Saksan GP - Ennakko

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä

petrolhead

heh , petrolhead
Liittynyt
31.7.2004
Viestit
582
Sijainti
Ahveniston ja Keimolan puolivälissä
Ja olihan se komeaa katsoa, kun noilla autoilla ladattiin isolla vaihteella pitkiä toveja. Siihen ne on tehty PRKL.

Nyky-hokke :thumbdown
Saksan kisakin on nykyään menettänyt hohtonsa. Entinen Hockenheim oli niin paljon parempi.
"Hockenheimring ennen vuotta 2001" oli sekin vain hidastettu ja lyhennetty versio alkuperäisestä:

EDIT: Mielenkiintoista, tohon ratapohjaan on merkattu ajosuunta vastapäivään..
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
"Hockenheimring ennen vuotta 2001" oli sekin vain hidastettu ja lyhennetty versio alkuperäisestä:
John Hugenholtzin suunnittelema stadionosuus oli sentään sulava ajettava. Tilkenöidyllä radalla on liikaa teräviä mutkia.

1970-1981 välisenä aikana rata oli luultavasti parhaimmillaan:
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Juu toi ostkurve oli hurja kun tultiin pitkältä suoralta tollaeen tiukkaan mutkaan jossa oli jotain muureja tai rengasvalleja vierellä! :eek:

http://youtube.com/watch?v=6GZ6-pGj1-Y

Ja toi oikeastaan vuodelta 91. Kivat kipinät! :D
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Schumi Ferrarin tueksi Hockenheimiin

MTV3.fi sanoi:
Schumi Ferrarin tueksi Hockenheimiin
16.07.2008 17:50

Formula ykkösten seitsenkertainen maailmanmestari Michael Schumacher saapuu Ferrari-tallin tueksi viikonloppuna Hockenheimissa ajettavaan Saksan GP-kisaan.

Schumacherille Saksan osakilpailu on kuluvalla kaudella vasta toinen, jonka hän seuraa paikan päällä. Edellisen kerran Schumi nähtiin Ferrarin varikkopilttuussa Barcelonassa ajetun Espanjan GP:n aikana.

Nykyisin moottoripyöräkisoihin ja jalkapalloon keskittyvä saksalainen auttaa yhä ajoittain entistä kilpatalliaan testikuljettajana ja neuvonantajana.

(MTV3)
Jepjep, Räikkösen viikonloppu alkaa olla taputeltu. Ollaan Saksassa ja vielä Schumi tulee varikkomuurille hortoilemaan. Kuinka monta kierrosta tekniseen vikaan? :p
 

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
tää on kimin kisa. se vie voiton vihdoinkin taas:alppu:
 

Slimedge

Well-known member
Liittynyt
2.11.2006
Viestit
104
Sijainti
SuomiFinland
ferrarilla on tiedostettu sateen uhka ja pyydetty maikkelia toimimaan varikkomuurilla meteorologina ja taktiikka nerona, sielä se leuka pitkänä tunnustelee mahdollisia sadekuuroja:D
 

Deep Throat

Well-known member
Liittynyt
30.6.2007
Viestit
784
Sijainti
Turku
Joo Ei hyvältä näytä Kimin kannalta kun Saksan kirouksen lisäksi on tulossa päälle Schumin kirous :nope:

Ja kun vielä tiedetään ferrarin osaaminen mahdollisessa sadekisassa, niin katastrofi saattaa pian olla lievä ilmaisu...:(
 

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
ihan hyvä et se shumi tulee antaa pikkasen neuvoa miten hommat hoidetaan jos tulee vesisade
 

Herman Gold

Well-known member
Liittynyt
15.5.2007
Viestit
555
Kahdessa edellisessä kisassa veikkasin Kimiä voittajaksi, mönkään meni. :( Nyt otetaan varman päälle, että kisassa tulee 3.sija. Keskeytys olisi Katastrofi ja voitto olisi iloinen yllätys.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Aina tämä ikiaikainen keskustelu vanhan Hocken legendaarisuudesta. Onhan meillä vielä Monza, missä saa luukuttaa pitkiä suoria. Kyllä tää uusi rata on ihan ok kisailun kannalta. Ohitusmahdollisuuksia on ja mikä tärkeintä, neulansilmän jälkeiset mutkat tarjoavat mahdollisuuden kunnon kilvanajoon, missä voi myös paikata takasin jos tulee ohitetuksi.
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Täytyy sanoa että kyllähän vanha Hokke oli ratana legendaarinen, mutta kisat olivat yleensä järkyttävän tylsiä. Pitkät suorat ja tiukat jarrutukset eivät todellakaan tarjonneet ohituksia - mitään eeppistä imutustaistelua ei ole nähty sitten Monzan ja 70-luvun alun jälkeen. Tietysti olihan se mukava nähdä kun autot menee metsän keskellä 350km/h, mutta nykyradalla on sentään kauden paras ohituspaikka. En muista että vanhalla Hokkella olisi nähty yhtä tiukkoja taisteluita joka vuosi kuin tällä nykyisellä. Toki vanhan radan totaalinen purkaminen oli typerää, mutta kyllä tämä uusikin rata on hyvä.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Ostkurvehan oli vanhastaan kuin mailin ovaalin toinen kaarre...Siistin näköistä menoa vanhoilla peleillä. Mutta nykyautoilla "flat in seventh gear". Ylipäätänsäkin nuo nyky-ykköset on tajuttoman nopeita pelejä ja vanhat kaarteet olisivat helppoa kauraa downforcen ansiosta. Istanbulin radan pitkä vasen kaarre ei olisi 70-luvun kamppeella mikään ultimaattisen nopea paikka. Toisaalta vanha Silverstone olisi sellainen, että siellä ei tarvisi jarrua painaa kuin ehkä kahdesti nykyautoilla....
 
Ylös