Juuri näin.Barrichellon tööttiä ei olisi tullut, jos lähtöruutu olisi ollut parempi kuin 10. Alonso sanoi, ettei lähtöruudulla ole niin merkitystä mutta keskikasti on aina se pahin riskin suhteen.
Alonsohan antoi ymmärtää ennen kisaa, että tuo 10. sija lähtöruutuna oli tietoista riskinottoa hänen satsattua sadesäätöihin ja sateiseen kisaan. Toki myönsi renkaidenkin loppuneen ( mutta ei myöntänyt vain olleensa hidas ). No jos tuo riskinotto tuottaa riskin ja vielä odotetulla sadesäällä kolarointiin, niin se onkin sitten yhtäkkiä vain kohtaloa ja huonoa tuuria ( vaikka se toki sitäkin oli ). Jos Alonso murtaa ranteensa jäisellä kadulla kaatuessaan, niin nahkapohjaiset juhlakengät ovat kyllä valintana osallisena kohtalossa - olkoonkin, että myös tuuri oli huono.Juuri näin.
Niin no, ainut tapa varmistaa, ettei kukaan aja takakonttiin on lähteä viimeisestä ruudusta eikä ohittaa ketään. Mitä edempää lähdet, sitä useampi potentiaalinen peräänajaja on takanasi.Barrichellon tööttiä ei olisi tullut, jos lähtöruutu olisi ollut parempi kuin 10. Alonso sanoi, ettei lähtöruudulla ole niin merkitystä mutta keskikasti on aina se pahin riskin suhteen.
Jostain syystä vaan tykkäävät ajaa paalulle - oikein kilpailevat siitä. Kyllä se keskikastin paikka on mutkassa ahtain. Mutta jäpitä nyt jos haluat ;-)Niin no, ainut tapa varmistaa, ettei kukaan aja takakonttiin on lähteä viimeisestä ruudusta eikä ohittaa ketään. Mitä edempää lähdet, sitä useampi potentiaalinen peräänajaja on takanasi.
Keskikastikaan ei ole niin vaarallinen kuin Vettelin edessä ajaminen, sijoituksella ei ole niin väliä.Barrichellon tööttiä ei olisi tullut, jos lähtöruutu olisi ollut parempi kuin 10. Alonso sanoi, ettei lähtöruudulla ole niin merkitystä mutta keskikasti on aina se pahin riskin suhteen.
On sitä muidenkin konttiin tällä kaudella ajettu kuin Alonson. Oikeestaan kerrankin Alonsolla oli oikeeta epäonnea, vaikkei joutunutkaan siinä keskeyttämään. Autokaan ei hajoa koskaan, yleensä kaikki pistemenetykset on johtuneet omista virheistä.Niin no, ainut tapa varmistaa, ettei kukaan aja takakonttiin on lähteä viimeisestä ruudusta eikä ohittaa ketään. Mitä edempää lähdet, sitä useampi potentiaalinen peräänajaja on takanasi.
Mistä se äijä näitä prosenttilukuja aina vain repii? Sanoisi suoraan, joko voitan tai sitten en. Käsittämättömintä El Bancon toiminnassa on kyllä aina ollut medialle selittelyt. Oli antanut Epsanjan mediallekin kisan jälkeen haastattelun että ilman Rubensin tööttiä olisi ollut podiumilla - joo, unissaan. :yuck:– Tämä oli seitsemän kilpailun mittaisen MM-taiston avaus. Minulla on nyt yksi huono kisa, mutta kaksi muutakaan mestariehdokasta ei saanut pisteitä. Minulla on yhä 50 prosentin mahdollisuus voittaa mestaruus, Alonso kuittasi.
Webberillä on ehkä (max) 40% mahdollisuus voittaa (toisena sarjassa, paras auto). Hamiltonilla ehkä 25% (johtaa sarjaa, kohtuullinen auto). Vettelillä noin 25% (vähemmän pisteitä kuin Hamiltonilla mutta paras auto). Button ja Alonso jakavat viimeisen 10%.Mistä se äijä näitä prosenttilukuja aina vain repii? Sanoisi suoraan, joko voitan tai sitten en. Käsittämättömintä El Bancon toiminnassa on kyllä aina ollut medialle selittelyt. Oli antanut Epsanjan mediallekin kisan jälkeen haastattelun että ilman Rubensin tööttiä olisi ollut podiumilla - joo, unissaan. :yuck:
Jos tallista aletaan poistaa epäammattimaisesti toimivia henkilöitä ja hankkia tilalle parempaa osaamista, niin eikö Alonson pitäisi olla first to go -porukassa?Kun Schumi saapui Ferrarille 96 niin tiimi piti kokonaan organisoida uudelleen, Alonso saapu paljon ammattilaisempaan Ferrariin kuin Schumi aikoinaan, Alonson täytyy vain saada oikeat ihmiset ympärilleen ja palasten loksahtavan kohdalleen niin kyllä niitä tuloksia rupeaa tulemaan pidemmän päälle.
