Hockenheimin testit 8. - 10.7.2008

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Tarkistelin kuvagollasheja kisoista, ja kyseinen 'pyöreä' takasiipi on ollut käytössä seuraavissa kisoissa:

-Australia
-Malesia
-Bahrain
-Barcelona(Kimi)
-Magny-Cours

Noissa kisoissa Ferrarin nopeus on itseasiassa ollut kevyesti Mclarenin yläpuolella.
 

Jacobus

Well-known member
Liittynyt
25.5.2006
Viestit
442
Keskiviikon tulokset Hockenheimin testeistä:
Koodi:
 1.   Lewis Hamilton     McLaren      1.14,872  101 kierrosta
 2.   Nico Rosberg       Williams     1.15,257  117
 3.   Kimi Räikkonen     Ferrari      1.15,296   90
 4.   David Coulthard    Red Bull     1.15,767   42
 5.   Adrian Sutil       Force India  1.15,945   97
 6.   Sebastian Vettel   Toro Rosso   1.15,955   62
 7.   Timo Glock         Toyota       1.15,995  114
 8.   Fernando Alonso    Renault      1.16,141  106
 9.   Rubens Barrichello Honda        1.16,144   90
10.   Mark Webber        Red Bull     1.16,217   70
11.   Nick Heidfeld      BMW          1.16,235  115
12.   Sebastian Bourdais Toro Rosso   1.16,550   36
MTV3:n mukaan McLaren ei käyttänyt keskiviikkona "hainevää".

Lähde: http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2008/07/671791
 

Fool

Well-known member
Liittynyt
3.8.2007
Viestit
76
Miksikäs McLarenilla on erikokoiset ilmanottoaukot eri puolilla autoa noissa ponttooneissa? Ei vissiin kuitenkaan ihan uusi juttu, kun taisi jo Silverstonessakin olla.
 

nuti

Well-known member
Liittynyt
12.5.2008
Viestit
119
Onkos Ferkulla reikä käytössä tällä radalla?
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Bemarin ja Hondan kehitystyö seurailee edelleen samoja polkuja. En tiedä onko ollut jo aikaisemmin, mutta nyt kummassakin autossa on nuo Ferrarilta ja Renaultilta tutut kuskin polvien kohdalla olevat lisäsiivekkeet.





Hondalla moottorin ilmanottoaukossa väliaikaiselta näyttävä suojaritilä. Onkohan joku liito-orava ollut väärässä paikassa väärään aikaan, ja haluavat suojata koneitaan. :doubtful:
 

Fool

Well-known member
Liittynyt
3.8.2007
Viestit
76
Miksikäs McLarenilla on erikokoiset ilmanottoaukot eri puolilla autoa noissa ponttooneissa? Ei vissiin kuitenkaan ihan uusi juttu, kun taisi jo Silverstonessakin olla.
Vielä fotoa:


Tojon uusia ohjaimia:

 
Viimeksi muokattu:

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2509
Tämän päiväisissä testikuvissa Kovalaisella ei ole tuota uutta haineväkatetta käytössä. Miksiköhän näin?
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Tämän päiväisissä testikuvissa Kovalaisella ei ole tuota uutta haineväkatetta käytössä. Miksiköhän näin?
Ehkäpä jo Tiistaina Mclaren testasi sitä riittävästi ja testataan jo jotain muuta tai siitä ei ole Hockessa hyötyä.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Miksikäs McLarenilla on erikokoiset ilmanottoaukot eri puolilla autoa noissa ponttooneissa? Ei vissiin kuitenkaan ihan uusi juttu, kun taisi jo Silverstonessakin olla.
Aika oudolta vaikuttaa... Testaavat sitä jos vaikka pärjäis pienemmällä jäähdytyksellä niin saavat jatkossa muotoiltua lisää autoa...?
 

Jacobus

Well-known member
Liittynyt
25.5.2006
Viestit
442
Hondalla moottorin ilmanottoaukossa väliaikaiselta näyttävä suojaritilä. Onkohan joku liito-orava ollut väärässä paikassa väärään aikaan, ja haluavat suojata koneitaan. :doubtful:
Eikös tallit käytä aina varikolla noita "ritilöitä", eli tuulettimia. Näillä puhalletaan viileää ilmaa moottoriin. Aina varikolle tullessa harjoituksissa ja aika-ajoissa mekaanikot on ensimmäisenä kiinnittämässä näitä autoihin.

Tämän päiväisissä testikuvissa Kovalaisella ei ole tuota uutta haineväkatetta käytössä. Miksiköhän näin?
Ei ollut Hamiltonilla "hainevää" keskiviikkonakaan MTV3:n mukaan. Ei tainnut olla Hamiltonin tiistain kokemuksien perusteella siitä suurtakaan hyötyä ainakaan Hockenheimissa.
 

Legnum

Registered User
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
441
Eikös tallit käytä aina varikolla noita "ritilöitä", eli tuulettimia. Näillä puhalletaan viileää ilmaa moottoriin. Aina varikolle tullessa harjoituksissa ja aika-ajoissa mekaanikot on ensimmäisenä kiinnittämässä näitä autoihin.
Siinä kuvassa on RITILÄ ja harvasilmäinen sellainen.

En tiedä millaiselta suttu-ruudulta näitä kuvia katselet jos kyseessä on mielestäsi se tavanomainen varikolla käytettävä puhallin. Lasit tai ruutu vaihtoon.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Honda höyryillä vai oikeasti hyvä vauhti päällä tai vaan tää rata sopii niille loistavasti?

