Kuulostaa sanalla sanoen järjettömältä työntää sarja vielä F1:n ja GP2:n väliin, noilla kahdella sarjalla on kuitenkin vain se 10sec eroa kierrosajoissa.Oikeastaan ei puutu, sillä Ecclestone on jo rekisteröinyt kyseisen nimen imperiuminsa lipun alle. Kyllä se sieltä taitaa lopulta tulla, kunhan vielä vähän aikaa odotetaan :thumbup:
Mikäli linkin huhu toteutuu, se on kyllä parempi idea kuin Mosleyn F2. Luodaan sitten järkevä porrasjärjestelmä, kun sellainen kerran on Eurooppaankin saatava. GP1:n, GP2:n ja GP3:n jälkeen Bernard ei enää tarvitsisi FIA:a mihinkään.
Ja F2:n ei ole tarkoitus ajaa F1-viikonloppuina. "GP3:n" myötä se saattaa hyvinkin ottaa IFM:n paikan WTCC-viikonloppujen kylkiäisenä.
Näin Emma itse kertoi ollessaan haastattelussa Nelosen Urheiluaamussa joku viikko sitten. Aika kunnianhimoinen suunnitelma, hyvin käyköön Myös halvempaa vaihtoehtoa oli mietitty, mutta ykköstavoite oli ainakin vielä silloin tuo GP3.Kimiläinen GP3:een? Eikös FPA:sta mennä erääseen toiseen, GP3:a halvempaan sarjaan?
Pikkuformula on aina pikkuformula, ja siksi sen ei tarvitsisikaan yrittää apinoida F1:tä.Minusta auto on ihan passelin näköinen ainakin tuosta kuvakulmasta, varmaan silmä jo vähän tottunut tämän kauden siipimuutoksiin. Pikkuformula on kuitenkin aina pikkuformula, vaikka öljyssä keittäisi
"It's my first experience driving the car and I can honestly say it is like driving a small F1 car.
"A lot of the aspects are what I am already used to, but obviously on a smaller, more junior scale, for example the car has a full paddle shift gearbox and clutch system.
"The biggest advantage for this championship has to be racing at the Formula 1 race weekends. This will give drivers great exposure, and for sure all of the team bosses will be watching during race weekends.
"Overall I think it is a great car I am very impressed by the whole package, and I am looking forward to the first race next season."
Talven mittaan muutama kuski on jo varmistanut osallistumisensa:Robert Wickens sanoi:"The thing about GP3 is that it is brand new and people (other drivers) are skeptical about jumping in. GP3 had to sign an agreement (with the FIA) that each team will have three cars on the grid, so they have to fill all three cars or else face a financial penalty for each car each team is short. So that option looks pretty good."