Lewis Hamilton, McLarenin kullan vuolija?

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Onpahan ainakin jotain tapahtumia kilpailussa ainaisen virkamiesajelun sijaan.
Button ohitti aika monta autoa kisan aikana. Vettelkin ohitti jokusen auton. Taisi Schumacher ohittaa myös suuren määrän autoja. Ei ollut mitään virkamiesajelua, mutta ei myöskään kolareita.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Minulle ei oikein aukea se, että kuskit palaavat ohitustilanteen jälkeen niin huolettomasti ajolinjalle kuin palaavat. HANSin ja päänsuojusten takia näkyvyys on todella rajoitettu, mutta nämä sankarit olettavat, että kun ketään ei näy, ketään ei ole missään. Hamilton ei ole ainut tähän syyllistynyt. Yksi ratkaisu olisi pitää tarkemmin kiinni yhtä linjanvaihtoa koskevasta säännöstä.
Samaa olen itsekin ihmetellyt ja tätä tuntuu tapahtuvan oikeastaan joka kisassa. Voisin melkein lyödä vetoa, että Hamilton ei uskonut Koban enää olevan rinnalla ja siksi oli ottamassa normaalia ajolinjaa.

Yllätyin siitä, että Koba vielä pääsi osittain rinnalle, vaikka Hamilton oli mennyt DRS:n avulla heittämällä ohi jo reilusti aikaisemmin. Muistelen, että yleensä imustakaan ei ole päässyt enää rinnalle jos toinen on jo tullut DRS:n avulla ohi, ja McLarenilla on vielä tosi hyvät suoranopeudet.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Pointsit Lewikselle rehdistä asenteesta. Parhaimmillaan ihan loistava kuljettaja, mutta en yleensä tykkää tuosta tietynlaisesta ylimielisyydestä mikä miehestä huokuu.
 

Teoderik

Banned
Liittynyt
14.12.2008
Viestit
1032
Ei se ole mitään sikailua, jos joskus kolisee kilpailutilanteessa.
Mutta tunarointia tuollainen kyllä on.

Hamilton tuo hyvin väriä radalle persoonallisella ajotyylillään.
Hän tuo myös radan ulosajoalueille hyvin väriä ja hiilikuitusälää.

Onpahan ainakin jotain tapahtumia kilpailussa ainaisen virkamiesajelun sijaan.
Mutta kun F1 sarja ei ole romurallia, niin ne on vähän vääriä tapahtumia.

Ja tuossa Kobayashi-kolarissakin ainoa kärsijä oli Hamilton itse, samaten Button-onnettomuudessa Kanadassa.
Mites Monaco?
 

Teoderik

Banned
Liittynyt
14.12.2008
Viestit
1032
Samaa olen itsekin ihmetellyt ja tätä tuntuu tapahtuvan oikeastaan joka kisassa. Voisin melkein lyödä vetoa, että Hamilton ei uskonut Koban enää olevan rinnalla ja siksi oli ottamassa normaalia ajolinjaa.
Se vaan ei saisi olla mistään uskomisesta kiinni että missä ne muut menee. Autossa on peilit ja jos se juuri ohitettu ei niissä näy, niin rinnallahan sen on pakko olla. Oletus on virheen ensi askel.
 

naukkis

Well-known member
Liittynyt
9.5.2004
Viestit
727
Yllätyin siitä, että Koba vielä pääsi osittain rinnalle, vaikka Hamilton oli mennyt DRS:n avulla heittämällä ohi jo reilusti aikaisemmin. Muistelen, että yleensä imustakaan ei ole päässyt enää rinnalle jos toinen on jo tullut DRS:n avulla ohi, ja McLarenilla on vielä tosi hyvät suoranopeudet.
Hami meni ohi ennen DRS-aluetta eli Koba sai DRS:n käyttöön ei suinkaan Hamilton jolloin pääsi vielä helposti rinnalle. Hamilton ei vain em. asiaa näyttänyt tajuavan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Hami meni ohi ennen DRS-aluetta eli Koba sai DRS:n käyttöön ei suinkaan Hamilton jolloin pääsi vielä helposti rinnalle. Hamilton ei vain em. asiaa näyttänyt tajuavan.
Hamilton saattoi mennä ohi ennen DRS-alueen alkua, mutta se DRS:n käyttöoikeus tutkittiin jo ennen Eau Rougea.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15012
Hamiltonin pitäisi nyt vain ottaa itseään niskasta kiinni. Hamiltonilla on ajovauhdin suhteen asenne kuin Gilles Villeneuvella. Vaikeudet korjattiin yliyrittämisellä ja romuahan siitä tuli. Villeneuve tosin ajoi huomattavasti surkeammilla autoilla. Etenkin kaudella 1980 ja 1981. Muu asenne Hamiltonilta on sitten peritty muilta nimiltä tai omasta päästä.
 

formulaX

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
248
Uskomatonta ettei Hamiltonille tule kilpailukieltoa. Voi kysyä että miksei Häkkisen aikaan mclarenilla ollut tollasia törkeitä kolareita. Tossa Maldonadon kiilauksessa Spassa näyttää auto pohjaavan kovasti, ettei vain ohjaus mennyt samalla. Frank ehkä sanoi et niele ylpeys ja älä myönnä totuutta. == Williams saa lisää näkyvyyttä.

Edit. niin ja jossain Monzassa Häkkisen oikean puolen renkaat ylittivät sen valkoisen viivan siitä varikkomuurin viereltä startissa ja sit häkälle KILPAILUKIELTOA surena. Kyllä tässä jotain mulattia suojellaan perseilyiltä.
 
Viimeksi muokattu:

formulaX

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
248
Ei ollutkaan Monza vaan lähes yhtä nopea vanha Hocke.

http://www.youtube.com/watch?v=nLaAu3P86rE

Siitä sitten etsimään Häkkisen punavalkoisen f1-auton kilpailukieltomaisia Hamilton kiilausliikkeitä. Virallinen syy vissii oli, että ylitti sen valkoisen viivan varikomuurin vierestä, joka on tehty sen jälkeen kymmeniä kertoja starteissa.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Eikös se tullut tuosta kolarin aiheuttamisesta? Mikallahan oli jo valmiiksi ehdollinen kilpailukielto päällä, kun edellisessä kisassa Silverstonessa kolaroi Barrichellon kanssa viimeisellä kierroksella viimeisessä mutkassa.

Se on kyllä ihmeellistä, että Hamilton on ollut tuomariston puheilla ties kuinka monta kertaa, mutta mitään konkreettista rangaistusta hänelle ei ole annettu. Jatkuva väärä pelaaminen vois mun puolesta olla jäähyn syy.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Se on kyllä ihmeellistä, että Hamilton on ollut tuomariston puheilla ties kuinka monta kertaa, mutta mitään konkreettista rangaistusta hänelle ei ole annettu. Jatkuva väärä pelaaminen vois mun puolesta olla jäähyn syy.
Tämähän muuttui Silverstonen korvilla siten, että kolme huomautusta tuo 10 ruudun rangaistuksen seuraavaan kisaan. Samalla huomautukset nollattiin.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Withmarsh puolustaa Hamiltonin ajoa Spassa. Itsellä kyllä oli vähän samanlainen fiilis kun sitä kisaa katsoi, että oliks se nyt ihan tarpeellista Koban pitäytyä linjassaan. vähän sellainen junttiajamisen maku, että 'minähän en väistä'. Hamilton oli edellä ja haki parempaa linjaa mutkaan, Kobayashilla ei ollut tilanteessa mitään voitettavaa.


Whitmarsh: Törmäys enemmän Kobayashin syytä

02.09.2011

Lewis Hamilton on sarjan ajollisesti värikkäimpiä kuljettajia: yksi nopeimpia, mutta taipuvainen ajoittain tyhmiinkin virheisiin. Viimeisessä kisassa Spassa Hamilton kolaroi Sauberin Kamui Kobayashin kanssa, mikä lopetti britin kisan ja suurella todennäköisyydellä mestaruustaiston Sebastian Vettelin ottaessa voiton.

McLaren tallipäällikkö Martin Whitmarsh kuitenkin tukee tähteään, sanoen
syyn olleen enemmän Kobayashissa.

- Minusta Lewis oli äärimmäisen epäonnekas. Minusta hän antoi tilaa. Aina
voi kysyä, että miksi hän ei antanut enemmän, mutta hän antoi tilaa, Whitmarsh sanoo formula1fancast.comin mukaan.

- Hänen täytyi liikkua ajolinjalle ja vastuu on yrittää olla osumatta edessään
olevaan autoon mielestäni, mutta näissä asioissa minun mielipiteeni ei paljon
paina - sen on tuomareiden huolena, ja tuomarit kokivat, että kyse oli puhtaasti kilpailuonnettomuudesta.

- Minusta Kobayashi oli huomattavasti enemmän vastuussa, mutta ehkä en ole kaikkein neutraalein todistaja.

Whitmarsh myös sanoo, että F1 tarvitsee Hamilton juuri sellaisena kun hän on.

- Hän on valtavan kilpailuhenkinen ja kiihkeä kilpa-ajaja. Ihmiset tietävät, että
heidän täytyy todella painaa päästäkseen hänen ohi ja hän painaa aina ohittaakseen.

- Minusta Lewis Hamilton tekee F1:stä mielenkiintoisemman, joten meidän kaikkien tulisi toivoa, että Lewis pysyy yhteenä mielenkiintoisimmista ajajista, joita kukaan meistä on nähnyt.

* Formula 1
* F1-uutiset
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Withmarsh puolustaa Hamiltonin ajoa Spassa. Itsellä kyllä oli vähän samanlainen fiilis kun sitä kisaa katsoi, että oliks se nyt ihan tarpeellista Koban pitäytyä linjassaan. vähän sellainen junttiajamisen maku, että 'minähän en väistä'. Hamilton oli edellä ja haki parempaa linjaa mutkaan, Kobayashilla ei ollut tilanteessa mitään voitettavaa.
Koba siinä kisaa kans ajoi. Tiesi, että Hamilton ohittaa ja pääsee mutkaan ensimmäisenä, siksi yritti vain saada hyvät vauhdit ulkolinjasta Hamiltonin imuun mutkasta ulos tultaessa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Withmarsh puolustaa Hamiltonin ajoa Spassa. Itsellä kyllä oli vähän samanlainen fiilis kun sitä kisaa katsoi, että oliks se nyt ihan tarpeellista Koban pitäytyä linjassaan. vähän sellainen junttiajamisen maku, että 'minähän en väistä'. Hamilton oli edellä ja haki parempaa linjaa mutkaan, Kobayashilla ei ollut tilanteessa mitään voitettavaa.
Ohitusketjussa valitat, ettei DRS:ää vastaan voi puolustaa, ja kun Kobayashi puolusti, valitat sitä junttiajamiseksi. Kobayashi oli käytännössä rinnalla, eikä silloin ole syytä antaa periksi.

Koska Hamilton oli sisälinjalla, hänen kaiken järjen mukaan oli tarpeen jarruttaa Kobayashia aikaisemmin. En tiedä yrittikö japanilainen viime hetkellä estää päin ajavan Lewisin törmäyksen, mutta joka tapauksessa Kamui jarrutti aikaisemmin/kovemmin kuin huonommalla linjalla ollut britti.

 
Viimeksi muokattu:

Teoderik

Banned
Liittynyt
14.12.2008
Viestit
1032
Eikös se ole jo jonkin aikaa ollut sovittuna, ettei ajolinjaa vaihdeta jarruttaessa. Hämis vaihtoi. Olisi jatkanut suoraan radan suuntaisesti, niin mitään ongelmaa ei olisi syntynyt.

Järjetöntä edes ajatella että Koban olisi pitänyt antaa periksi. Siinä oli jo aivan riittävästi että pysyi omalla linjallaan eikä hortoillut pitkin poikin, niin kuin Lewis teki. Kaksi kolmannesta radan leveydestä ei ole riittävästi Hämikselle, vaan muiden tulisi väistää vielä nurmikolle?
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
En ymmärtänyt Whitmarsin sanomisia kisan jälkeen, enkä ymmärrä vieläkään. Yleensä kaverin suusta tulee ihan fiksua juttua mutta nyt on vähän turhaa selittelyä. Ei Lewiksen tarvinnut liikkua mihinkään, vaan ihan yhtä hyvin siihen mutkaan olisi voinut kääntyä vähän tiukemmallakin linjalla.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös