Lewis Hamilton, McLarenin kullan vuolija?

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Mun puolesta Räikkönen sais esittää tollasia otteita enemmän, eikä tällasta munatonta kurvailua. Äryttävää katella kun körötellään vaan maaliin. Sillä menolla ei pääse mihinkään.
No, eikö Spa:ssa sellaista juuri nähty? Ja Monzassa lopussa, kun auto viimein toimi?
 

Polar

Well-known member
Liittynyt
15.1.2007
Viestit
757
Mun puolesta Räikkönen sais esittää tollasia otteita enemmän, eikä tällasta munatonta kurvailua. Äryttävää katella kun körötellään vaan maaliin. Sillä menolla ei pääse mihinkään.
Varmaan esittelisi Kimi ja moni muukin kuski vastaavanlaisia esityksiä, jos auto/renkaat-yhdistelmä toimisi, niinkuin kuski haluaisi. Minusta asiaa voisi verrata siihen jos yleisurheilussa arvostelisi 100-metrin juoksjiaa munattomaksi, joka juoksisi kisan muita vastaan avojaloin ja tulisi viimeiseksi. Ei olisi Usain Bolt voittanut olympiakultaa avojaloin. Minusta kyse on siitä, kuka ratkaisee ongelmat sääntöjen puitteissa ja saa paketin toimimaan parhaiten itselleen. Kimillä ei ole koko Ferrari aikana auto/renkaat-yhdistelmä toiminut niinkuin McLarenilla ollessaan. Muistanko oikein, että kun Hamilton testasi McLarenia Michelin-kumeilla, niin oli aika vaisua menoa silloin. Toivottovasti ensivuosi tuo muutoksen parempaan Kimin kohdalla, ei voi näin fanina muuta toivoa.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Polarin kanssa samaa mieltä. Marc Gene sanoi jo Spa:ssa, että Kimin ulosajo johtui, siitä, että lpt:n laskiessa F2008:n pito loppuu. Silloin sitä taidettiin pitää tekosyyn keksimisenä. Nyt Domenicali, Schumi ja Kimi itse ovat sanoneet, että auto muuttuu huonoksi 14-15 asteessa.

Kävin lukemassa Atlaksen F2008-ketjua ja huomaan, että asenteet ovat vähän muuttuneet. Tähän asti on syytelty vain Kimiä, mutta nyt ferrari-fanit ihmettelevät kuinka insinöörit eivät osaa ratkaista Kimin ongelmia (kun mäkillä osattiin) ja miksi auton suunnittelussa on menty 3 vuotta tuohon suuntaan? Ilmeisesti F2008 on vieläkin hellävaraisempi renkaille kuin F2007. No, tilanne voisi olla toinen, jos olisi ollut hellekesä. Mutta kyllä tuo auton toimintaikkuna on vähän liian pieni.

Huomenna Ferrari menee Mugelloon testaamaan, kun muut testaavat Jerezissä. Mugellossa toivotaan olevan koleaa ja sateista. Tarkoitus kai oli alunperin testata osittain 2009-asioita Jerezissä, mutta rengasongelmaan aiotaan nyt paneutua tosissaan.
 

kasper

Well-known member
Liittynyt
16.2.2007
Viestit
493
Kyllä tuo Hamiltonin meno sateella on sellaista ettei kyse voi olla mitenkään pelkistä kuskin taidoista. Ehkä ne on pistäneet sille luistoneston ja Heikille ei jottei epäilykset kasvaisi liikaa. Voi tulla Lewisin "sadekelitaidoille" äkillinen romahdus parin seuraavan kauden aikana kun muut pääsevät ecun salaisuuksien jäljille, joku Ferrarillahan vastikään totesi etteivät ymmärrä sitä vielä kunnolla.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Sateella McLaren toimii juuri kuten Lewis haluaa, siitähän se johtuu. Lewis saa sanojensa mukaan heti renkaat lämpimiksi. Ajotyylillä on osansa mutta toki se onnistuu juuri siksi, että McLaren on täysin Lewisin ympärille rakennettu. Miksipä ei olisi.

Heikillä ei kulje kun hänen ajotyyli ei samaan tapaan sovellu McLarenille. Osittain Heikillä on varmaan samaa ongelmaa kuin Kimilläkin. Ei vaan auto täysin sovellu omalle ajotyylille.

Tosin kummallista on silti se, että myös Heikillä on renkaan kulumisongelmia vaikka hänellä ei niin agressiivinen ajotyyli ole kuin Lewisillä?
 

Herman Gold

Well-known member
Liittynyt
15.5.2007
Viestit
555
Huh näitä lehtijuttuja: The Times

- Edes Hamiltonin superihmisen kyvyt eivät jostain syystä riitä tarkan sääennusteen laatimiseen. Tänä viikonloppuna Pohjois-Italia tuntui enemmänkin Pohjois-Englannilta ja hän yhdessä McLaren Mercedeksen kanssa maksoi kovan hinnan siitä heikkoudesta, The Times kirjoitti.

- Hamilton osoitti virtuoosimaisuutensa märällä nostamalla itsensä asemaan, jossa kisan voittaminen oli mahdollista. Britti näyttää olevan omimmillaan olosuhteissa, joissa hänen vaistonvarainen autonhallintansa ja ultra-kilpailukykyiset kilpa-ajovaistot antavat etulyöntiaseman lähes kaikkiin kilpakumppaneihin nähden. Hamilton oli täynnä toimintaa taistellessaan kahakan toisensa jälkeen, kun taas toiset, mukaan lukien Ferrarin Kimi Räikkösen, joka aloitti 14. ruudusta, vaikuttivat olevan puoliunessa, The Times jatkoi.

Todellakin Britit ovat löytäneet Jumalan. :yuck:
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
No, keulikoon nyt sen moponsa ympäri kun siihen kerran on mahdollisuus. :thumbup: Onneksi tuossa ei mainita sitä, miten Hamilton yli-inhimillisillä vaistoillaan pilasi jarrunsa aika-ajossa ja starttasi sen takia noin kaukaa kärjestä. Kisassakin hyvää vauhtia riitti niin kauan kun renkaat toimivat. Sitten kun ne alkoivat toimia myös tällä puoliunisella Kimi Räikkösellä, oli hän 1,5 sekuntia nopeampi kuin kukaan muu. :rolleyes:
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Sateella McLaren toimii juuri kuten Lewis haluaa, siitähän se johtuu. Lewis saa sanojensa mukaan heti renkaat lämpimiksi. Ajotyylillä on osansa mutta toki se onnistuu juuri siksi, että McLaren on täysin Lewisin ympärille rakennettu. Miksipä ei olisi.

Heikillä ei kulje kun hänen ajotyyli ei samaan tapaan sovellu McLarenille. Osittain Heikillä on varmaan samaa ongelmaa kuin Kimilläkin. Ei vaan auto täysin sovellu omalle ajotyylille.

Tosin kummallista on silti se, että myös Heikillä on renkaan kulumisongelmia vaikka hänellä ei niin agressiivinen ajotyyli ole kuin Lewisillä?
Edit: Siirsin postaukseni topiciin "Formula 1 -kuljettajien ajotyylit"
 
Viimeksi muokattu:

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Kommenttia Hamiltonin ajamisista ja käytöksestä....

Kyllä sillä on liian suuret leuat...
I think he should have simply walked away from Monza saying he thought he had done as much as he could, but he couldn’t resist insisting that he should have changed to intermediates earlier in the race which would have brought him the race win. At the time he says he had wished he had changed, the track was still very wet, noone else had switched at that point, yet he claims this wouldn’t have been a problem as he is so awesome in the wet.

It certainly didn’t look that way either in qualifying or the early part of the grand prix but I’ll give him the benefit of the doubt.

If he wants to continue with the bravado and showmanship then he can carry on, but it may be at the expense of the World Championship.

http://www.craigblog.co.uk/2008/09/16/will-lewis-hamiltons-attitude-cost-him-the-world-championship/
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Hamiltonia ei voi enään kutsua hyväksi PR henkilöksi kun kirvoittaa tälläistäkin...

"Kiiltokuvapoika" on kyllä Italian jälkeen antanut varovaisia lausuntoja.

Kiven blogi: Kusi, pää, Hamilton

18.9.2008, 08:19

Ketkä ovat huomanneet saman? Kusi on alkanut nousta F1-stara Lewis Hamiltonin päähän. Eikä tämä ole pelkästään katkeraa itkua siitä, että Kimi Räikkönen on jäänyt viime aikoina britin varjoon.

- If you don't have the balls to brake late, then that is your problem, McLarenin "Elwis" sanoi Span kisan jälkeen viitaten tilanteeseen, jossa hän ohitti Räikkösen.

Huh, huh, ei voi muuta sanoa. Räikkönen suhtautui kommenttiin rauhallisesti, mutta BMW Sauberin Robert Kubica ei ollut edes uskoa korviaan.

Span kisaa seuranneessa Monzan kisassa Hamilton rynni Toyota-kuski Timo Glockin mukaan radalla siten, kuin olisi ollut siellä yksin. Renaultin Fernando Alonso tietenkin moitti myös Hamiltonia, mutta siitä ei ehkä kannata vetää pitkiä johtopäätöksiä.

Hamilton on kommenteillaan kuitenkin saanut ainakin allekirjoittaneen sympatiat Felipe Massan puolelle MM-taistossa.

Juha Kivi

Kivi on kirjoittaja, joka ei pidä kusipäistä.
http://www.urheiluviikko.net/kiven-blogi-kusi-paa-hamilton/18657/
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös