Hockenheimin testit 8. - 10.7.2008

Jacobus

Well-known member
Liittynyt
25.5.2006
Viestit
442
Hockenheimissa testataan kolme päivää. Testit alkoivat tiistaina ja Hamilton oli ensimmäisen testipäivän nopein, Räikkönen toiseksi nopein. MTV3:n mukaan sadekuurot häiritsivät tiistain testejä.

McLaren toi Hockenheimiin samantyyppisen "hainevän" kuin Red Bull, Renault ja Force India ovat käyttäneet:



Tiistain tulokset Hockenheimin testeistä:

Koodi:
 1.  Lewis Hamilton     McLaren      1.15,483   75 kierrosta
 2.  Kimi Räikkonen     Ferrari      1.15,803   63
 3.  Nico Rosberg       Williams     1.16,099   87
 4.  Adrian Sutil       Force India  1.16,516   97
 5.  Sebastian Bourdais Toro Rosso   1.16,533  113
 6.  Kamui Kobayashi    Toyota       1.16,570   65
 7.  Nick Heidfeld      BMW          1.16,593   59
 8.  Nelson Piquet      Renault      1.16,856  111
 9.  David Coulthard    Red Bull     1.17,361   67
10.  Alexander Wurz     Honda        1.17,825   89
Tulosten lähde: http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2008/07/671408
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Millanen rata tää on? Medium vai paljon siipeä? Hyvä rata Ferrarille vai McLarenille (jos ajatellaan mustavalkoisesti)?

Ei oo mitään muistikuvia tästä radasta.
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Ground Effect sanoi:
Millanen rata tää on? Medium vai paljon siipeä? Hyvä rata Ferrarille vai McLarenille (jos ajatellaan mustavalkoisesti)?

Ei oo mitään muistikuvia tästä radasta.
Lähtökohtaisesti pitäis sopia enemmän Ferrarin autolle tämä rata, mutta tuskin McLaren mikää heikko on, varmasti antaa kovan vastuksen.
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Muutama stop-and-go mutka, mutta muuten aika nopea rata. Aerojen suhteen voisi sanoa, että hieman enemmän downforcen suuntaan painottuva. En ole varma, mutta uskoisin Ferrarin käyttävän keula-aukkoa täällä. Ferrarin rata tämä on mielestäni viime vuosina ollut.

Saa nähdä, koska Ferrari testaa omaa versiotaan tuosta moottorinkatteesta. Voi olla, että kauden lopussa kaikilla nököttää tuo ruma hökötys tuolla takana..
 

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
Device sanoi:
McLaren rynnii Ferrarin ohi kehityskilpailussa

Saas nyt nähdä. Lajin kannalta se olisi hyvä juttu, uskon kuitenkin että Ferrari on hiukan edellä.

niin tuota nyt on näin vaikea sanoa. toisilla radoilla toinen on vahvempi kuin toinen. kyllä ne vauhdillisesti on todella lähekkäin. ei siellä ferrarilla ole jääty näpppejä nuolemaan ja katsotaan riittääkö vauhti tällä meiningillä. hocke on ollut sekä mäkille että ferrareilla useimmiten hyvä rata. tulee varmaan todella tasaista.
 

odetus

Well-known member
Liittynyt
18.10.2006
Viestit
1997
MS12 sanoi:
Ihan kohtalaiseltahan tuo McLarenin vauhti vaikuttaa.

Katsotaan asiaa uudestaan kun Ferrarillakin ajetaan vähnä tyhjemmillä tankeilla.
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Sais Kimi ajella vähän niitä PR kierroksia pehmeillä renkailla ja tyhjällä tankilla. Sen verran bensaa, että sammuu maaliviivalle.
 

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
ehkä se ovaan on tosiasia et mäkki on nopeampi tällä hetkellä kaikkia ja varsinkin ferraria. sille asialle me ei voida yhtään mitään.
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Ei noista testiajoista kannata vetää juurikaan johtopäätöksiä. Siinä on Nico nytkin toisena Kimin edellä ja Sutil Forssilla vain kuusi kymmenystä Kimiä hitaampana. Ei liene kuitenkaan tilanne ihan tämä, kun vauhtia lähdetään tosissaan hakemaan. Ja on se jo aiemminkin todettu, että Hämiksellä on jonkinasteinen pakkomielle päästä sinne tulosliuskan kärkeen. Oli kyse sitten testeistä tai harjoituksista, niin aina löytyy niitä tyhjän tankin "kattokaa kuin nopee mä oon" vetoja.
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Eihän tuo pelkkä nopein kierros oikestaan mitään kerro, Bemarikin melkein 1,5 sekkaa jäljessä mikä ei todellakaan ole Bemarin todellinen taso. Puolisekuntia tulee helposti siitä, että toinen ajaa 10-15 stinttejä ja toinen 15-20. Lisäksi liikenne radalla saattaa viedä juuri ne nopeimmat kierrokset, testeissähän ei tarvitse hirveästi väistellä takana tulevia jos ei omaa stinttiin pientareella ajelu sovellu. Ja onhan tuo Mclaren ollut yleensä sillä yhdellä nopealla Ferraria parempi jo toista vuotta, pidemmillä matkoilla tulanne kääntyy taas päinvastoin.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Rata näyttää olevan erittäin sopiva Ferrarille aina, kun he päätyvät käyttämään ns. pyöreää takasiipeä kts alla. Kyseinen siipi oli käytössä mm. ranskassa ja Kimillä Barcelonassa. Näin siis myös Saksassa, eli pitäisin Mclarenia jopa altavastaajana tulevassa kisassa.

 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Rata näyttää olevan erittäin sopiva Ferrarille aina, kun he päätyvät käyttämään ns. pyöreää takasiipeä kts alla. Kyseinen siipi oli käytössä mm. ranskassa ja Kimillä Barcelonassa. Näin siis myös Saksassa, eli pitäisin Mclarenia jopa altavastaajana tulevassa kisassa.

Eli ton takasiiven perusteella teet ton johtopäätöksen. Viet "harjaantuneen silmän" uusiin ulottuvuuksiin :rolleyes:
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Räikkösen kommentit testeistä oli ainakin lupaavia. :thumbup:

Räikkönen oli suhteellisen tyytyväinen testin antiin.

- Yritimme pääasiassa löytää autoon säätöjä Hockenheimin kisaa varten. Uskon, että olemme kilpailukykyisiä myös tällä radalla.

- Vauhtia ei puutu, mutta joskus emme ole vain saaneet kaikkia asioita toimimaan yhdessä. Näissä tapauksissa emme ole pystyneet käyttämään auton koko potentiaalia hyväksemme, Räikkönen sanoi Autosport-lehdelle.
 
Ylös