Sue_me
Well-known member
- Liittynyt
- 1.8.2005
- Viestit
- 27848
Ja olisi nyt kolminkertainen maailmanmestari.Jos viime kaudelta nollattaisiin turva-autotuuri ja penaltibias, Alonso olis lyönyt Hamiltonin selvähkösti.
Jos ja jos.
Ja olisi nyt kolminkertainen maailmanmestari.Jos viime kaudelta nollattaisiin turva-autotuuri ja penaltibias, Alonso olis lyönyt Hamiltonin selvähkösti.
No Alonsolta vaan pois se turha aika-ajo rangaistus niin mestarin nimi on toinen, mutta tuskin Alonso valittaa, kun pääsee vielä voittajatalliin taistelemaan mestaruudesta. McLarenin lamakausia jo odottelen 2 hyvää kautta putkeen on sattunut vaan parisin kertaa. Ensikaudella nähdään miten Hämäläinen taiteilee uusilla renkailla.Ja olisi nyt kolminkertainen maailmanmestari.
Jos ja jos.
Alonso sanoi, että meillä oli agressiivinen strategia, vauhti sekä fantastinen auto koko viikonlopun sekä hiukan onnea.Briatore joutaisi jo eläkkeelle. Alonso myönsi itsekin että kyse oli puhtaasta tuurista.
Se ei ole jossittelua että pohditaan kuka kuskeista ajoi parhaiten. Mestaruuteen ja lopputuloksiin tarvitaan ripaus onneakin, ja Alonsollakin on ollut sitä oma osansa. Ihan tarkoituksella jätin sanomatta että Alonso olis ollut mestari jos...Ja olisi nyt kolminkertainen maailmanmestari.
Jos ja jos.
Tuurivoitto se. Tyhjän kanssa vaatia Alonsoa Kimin tilalle yhden tuurivoiton vuoksi. No, kyllä Alonso olisi ainakin yhtä hyvä kuin Kimi, jos saisi suvereenin ykköskuljettajan paikan Ferrarilla...No voittohan oli tuurista kiinni täysin.
Mutta mitäpä tässä, olihan se hienoa nähdä alonso voittamassa, niin kuin vanhoina aikoina! Onnea alonsolle.
Alonsohan ajanut viime kisat suorastaan loistavasti :ahem:Points earned in the last five races:
1 .- HAM: 26 pts.
2 .- ALO: 25 pts.
3 .- MAS: 23 pts.
4 .- KOV: 23 pts.
5 .- VET: 21 pts.
6 .- KUB: 16 pts.
7 .- HEI: 15 pts.
8 .- GLO: 15 pts.
9 .- ROS: 9 pts.
10 .- RAI: 6 pts.
11 .- TRU: 6 pts.
12 .- PIQ: 3 pts.
13 .- BOU: 2 pts.
14 .- COU: 2 pts.
15 .- WEB: 2 pts.
16 .- NAK: 0 pts.
17 .- BAR: 0 pts.
18 .- BUT: 0 pts.
19 .- FIS: 0 pts.
20 .- SUT: 0 pts.
Ei täysin, vaan myös Renaultin rohkean taktiikkavalinnan ansiota. Yleensähän tuolta lähdetään pikemmin raskaalla lastilla. Toki se olisi voinut hyvin kalahtaa omaankin nilkkaan, mutta nyt se turva-auto sattui tulemaan juuri sopivaan aikaan. Jos se olisi tullut toiseen aikaan, se olisi tullut sopivaan aikaan jollekin muulle, ja tämä olisi saanut tuurivoiton?No voittohan oli tuurista kiinni täysin.
Niin on, mutta mitenkään Alfonson taitoja väheksymättä, viime kisat on myös olleet aika poikkeuksellisia.Bongasin vain eräältä foorumilta tämän, en ole tarkistanut pisteitä:
Alonsohan ajanut viime kisat suorastaan loistavasti :ahem:
Näin olisi käynyt, mutta mitä näitä märehtimään - tuurivoittoja on lipsahdellut joillekuille muillekin tällä(kin) kaudella...Jos se olisi tullut toiseen aikaan, se olisi tullut sopivaan aikaan jollekin muulle, ja tämä olisi saanut tuurivoiton?
Ainakin Nakajiman kohdalla on virhe.Bongasin vain eräältä foorumilta tämän, en ole tarkistanut pisteitä:
Jostain(olisko ollu IS tai joku vastaava?) luin Alonson kommentin, että he rohkeasti päättivät kesken kisan muuttaa taktiikka. Tiedä sitten mitä merkitystä asialla on mihinkään mutta jos asia pitää paikkaansa, niin tämä rohkea taktiikkavalinta tehtiin hieman ennen Piquetin seinään ajoa.Ei täysin, vaan myös Renaultin rohkean taktiikkavalinnan ansiota. Yleensähän tuolta lähdetään pikemmin raskaalla lastilla. Toki se olisi voinut hyvin kalahtaa omaankin nilkkaan, mutta nyt se turva-auto sattui tulemaan juuri sopivaan aikaan. Jos se olisi tullut toiseen aikaan, se olisi tullut sopivaan aikaan jollekin muulle, ja tämä olisi saanut tuurivoiton?
Tekninen johtaja Bob Bell kertoo Autosportissa, että lähtivät alunperin kolmen stopin taktiikalla. Se siis vaihdettiin kahteen. Ensimmäinen stintti oli joka tapauksessa suunniteltu lyhyeksi.Jostain(olisko ollu IS tai joku vastaava?) luin Alonson kommentin, että he rohkeasti päättivät kesken kisan muuttaa taktiikka.
Perjantaina nopein, sunnuntaina turva-auton radalta poistumisen jälkeen nopein ja erinomaisen rohkea taktiikka. Lisäksi vielä Alonson taidot niin kyllä tässä muutakin kuin tuuria oli pelissä."In F1, there are cycles," Briatore goes on.
"In the difficult moments, Carlos Ghosn did not seek to lower the budget, but the sport is not just about money, otherwise Toyota would win every Grand Prix."
He admits that Alonso's win last Sunday was aided by the deployment of the safety car.
"But it should be noted that, when the safety car went away, our car was the fastest on the track, as we had been on Friday as well," Briatore said.
Olen vähän samoilla linjoilla. Alonso ja Renault ovat sään tai turva-autojen sotkemissa kisoissa hakeneet tällaista koko vuoden välillä isollakin riskillä ja onhan Alonso keskimääräistä enemmän valveilla taktiikan suhteen muutoinkin jo ihan radiokeskustelujen perusteella. Minusta oli odotettavissa, että jos tällainen voitto jollekin tipahtaisi, olisi se juuri Alonso.Perjantaina nopein, sunnuntaina turva-auton radalta poistumisen jälkeen nopein ja erinomaisen rohkea taktiikka. Lisäksi vielä Alonson taidot niin kyllä tässä muutakin kuin tuuria oli pelissä.
Minusta samanlaista oli havaittavissa välillä Michael Schumacher - Ross Brawn. Oliko sattumaa Rubens Barrichellon loistava taktiikka Englannissa.... Ilman tekniikkarikkoa olisivat olleet myös korkealla Singaporessa, ainakin Ross Brawinn mukaan.Olen vähän samoilla linjoilla. Alonso ja Renault ovat sään tai turva-autojen sotkemissa kisoissa hakeneet tällaista koko vuoden välillä isollakin riskillä ja onhan Alonso keskimääräistä enemmän valveilla taktiikan suhteen muutoinkin jo ihan radiokeskustelujen perusteella. Minusta oli odotettavissa, että jos tällainen voitto jollekin tipahtaisi, olisi se juuri Alonso.