70-luvun suurajot

makka

suurajofriikki
Liittynyt
9.4.2008
Viestit
1210
Sijainti
Jyvaskyla
Se paikka

Juu,eihän sillä mitään merkitystä ole pelkkää nippelitietoa:)
Mutta selvennän kuitenkin hieman tuota paikkaa.
Siinä pikkutien risteyksessä lukee viitassa myhinkoskentie ja ulosajopaikka on siinä risteyksen vastapuolella lähtöpaikasta se reilut 2km.
Mitään varsinaista kalliota siinä ei ole pikemminkin penkka.
Tuo mainittu nyppyläkin on ajan saatossa madaltunut huomattavasti.
Areenalta löytyy vanha suurajoraportti vuodelta-66,jonka 2.osan alussa
tuo kohta maitolaitureineen näkyy,tosin ajosuunta on toinen.
Kun katsot kirjassa ottamaani kuvaa, voisiko se silti olla oikea paikka? Muistan nimittäin, että siinä vastapäätä oli risteys. Itse asiassa potkiskelin siinä vuonna 2009 sammalia, josko Abarthin kevlarinpalasia olisi noussut esille :dunno:
 

franz galle

Well-known member
Liittynyt
22.4.2008
Viestit
237
Makka on pois

Eilen perjantaina 6. huhtikuuta menehtyi tiellä 12 liikenneonnettomuudessa ral
likirjailija ja veljeni Kari Mäki.
 

jiipee64

Well-known member
Liittynyt
29.4.2008
Viestit
132
Sijainti
Jyväskylä
Makka

Syvä osanotto läheisille.

Kari kävi vierailulla muutaman kerran kirjoja kirjoittaesaan.

Intohimo lajiin ja erityisesti Jyväskylän Suurajoihin huokui olemuksesta.

Poismeno on suuri menetys.
 

velimattip

Member
Liittynyt
4.3.2012
Viestit
20
Paljon Karin Mäen kanssa tehtiin yhteistyötä kun hän kirjoittui Suurajo kirjoja minulta lainasi kuvia kirja ja muuta materiaalia kirjojaan varten,oli tosi mukava ja eläinrakas ihminen meillä aina kissojen kanssa touhusi käydessään meillä.Ei tätä uutista oikein uskoa voi näinkö Karin elämänlanka piti katketa.Veli-Matti ja Mirja Pentikäisen osanotto Karin Mäen läheisille suuressa surussa.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14750
Sijainti
Tampereen lenkki
Juuri mietin tällä viikolla että laittaisin Karille viestiä ja kyselisin vanhoja Suurajokarttoja. Hieno mies, lämmin muisto jää, levätköön rauhassa, terveisiä yläkerran ralleihin Henkalle ja kumppaneille.

Osanotot läheisille.
 

Eejii

New member
Liittynyt
3.12.2018
Viestit
2
75-76 suurajopätkät

Mahtaisikohan kenelläkään olla alkuperäisiä tai kopioita reittikirjoista/kartoista vuosien 75-76 Suurajoista, joissa itälenkki oli mukana? Itse kun täällä Itä-Suomessa asustelen, olisin kiinnostunut ajelemaan pätkät läpi. Osan olen paikallistanut jo VM:n katsojaoppaasta ja Makkan kirjasta, mutta aukkoja vielä on. Makkan kanssa oltiin keväällä yhteyksissä ja hän lupaili katsoa noita minulle, mutta sitten kävi niinkuin kävi :nope:
 
Ylös