Kaahari
.
- Liittynyt
- 15.6.2008
- Viestit
- 205
Muistaakseni Saksan kisan aikoihin jossain haastattelussa Kimi mainitsi nuo telemetriat, ja sain sellaisen vaikutelman että ne ovat Ferrarilla yhteisessä käytössä. Riippuu kuitenkin radasta kuinka lähellä Kimin ja Felipen autojen säädöt ovat toisiaan, ja silloin tietysti myös sen toisen kuskin telemetria ei ole välttämättä niin käyttökelpoista, jos itseltä ei löydy edellytyksiä ajaa sellaisilla säädöillä joista toinen pitää.Samaa odotan vesi kielellä. Olen tässä pohtinut että kun esim KoP ja Massa molemmat on opiskellu kilpakuppanin telemetriadataa ja varmaan myös säätöi kesken kisaviikendin... niin tekeekö Kimi sitä paljoa... tai onko siitä mitään hyötyä, jos Massalla täysin erilainen ajotyyli.
Olen vain usein miettinyt että eikö kandeis toiselta jotain konseptei ripata viikendinä, jolloin itellä ei niin luista?
Säästömodilla ajellut Lewis siis ensin flätspottas renkaansa... ennenkun puhkesi... seli seli..."Really the outcome of the first corner was that people could see Massa in the lead and who was in second place. But we switched into fuel strategy mode, to make sure that we stopped second to him in order that we could do a long second stint and overtake him at the final stop.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/69690"The slightly flat spotted tyre and the puncture put paid to that strategy but I think that Lewis had the pace to win."
Massa: Yhden.Lähinnä vain haluttaisi kurkata, että kuinka monta kiekkaa Kimi tykitti alle Massan / Hamiltonin nopeimpien kiekkojen.
Jep. Tuo kierros 59 meni ohi silmien.Mun mielestä
Massa: kaksi
Hamilton: kolme
Hamilton itsekin puhui tuosta ohi menemisestä vikoilla stopeilla.Dennisin mukaan ajattivat Hamiltonia Massan perässä bensaa säästäen...
Kuulemma vikalla stopilla olisi ollut tarkoitus mennä ohi...
Säästömodilla ajellut Lewis siis ensin flätspottas renkaansa... ennenkun puhkesi... seli seli...
http://www.turunsanomat.fi/f1/?ts=1,3:2001:0:0,4:34:684:1:2008-08-05;4:35:0:0:0;4:36:0:0:0,104:34:556859,1:0:0:0:0:0:Hamiltonin taistelu voitosta Unkarissa ratkesi lukkojarrutukseen ja eturenkaan kuutioitumisesta hajoamiskuntoon. Kaiken kaikkiaan britin aggressiivinen ajotyyli ja 36 asteeseen noussut kuumuus käänsivät tilanteen Ferrarin eduksi.
Voitto olisi mennyt tiukalle
McLarenin toimitusjohtaja Martin Whitmarsh myönsi sunnuntai-iltana, että Hamiltonin voitonmahdollisuudet ilman rengasrikkoakin olisivat olleet kapeahkot.
- Siinä tilanteessa Lewisilla oli enemmän polttoainetta kuin Massalla. Laskimme, että ennen Massan varikkopysähdystä Lewisin olisi pitänyt olla kahden sekunnin etäisyydellä Ferrariin. Myönnän, ettei Lewisin ollut helppo pitää sellaista vauhtia. Se olisi mennyt erittäin tiukalle, Whitmarsh tuumaili.
Ronttu taas pisti omiaan aikaisemmin....
http://www.turunsanomat.fi/f1/?ts=1,3:2001:0:0,4:34:684:1:2008-08-05;4:35:0:0:0;4:36:0:0:0,104:34:556859,1:0:0:0:0:0:
Eli Heikki painosti hienolla ajollaan edessäolijat rikkomaan autonsa .Ei se Heikki peetä puhunut siitä Massan painostamisesta kun tutkii kierrosaikoja kisan lopusta....
Onneton Massa lähti leikkiin mukaan ja kiristi selvästi (tarpeettomasti kun ohi ei olisi kuitenkaan päässyt) vauhtiaan, seuraukset tiedämme....
Ei kyllä kertonut jarruttaneensa eturengastaan kuutioksi.... joka myötävaikutti puhkeamiseen.- Minulle se oli hyvin erikoislaatuinen kilpailu. En todellakaan odottanut Felipe Massan olevan niin vahva - erityisesti ensimmäisellä vedolla. Vedin koko ajan täysillä yrittäessäni pysyä hänen kintereillään.