesti suomalaiset kuljettajat ovat olleet gallupien mukaan suosittuja. Mika oli galluppien mukaan suosituin aktiiviuralla, samoin Mika Salo nautti suosiota. Varmaan Kimi Räikkönen on jatkanut siellä sitä jatkumoa.
Japanilaisia naisia toim. huom.On jotenkin sellainen fiilis, että suomalaiset puolestaan suht herkästi suosii japanilaisia kuskeja.
Beesaan.Japanilaisia naisia toim. huom.
Japanilaisia naisia toim. huom.
No jos oikein kautta rantain haluaa lähteä etsimään, niin tietty Kimille McLarenilta tuttu Mike Coughlan on nyt Williamsilla. Tosin kaveri oli vielä jokin aika sitten persona non grata vakoilujupakan takia, mutta sekin on nopeasti unohdettavissa.Eli mitään muuta ei ole muuta kuin vahvistettu vierailu tehtaalla.
No tuota just tarkoitin. Eikös legendaarinen repliikki kasarin teinileffassa kuulunut, että "kuvittelemalla saa vaikka kusihädän aikaiseksi". Sitä yritin, että paljon on parkua aiheen ympäriltä mutta tehdasvierailu on ainoa asianosaisten vahvistama asia. Ja sillä menen, kunnes puoleen tahi toiseen jotain oikeasti sanotaan. Jos siis sanotaan. 10/90 toistaiseksi :ahem:No jos oikein kautta rantain haluaa lähteä etsimään, niin tietty Kimille McLarenilta tuttu Mike Coughlan on nyt Williamsilla. Tosin kaveri oli vielä jokin aika sitten persona non grata vakoilujupakan takia, mutta sekin on nopeasti unohdettavissa.
Nyt en ihan ymmärrä. Jos maikkari virheellisesti tulkitsee osallistujalistaa, niin miten se kertoo Räikkösen innon hiipumisesta?Kun oli väite ettei Kimi aja Katalonian rallia (ajaa kuitenkin), niin se on osoitus siitä että Räikkösen into ralliin on hiipunut jonkun verran.
KAIKKI varmasti tietävät mikä on vahvistettu ja todeksi todettu, ihmismielen yksi kiehtovimmista ominaisuuksista on tiedon käsitteleminen ja spekulointi siitä, miten asiat VOISIVAT mennä.Kovastipa herättää intohimoista keskustelua Raikkonen/Williams-huhut. Mutta mitä meillä ihan oikesti asiasta on???
- Kimi nähty tehdaskierroksella
- Williams vahvistaa tehdaskierroksen
- neuvotteluita kieltävät managerit ja asiainhoitajat (jätetään huomoimatta - niin oletetaankin toimivan)
- Heikki Kullan hihittettely
- James Allenin outo vakuus neuvotteluista (joita vähentää miehen mainitsemat "lähteet" Suomesta. Niitä ei varmastikaan ole pl. keltainen lehdistömme)
- KAIKKI muu on eri mediatalojen kirjoittelua ja toistensa lainaamista lähteinä.
Eli mitään muuta ei ole muuta kuin vahvistettu vierailu tehtaalla. Toivoisin oddsien olevan suuremmat mutta näillä näppiksillä omat kertoimet paluulle on 10 puolesta ja 90 vastaan. Uutisia odotellessa...
Mielestäni Kimi itse sanoi ettei vain jaksa lähteä niin kauas. Mitä ikinä sitten tarkoittaakaan. Voisin yrittää kaivaa sen kommentin jostakin.Tietääkö kukaan sitä todellista syytä miksi Räikkönen jätti Australian väliin? Suunnitelmat muuttuivat jossakin vaiheessa ja sitä on kyselty muualta, syytä siihen.
Tähän mennessä siitä on annettu eri tietoa siellä sun täällä
Juu. Rahoitus varmasti iso syy kun omasta pussista maksellaan. Oli syy mikä tahansa noille väliinjätetyille ralleille niin sotiihan se vahvasti Kimin rallitulevaisuutta vastaan. Jos kaveri haluaa joskus aidosti pärjätä.Timmy, Kimi sanoi Kullalle niin mutta sitten muualla sanottiin että rahoitus oli syynä ja muistaakseni annettiin muitakin syitä.
Maikkarin toimittajallakin vielä lapsenomainen usko Räikkösen kykyihin. Joo varmaan McLarenilla halutaan vaihtaa Buttonin tasoinen kuski Räikköseen. Eikä tuossa edes oteta huomioon sitä, että kausi 2012 pitäisi olla todella onnistunut, ennen kuin siirrosta johonkin huipputalliin voidaan edes uneksia.MTV3.fi sanoi:Merkit ovat niin vahvat, että ainakin itse uskon lähiviikkojen tuovan vuoden parhaan F1-uutisen: Räikkönen palaa formula ykkösiin! Ensi vuosi Williamsilla ja sitten Webberin/Schumin/Buttonin paikalle kaudeksi 2013.