En usko että monellakaan olisi epäilystä ettei Alonso siihen pystyisi kunhan olosuhteet ovat oikeat ja ne saattavat hyvinkin olla sitä seuraavien parin vuoden aikana. Totuus on vain se, että samaan pystyy aika moni muukin kaveri lähtöruudukossa ja itse asiassa nykyään joku sen ulkopuolellakin. Eiköhän aika moni halua osoittaa, että Messiaana Ferrarille väkisin pungettu Alonso on vain kuljettaja muiden joukossa ja että Ferrarin lääke ongelmiinsa ei ehkä ollut se ihan paras mahdollinen.Kovasti on täällä toruttu kun Alonso ei pärjää (mestaruutta voita), mutta muistakaapa Schumin ensimmäisiä Ferrari kausia Schumilla kesti viisi vuotta ennen kuin voitti sen mestaruuden Ferrarilla luulempa että Alonsolla mestaruuden voittamiseen punaisissa ei anna odottaa viittä vuotta.
Kun Schumi saapui Ferrarille 96 niin tiimi piti kokonaan organisoida uudelleen, Alonso saapu paljon ammattilaisempaan Ferrariin kuin Schumi aikoinaan, Alonson täytyy vain saada oikeat ihmiset ympärilleen ja palasten loksahtavan kohdalleen niin kyllä niitä tuloksia rupeaa tulemaan pidemmän päälle.
Aika korkealle sinäkin rankkasit Alonson kauden alussa. Puhumattakaan siitä millaisena messiaana hänet tuotiin Ferrarille ja kuinka hän itsekin on tulostavoitteistaan hehkuttanut. Kun tähän päälle vielä kuorrutetaan minkälaisen kuskin korvaajaksi hänet tuotiin ja kiellettiin sponsorin osuus "kaupassa" niin onhan se selvä, että tämä konttaus on kaikkea muuta. Etenkin kun Alonso on nostettu ykköskuskin korokkeelle ja suurimmat mokat on tehnyt hän itse.Kovasti on täällä toruttu kun Alonso ei pärjää (mestaruutta voita), mutta muistakaapa Schumin ensimmäisiä Ferrari kausia Schumilla kesti viisi vuotta ennen kuin voitti sen mestaruuden Ferrarilla luulempa että Alonsolla mestaruuden voittamiseen punaisissa ei anna odottaa viittä vuotta.
Kun Schumi saapui Ferrarille 96 niin tiimi piti kokonaan organisoida uudelleen, Alonso saapu paljon ammattilaisempaan Ferrariin kuin Schumi aikoinaan, Alonson täytyy vain saada oikeat ihmiset ympärilleen ja palasten loksahtavan kohdalleen niin kyllä niitä tuloksia rupeaa tulemaan pidemmän päälle.
Ylipäätänsä Domenicalin pestaaminen oli sanoisinko liian hätäistä, Ferrarin olisi pitänyt tarkoin katsoa kenetkö olisivat ottaneet Todtin seuraajaksi...paras vaihtoehto olisi voinut olla Luca Baldisserri tai Ross Brawn joka olis silloin myös "ehdokkaana", kyllähän Domenkin aikana mestaruuteen voidaan päätyä mutta loppujen lopuksi paremman luokan käskyttäjä Ferrarilla pitäisi olla.Ajattelepa miltä tämä saattaa näyttää Macin tai RB:n silmin. Heidän mielestä Ferrarilla on johtajuuskiista, pitkät valtataistelut ja epäammattimainen ote tallissa. Seurauksena nyt Todtin jälkeen Monten on mentävä, ilmeisesti raha ratkaisee jopa menestyksenkin hinnalla ja johtajat hakevat nopeita julkikuvankiillotustemppuja.
Kyllä Alonson kanssa kaksi seuraavaa kautta pitäisi ainakin mennä ja nyt niitä johtaja muutoksia kehiin talven aikana ja katsoa sitten ensikaudella että jos ei ala sujumaan niin Alonsonkin pois laittamista kannattaisi jo harkita.Jos tallista aletaan poistaa epäammattimaisesti toimivia henkilöitä ja hankkia tilalle parempaa osaamista, niin eikö Alonson pitäisi olla first to go -porukassa?