Leksan takaluukku
LJyväskylässä 1977 Leksan autossa ei ollut siipeä (on tietty voitu poistattaa), 1979 sillä taas oli se siipi.
Mutta se AAV-911 oli mallia 911 S vm. 1972 tai jotain (on tossa mun avatar-kuvassani 1972 Tunturissa), eikä siihen kyllä varmana oltu luokiteltu semmosta siipee, mikä siinä 1979 oli. 911 SC:ssä taas semmonen siipi kai oli, olisko se auto muutettu siihen luokitukseen tai jotain.
Mä kysyn tätäkin asiaa meidän 'katsastusinssiltämme'.
Mä muistan semmosen, että Tunturirallissa Leksa oli monenakin vuonna Algot Kettusen (pääkatsastaja) hampaissa, ja ainakin kerran se joutu vaihtaan Porsseen takaluukun, eli varmaan siksi, että siinä oli vääränlainen siipi...Kerran siltä vietiin eka siirtymällä ekalle pätkälle pyörä, kun siinä oli jokin kielletty kuviointi...Perhana,nyt asiaa eli muistan jotaan 1978-79 kun Lexan AAV-911 oli isolla takasiivellä ja siihen ei löytyny luokitustodistusta katsastuksessa, muut nosti siitä äläkän ja lexa itse oli tietenkin taas se "väärin ymmärretty" täs asiassa.SE sai kuitenkin starttiluvan, en tiedä miten ja millä, mutta keskeytti ja luokkarijuttu jäi siihen.
Eli totta vai tarua..?
LJyväskylässä 1977 Leksan autossa ei ollut siipeä (on tietty voitu poistattaa), 1979 sillä taas oli se siipi.
Mutta se AAV-911 oli mallia 911 S vm. 1972 tai jotain (on tossa mun avatar-kuvassani 1972 Tunturissa), eikä siihen kyllä varmana oltu luokiteltu semmosta siipee, mikä siinä 1979 oli. 911 SC:ssä taas semmonen siipi kai oli, olisko se auto muutettu siihen luokitukseen tai jotain.
Mä kysyn tätäkin asiaa meidän 'katsastusinssiltämme'.
Viimeksi muokattu: