kouvotsvoni
Banjottu
Button ohitti Barrichellon ja...sitten...Osaako kukaan sanoa monta ohitusta tehtiin kisassa, ellei ensimmäistä kierrosta, teknisiä vikoja ja varikkokäyntejä lasketa? :frank:
Button ohitti Barrichellon ja...sitten...Osaako kukaan sanoa monta ohitusta tehtiin kisassa, ellei ensimmäistä kierrosta, teknisiä vikoja ja varikkokäyntejä lasketa? :frank:
Massa voitti Ranskassa Kimiin nähden neljä pistettä Kimin pakoputken takia.Joo Massa sai 2 pistettä lisää silloin ja menetti nyt kymmenen. Massalla on vain huonoa tuuria ja kun katsoo viimesen 2 vuoden teknisiä ongelmia / muita tiimin tekemiä virheitä Massa on kärsinyt eniten. Tarkoitan tätä siis tällein, että kun Kimille sattuu moottoririkko hän on yleensä sijoilla 3-6. Massalla taas ongelmat sattuvat aina ihan kärkisijoilla.
Eipä siinä mitään Alonsoa kummempaa ihmettä ollut hidastamassa alkukisan aikana.Siinäkin mielessä kisa oli ihan perussettiä, että Räikkösen vauhti löytyi taas ihan ihmeellisesti jotain kymmenen kierrosta ennen maalia.
Totta. 3 sekkaa on aika vaikea kuroa kiinni yhdellä kierroksella. Harmi kun ei näytetty sen enempää Alonson ulosmeno kierrosta kuin Kimin sisäänmeno kierrostakaan. Oliskohan siellä esim Alonso tehnyt vastaavanlaisen parin kolmen sekan virheen tai juuttunut kierroksella ohitettavien taakse tai jotain?
Vaikea sanoa, kun ei näytetty kuvaa.
Massa meni ja kiskaisi nopeimman kierroksensa kierroksella 16. 2 kierrosta ennen stoppia (tavallaan 1, koska samalla kierroksella varikkonopeus pilaa mahdollisuuden nopeaan) Tuossa vaiheessa täysi taistelu vielä päällä. (Oikeastaan Massan kisan kannalta KRIITTISIN vaihe.) Massan aika oli 1:21.355Jotkut jo muistattivat, että Kimi pysyi kisavauhissa Massan vauhdissa tai oli nopeampi. Saannen nauraa Massa oli tarvittaessa selvästi nopein ja viimenen stintti meni konetta säästäen, Kimi taas sai pehmeet kumit + lyhyen stintin aikana muutaman kovan ajan.
Kahta eri tallia ei kyllä kuuluisi verrata mutta jos tolta kantilta aattelet ni Massalla on aika monta keskeytystä kärkipaikalta (muuhun kuin omaan vikaan) jäljellä että pääsis edes Kimin kanssa tasoihin...Joo Massa sai 2 pistettä lisää silloin ja menetti nyt kymmenen. Massalla on vain huonoa tuuria ja kun katsoo viimesen 2 vuoden teknisiä ongelmia / muita tiimin tekemiä virheitä Massa on kärsinyt eniten. Tarkoitan tätä siis tällein, että kun Kimille sattuu moottoririkko hän on yleensä sijoilla 3-6. Massalla taas ongelmat sattuvat aina ihan kärkisijoilla.
Jotkut jo muistattivat, että Kimi pysyi kisavauhissa Massan vauhdissa tai oli nopeampi. Saannen nauraa Massa oli tarvittaessa selvästi nopein ja viimenen stintti meni konetta säästäen, Kimi taas sai pehmeet kumit + lyhyen stintin aikana muutaman kovan ajan.
Jos tarkoitat sitä uusinnassa näkyvää lukkojarrutusta, niin se tuli jo sen jälkeen kun rengas oli rikki, minkä siitä pätkästä selkeästi näkee. Vai näkyikö aikaisemminkin joku lukkojarutus?Todella hyvä huomio.
Ja mikä ei ehkä kaikille(kuten salibändyselostaja oskarille&JJ:lle)tullut kisan aikana ilmi niin itseasiassa bernien&ronin lempipoju rikkoi renkaansa ihan itse tekemällä voimakkaan lukkojarrutuksen jonka jälkeen kyseinen rengas oli lähes neiskulmainen,heh...
Eikös Heikki horissut jotain renkaiden säästämisestä? Taisi vaan mustalla miehellä ylikuumentua rengas liian agressiivisesta ajosta ja ilmat pääsi pakenemaan, koska rengashan ei mielestäni revennyt, eli siihen ei ollut osunut mitään?Jos tarkoitat sitä uusinnassa näkyvää lukkojarrutusta, niin se tuli jo sen jälkeen kun rengas oli rikki, minkä siitä pätkästä selkeästi näkee. Vai näkyikö aikaisemminkin joku lukkojarutus?
Tietääkseni ero oli alta sekunnin luokkaa siinä vaiheessa kun Alonso kurvasi varikolle. Ei räikkösen virhe kuiteskaan ollut leveäksi ajoa vakavampi .Totta. 3 sekkaa on aika vaikea kuroa kiinni yhdellä kierroksella. Harmi kun ei näytetty sen enempää Alonson ulosmeno kierrosta kuin Kimin sisäänmeno kierrostakaan. Oliskohan siellä esim Alonso tehnyt vastaavanlaisen parin kolmen sekan virheen tai juuttunut kierroksella ohitettavien taakse tai jotain?
Vaikea sanoa, kun ei näytetty kuvaa.
Saari sanoi et se ero oli 2. sektorin jälkeen 3 kymppää:thumbfh:Tietääkseni ero oli alta sekunnin luokkaa siinä vaiheessa kun Alonso kurvasi varikolle. Ei räikkösen virhe kuiteskaan ollut leveäksi ajoa vakavampi .
Fisico ja Nico menivät perätysten ohi Nakajimasta.Button ohitti Barrichellon ja...sitten...
No eikös Kimi sanonut, että oli kuskissa vikaa enemmän kuin autossa lauantaina. Joten ei toi tilanne enää niin pahalta näytä jatkoa kohden...Räikkösen murheellinen viikonloppu päättyi vähemmän murheellisesti. Tätä voi jo pitää kunnon torjuntavoittona, vaikka tuuria olikin roppakaupalla mukana. Toivotaan, että aika-ajosäädöt saadaan kohdalleen, kun kisassa kuitenkin tuntuu kulkevan, kunhan vaan "latu" on vapaana. Uskoisin, että Räikkönen suhtautuu ongelmaansa tarvittavalla vakavuudella, jos tämänpäiväisistä haastatteluista voi jotain päätellä.