1. F. Massa Ferrari F2008 1:14.989 100
2. J. Button Honda RA108 1:15.081 +0.092 100
:thumbup:
 

Jacobus

Well-known member
Liittynyt
25.5.2006
Viestit
442
Siinä kuvassa on RITILÄ ja harvasilmäinen sellainen.

En tiedä millaiselta suttu-ruudulta näitä kuvia katselet jos kyseessä on mielestäsi se tavanomainen varikolla käytettävä puhallin. Lasit tai ruutu vaihtoon.
Älä nyt hermostu! :) Varmaan se on noin kuin sanot. Katselin kaiketi vähän liian hätäisesti ja huonosti kuvaa. Keskityin CamoNin viestissä enimmäkseen tekstisi.

Nimimerkillä Minä The Puusilmä :D
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Viimeisen päivän ajat kokonaisuudessaan:

1 F. Massa Ferrari 01:14.989 109
2 J. Button Honda 01:15.081 121
3 H. Kovalainen McLaren 01:15.289 123
4 M. Webber Red Bull 01:15.378 118
5 S. Vettel Scuderia Toro Rosso 01:15.556 106
6 F. Alonso Renault 01:15.593 115
7 K. Nakajima Williams 01:15.759 119
8 R. Kubica BMW 01:15.869 107
9 J. Trulli Toyota 01:16.065 129
10 G. Fisichella Force India F1 01:16.113 74

Button tosiaan mennyt aika lujaa. Ajat ovat yllättävän lähellä tosiaan - nyt nopeimman ja hitaimman välillä reilu sekunti, kun tiistaina eroa oli reilusti yli 2 sekuntia. Mitään erikoista ei tainnut viimeisenä päivänä tapahtua. Alonso ja Nakajima aiheuttivat punaiset liput teknisen vian takia. Fisichella aiheutti yhdet suorittamalla jälleen kovavauhtisen ulosajon, tällä kertaa Sachskurvessa. Vanha setä jaksaa vielä kokeilla rajoja. :)

http://f1.gpupdate.net/en/news/2008/07/10/massa-fastest-at-hockenheim/
 

Jacobus

Well-known member
Liittynyt
25.5.2006
Viestit
442
Massa torstain nopein, Button toinen ja Kovalainen kolmas. MTV3:n mukaan Fisichella on tänään kolaroinut ja Alonsolla ja Nakajimalla on ollut mekaanisia ongelmia.

Torstain tulokset:
Koodi:
 1. Felipe Massa         Ferrari     1.14,989  109
 2. Jenson Button        Honda       1.15,081  121
 3. Heikki Kovalainen    McLaren     1.15,289  123
 4. Mark Webber          Red Bull    1.15,378  118
 5. Sebastian Vettel     Toro Rosso  1.15,556  115
 6. Fernando Alonso      Renault     1.15,593  119
 7. Kazuki Nakajima      Williams    1.15,759  118
 8. Robert Kubica        BMW         1.15,869  107
 9. Jarno Trulli         Toyota      1.16,065  129
10. Giancarlo Fisichella Force India 1.16,113   74
Lähde: http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2008/07/672223

EDIT: Hidas...
 

Abigail

Berndt Maylander
Liittynyt
21.6.2008
Viestit
23
Sijainti
Helsinki
Tulee Fisicon ajattaminen kohta turhan kalliiksi :D

Vaikeaa ja ehkä turhaa vetää mitään johtopäätöksiä kun Hondat ja Williamsit on keikkuneet toisena ja McLaren sekä Ferrari vuoronperään ollut ykköspaikalla. Eiköhän ne tallit tiedä kaiken tarvittavan:ahem:
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Toyota happy with shark fin trial

GPupdate.net sanoi:
Toyota happy with shark fin trial

11 July 2008

Jarno Trulli took over from Timo Glock to conclude Toyota's three-day test programme at Hockenheim on Thursday. Like Glock on Wednesday, Trulli used a 'shark fin' engine cover for his installation lap to test the stability of the configuration but then reverted to a standard engine cover as a base for the day's testing.

"We concentrated mainly on aerodynamic experimentation and also did some brake and tyre comparisons," said Trulli. "I got through a busy schedule and did more laps than anyone. It will give us a lot of data to maximise the car set-up at next week's German Grand Prix. There were no mechanical issues, we completed what we needed to do and I'm happy."

Test team manager Gerd Pfeiffer commented, "It has been a busy and varied three days with Kamui in the car on the opening day, followed by Timo and then Jarno. We have done a lot of aerodynamic and brake work as well as evaluating the Bridgestone compounds that will be available to us next week in quite varying conditions. We have a lot of data to work through in Cologne and I want to thank everyone for their efforts."
Toyotallakin näemmä ollut joku evä kokeilussa, mutta nimenomaan vain kokeilussa. Luulisi että Hockeinheimin kaltaisella radalla evän hyödyt on kiistattomat haittoihin verrattuna, kun se osuus jossa aerodynamiikasta on erityistä hyötyä on ympäröity suurilla katsomoilla stadionmaisesti niin, ettei siellä pääse mitkään tuulenpuuskat juuri vaikuttamaan. :confused:
 

F1-pro

Formula one 1950 -
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
98
Sijainti
suomi
Noista testeistä voisi päätellä, että rata sopii yhtä hyvin McLarenille kun Ferrarille. Kuitenkin tallit treenas varmaan eri asioita, mutta odotan tiukkaa taistelua Mäkeiltä ja Ferrareilta, toivottavasti myös BMW:t olis taas mukana 1-5 sakissa.
 
Ylös