Ferrari, ryhtiä!

MS12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2005
Viestit
630
Eihän Ferrarilla ole hädän päivää. Se, että schumi varmisti mestaruutensa ylivoimaisella autolla jo kauden puolivälissä, oli hyvin epäterve ilmiö. Nythän käydään kunnon kisaa tasaisilla kulkuvälineillä. Se nostaa mestaruudenkin arvoa. Viimevuotinen mestaruus oli varmasti Ferrarin arvokkain vuosikausiin.
 

Kulkki

Well-known member
Liittynyt
21.10.2007
Viestit
245
Kun tässä nyt istutellaan schumia taktikoksi ferrarille, niin onko kukaan hyvä tallipäällikkö ollut myös aikaisemmin loistava kuski? Historiassa varmasti on muutama, mutta en jaksa etsiä.

Meinaan eikös nämä tallipäällikön työt ole vähän nyt niitä ajatteluhommia eikä ratinkääntöhommia?

Sarjassa on muutama entinen kuski tallipäällikkönä mutta oliko kukaan erikoisen hyvä kuski...

Kuhan mietiskelen.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ferrari voitti viime vuonna molemmat mestaruudet ja nyt johtaa valmistajiensarjaa ja kuskien puolella peli on täysin auki eli kysymys kuuluu mitä ferrarin pitäis tehdä paremmin? ottaa joka kisasta ylivoimainen kaksoisvoitto?
No tätä foorumia lukiessa edes yksöisvoitto. ;) Johdosta huolimatta työn jälki ei ole ollut lainkaan niin vakuttavaa kuin pari vuotta sitten, eikä se johdu vain siitä, että muut ovat tulleet paremmiksi.
Toki Ferrari on ottanut takkiin kahdessa edellisessä kisassa mutta vielä puolet kaudesta ajamatta niin on turhan aikaista alkaa puhumaan pysyvästä voimasuhteiden muuttumisesta.
Voimasuhteiden muutokset eivät ole pysyviä. Ne ovat alituista liikettä. Ferrarin pitkäaikainen dominointi oli jokseenkin poikkeuksellista (ja senkin ylivoimaisuuden asteet vaihtelivat vuosittain).
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Joo, ei tässä nyt kirvestä kaivoon kannata heittää. Lewis on pelottavassa iskussa, se on pakko myöntää. Ferrarilla - ja varsinkin Kimillä - oli vaikea viikonloppu, mutta en usko Mäkin olevan nopeudessa paljoa edellä, jos lainkaan. Kun katsoo Heikin tämänpäiväistä suoritusta, niin ei se auto mikään ihan maaginen sentään voi olla.

Pakko on kuitenkin vähän olla huolestunut. Ferrarin kehitystyö ei ole mennyt selvästikään eteenpäin ja tuntuu, että ideat ovat vähissä. Testeissä testaillaan aina "jotain pientä", eikä reikäkeulan lisäksi ole tullut juurikaan kehityksiä kauden aikana.

Viimeistään Valenciaan on tultava roima kehitys. Unkarissa Mäkki menee todennäköisesti joka tapauksessa omia menojaan. Muutenkin vähän pelottaa, kun katsoo tuota loppukauden kalenteria. Ei sieltä pysty poimimaan, kuin kaksi selkeästi Ferrarin rataa, Spa ja Interlagos.

Toivotaan, että löytävät jotain konkreettista nopeuden kannalta. Jossain on oltava mätää, sillä ei ole Ferrarin tapaista, että autoihin ei löydy säätöjä.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Syy on ihan yksinkertainen ja selkeä. Avainpaikoilla on taas italialaiset. Siitä ei tule kuin sanomista.
 

kuttero

Haisulinäätä
Liittynyt
3.4.2007
Viestit
170
Yks huono kisa sinne tai tänne.. Unkarista Ferrarille kaksoisvoitto.
 

Nikos

Kisaaja
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
881
Yks huono kisa sinne tai tänne.. Unkarista Ferrarille kaksoisvoitto.
Nääh, Unkari on McLarenille sopiva rata. Kimin pitäisi löytää oikeat säädöt ja saada auto toimimaan aika-ajossa muuten kisassa ollaan heikoilla.
 
Viimeksi muokattu:

Sami H

Well-known member
Liittynyt
22.9.2003
Viestit
613
Sijainti
Pori
Hmm.. olenko ainoa tällä foorumilla joka nauttii McLarenin nopeudesta? Vain väärä kuski voitti. Einyt jos ollaan realistisia niin mm-taistelu on tiukkaa ja Ferrarikin tulee olemaan vahva joissain kisoissa. Kuitenkin mitä pidemmälle mestaruustaisto venyy sen mielenkiintoisempaa tämä on. Harmi että Heikki ei ole siinä kisassa mukana.
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Nyt mennään seuraavaksi unkariin ja siellä pitäisi Ferrarin olla vahva, sillä olihan Ferrari vahva Monacossa ja Montrealissakin, itseasiassa molemmissa oli lähellä voitot, mutta kummassakin meni jotain pieleen. Ferrari on parantanut aika paljon autoaan Unkarin kaltaisille radoille, joten eiköhän Ferrari ole iskussa siellä.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Nyt mennään seuraavaksi unkariin ja siellä pitäisi Ferrarin olla vahva, sillä olihan Ferrari vahva Monacossa ja Montrealissakin, itseasiassa molemmissa oli lähellä voitot, mutta kummassakin meni jotain pieleen. Ferrari on parantanut aika paljon autoaan Unkarin kaltaisille radoille, joten eiköhän Ferrari ole iskussa siellä.
Ja unkarissa paalu on elintärkeä kuten nähtiin viime vuonna kun hami voitti ja kimi peesas sekunnin päässä suunnilleen koko kisan:thumbdown
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Ja unkarissa paalu on elintärkeä kuten nähtiin viime vuonna kun hami voitti ja kimi peesas sekunnin päässä suunnilleen koko kisan:thumbdown
Räikköselle pitää saada kohtalaiset säädöt autoon, sitten vaan kevyempi auto kuin Massalle ja paalulle, kisassa voittoon. Ferrarin olisi kyllä päätettävä se ykköskuski, tämä homma rupee puree pikkuhiljaa jo omaan nilkkaan.
 

geiloord

Rajoittunut mieshenkilö
Liittynyt
17.4.2006
Viestit
1737
Sijainti
Suomi Finland
Niin, huonosti on Ferrari pärjännyt kun johtavat selvästi valmistajien sarjaa ja nytkin kasvattivat eroa toisena olevaan.

Lisäksi kuskit ovat keränneet yhteensä selvästi eniten pisteitä....
:D:D:D

Sattumaako? Tuolla on myös olemassa toi vapaampi keskustelupuoli :rolleyes:
 

Ronttu

Well-known member
Liittynyt
12.3.2006
Viestit
650
Suoraan sanottuna se Shumi, Barrichello aika oli paskinta mitä on sen aikana tapahtunut kun oon formuloita seurannut. Nyt on oikeesti jännää tää homma, vaikka välillä tuntuu, varsinkin viime kaudella että Hamiltton on Schumin korvaaja.

Ei se vaan oo niin yksinkertaista aina että Ferrari voittaa. Kauhee nyyhkytys että mitäs nyt tehdään, maranellossa kriisi..heh, tällästä sen formulan pitää olla, että moni kuski taistelee mestaruudesta. Esim. Massa oli viime kisassa ihan hukassa, Hamilttonkaan ei aina voita, tai edes oo pallilla. Kohta se Kimi tulee ja taas on pisteet tasan. Hieno että Piqee pääs pallille myös, jännemmäks ois menny jos Hamiltton ois jääny Piqeen taakse.

Tästä on hyvä jatkaa.
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Nopein auto alkukauden ajan ja kärjessä on Hamilton.

Ryhtiä tarvitsevat enemmän kuljettajat kuin Ferrari. Schumacherin aikana ero ensimmäisen ja toisen välillä olisi tässä vaiheessa jo yli 20 pistettä.

Luotto on kuitenkin kova Kimiin ja Massaan.
 

Nikos

Kisaaja
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
881
Nopein auto alkukauden ajan ja kärjessä on Hamilton.

Ryhtiä tarvitsevat enemmän kuljettajat kuin Ferrari. Schumacherin aikana ero ensimmäisen ja toisen välillä olisi tässä vaiheessa jo yli 20 pistettä.

Luotto on kuitenkin kova Kimiin ja Massaan.
Ai kuten kaudella -05 ja -06? :D
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Nykyistä autoa voisi verrata oikeastaan vuoteen 2001, jolloin muut tallit kykenivät haastamaan Ferrarin vuorotellen jokaisessa kilpailussa mutta Schumacherin tasaisuus ratkaisi mestaruuden käytännössä jo ennen kauden puoliväliä.

Räikkönen on ajanut sysimustan alkukauden ja Massa on ollut myös epätasainen. Jos näemme yhtä heikkoa suorittamista loppukauden ajan niin on pakko katsoa tulevaisuutta uudemman kerran.

Italian media yritti jo saada kommenttia Lucalta, koskien nykyistä tilannetta mutta toistaiseksi - kuten sanottu - luotto on kova.
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Suoraan sanottuna se Shumi, Barrichello aika oli paskinta mitä on sen aikana tapahtunut kun oon formuloita seurannut. Nyt on oikeesti jännää tää homma, vaikka välillä tuntuu, varsinkin viime kaudella että Hamiltton on Schumin korvaaja.
Ainakin minulle viime vuosi oli kyllä muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta aikamoisen unettava. Tällä kaudella on suurimmaksi osaksi puolestaan nähty todella hyviä ja vaihderikkaita kilpailuja (Australia, Monaco, Kanada, Britannia, miksei Espanjakin) ja vain pari huonoa radankiertelyunisuus-GP:tä... kuten tämänpäiväinen -.-

Belgian Gp:tä ja Singaporea odotellessa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ryhtiä tarvitsevat enemmän kuljettajat kuin Ferrari. Schumacherin aikana ero ensimmäisen ja toisen välillä olisi tässä vaiheessa jo yli 20 pistettä.
On kuitenkin syytä muistaa, ettei Schumacherista Ferrarilla heti mestaria tullut (Kimistähän tuli). Mestaruus tuli vasta viidennellä kaudella. Ykköshaastaja hän toki oli jo kaudesta 1997. Jos Ferrari lähtisi rakentamaan autoa samalla tavalla Kimin ympärille, niin ehkä tulostakin alkaisi syntyä Schumin 2000-luvun malliin. Mutta toisaalta Kimi ei ole vaikuttanut erityisen sitoutuneelta Ferrarin menestykseen, eikä kukaan tiedä edes jatkaako Kimi ensi kauden jälkeen vai ei. Niinpä Schumimaista kuviota ei pääse edes syntymään.
 
Ylös