Jari-Matti Latvala

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Taitaa Mikolta joku kiveenajo tältä vuodelta löytyä, yksikin sellainen on Löebiä vastaan liikaa. Ja millon viimeksi Sordo on oikeasti ollut voittotaistelussa? Tai Petter edes lähelläkään kärkivauhtia? Aivan.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Taitaa Mikolta joku kiveenajo tältä vuodelta löytyä, yksikin sellainen on Löebiä vastaan liikaa. Ja millon viimeksi Sordo on oikeasti ollut voittotaistelussa? Tai Petter edes lähelläkään kärkivauhtia? Aivan.
Miten se siihen liittyy? Sordo ei ole niin hyvä kuski että se pystyisi ajamaan samaa vauhtia kuin kärki ja Subaru ei ole niin hyvä auto että sillä pystyisi ajamaan samaa vauhtia kuin kärki.

Sitäpaitsi yhden kiveenajon ei pitäisi vielä kaataa mitään varsinkaan kun Loeb on ajanut ainakin kerran ulos tällä kaudella. Ja kun vertaat sitä Mikon yhtä kiveenajoa Latvalan tämän kauden töppäyksiin niin se yksi on aika pieni lukema siinä rinnalla.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Miten liittyy vauhti, voittotaistelu ja ulosajot toisiinsa, siinä sitä pähkinää kerrakseen.
 

Late

Peugeot 205 T16
Liittynyt
3.10.2003
Viestit
2114
No elähän puhu omias taas. Latvalalla on jo sentään yli 60 mm-starttia ja siltikin kaveri vetelee pitkin ojia. Kyllä sen varmuuden olisi jo pitänyt tulla, mutta kun ei niin ei. Toivottavasti se vielä tulee, ettei Latvalasta tule seuraavaa Duvalia...
Kuinka monta noista on WRC:llä?
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
No elähän puhu omias taas. Latvalalla on jo sentään yli 60 mm-starttia ja siltikin kaveri vetelee pitkin ojia. Kyllä sen varmuuden olisi jo pitänyt tulla, mutta kun ei niin ei. Toivottavasti se vielä tulee, ettei Latvalasta tule seuraavaa Duvalia...
Selvä Vatanen siis....
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Jos noita Hirvosen ja Latvalan suorituksia on pakko vertailla, niin eikö Jari-Matin otteita olis vähän reilumpaa peilata Mikon kauteen 2006? Mikolla oli tuolloin alla 36 MM-rallistarttia WRC-autolla, kun Jari-Matilla niitä oli tähän kauteen lähdettäessä 28. Molemmilla oli tuossa vaiheessa edessä siirto Fordin kakkoskuskiksi ja alla yksi täysi kausi varsin kilpailukykyisellä kalustolla - Mikon 2004 Subarulla (+2005 satunnaisia ralleja) ja J-M:llä viimevuotinen Stobart-pesti.

Sitten sitä vertailua: Hirvosella oli v. 2006 tässä vaiheessa kautta kasassa 27 pistettä, kun Latvalan saldo on nyt 34 pistettä. Pyöreitä nollia Hirvosella oli viisi, kun taas Latvalalla niitä on neljä.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Sitten sitä vertailua: Hirvosella oli v. 2006 tässä vaiheessa kautta kasassa 27 pistettä, kun Latvalan saldo on nyt 34 pistettä. Pyöreitä nollia Hirvosella oli viisi, kun taas Latvalalla niitä on neljä.
No hui kun on iso ero, ja sekin syntyy siitä että 2006 oli enemmän pisteille pystyviä kuskeja ja autoja ja nykyinen Ford on paljon nopeampi verrattuna muihin autoihin kun 2006 vuoden Ford, joka tosin oli myös nopea.

Pyöreitä nollia on turha laskea, se voi johtua teknisestä viasta eikä ulosajosta ja superrallilla pääsee melkein aina jatkamaan.
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
jm latvala, tuo rallimaailman h kovalainen.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
^^ Vertaus jota en ymmärrä ollenkaan
Veikkaanpa ettei tota ymmärrä kovin moni muukaan, periaatteessahan nämä kuskit ovat päinvastaisia tapauksia. Kovalainen on hidas ja varma ja Latvala nopea ja epävarma. Jos formuloista joku pitää löytää kehen JMää vertaa niin kyllä se on tää piruetti-Piquet.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Veikkaanpa ettei tota ymmärrä kovin moni muukaan, periaatteessahan nämä kuskit ovat päinvastaisia tapauksia. Kovalainen on hidas ja varma ja Latvala nopea ja epävarma. Jos formuloista joku pitää löytää kehen JMää vertaa niin kyllä se on tää piruetti-Piquet.
Varsinainen asiantuntijan lausunto :D
 

Tolerantti

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
4704
En usko, että Latvalalla olisi hätää tallipaikkansa suhteen.

Muuten, tässäkin otsikossa on puhuttu siitä, että ralli on ennenkaikkea bisnestä. Siten tallipisteet ovat tärkeitä. Jos näin on, miksi Duvalin annettiin pysyä Mikon edellä Saksan kisassa?
 

mariko

Well-known member
Liittynyt
13.4.2006
Viestit
985
En usko, että Latvalalla olisi hätää tallipaikkansa suhteen.

Muuten, tässäkin otsikossa on puhuttu siitä, että ralli on ennenkaikkea bisnestä. Siten tallipisteet ovat tärkeitä. Jos näin on, miksi Duvalin annettiin pysyä Mikon edellä Saksan kisassa?

samaa ihmettelin,jos ei malcomi kehannu.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Jos formuloista joku pitää löytää kehen JMää vertaa niin kyllä se on tää piruetti-Piquet.
Piruetti oli alkukaudella sekä hidas että epävarma. Nyt puolestaan alkaa nopeuttakin löytyä ja pistää vahvasti hanttiin Alonsolle, eikä niitä pahimpia mokiakaan tule enää. Eli pitää löytää joku muu vertauskohde...
 

ÖÖ.

Well-known member
Liittynyt
2.3.2006
Viestit
688
Eikös Tommi Mäkinen ollut aikanaan myös kova kaveri ajamaan penkkaan. Mitään faktaa ei ole tähän hätään esittää mutta muistikuva olis että tulos oli joko voitto tai metikköön.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Muuten, tässäkin otsikossa on puhuttu siitä, että ralli on ennenkaikkea bisnestä. Siten tallipisteet ovat tärkeitä. Jos näin on, miksi Duvalin annettiin pysyä Mikon edellä Saksan kisassa?
Sitähän se on ja sen takia se tällaimääräys ei ollut mahdollinen! Koittakaa tajuta että Duval ei ajanut mitenkään Malcomin alaisena!
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Koittakaa tajuta että Duval ei ajanut mitenkään Malcomin alaisena!
Yritetään, yritetään, ota nyt ihan rauhallisesti. Ei noista tallimääräyksistä tässä keskustelussa vielä ollut puhettakaan, eikä Saksa-toikissakaan ollut mainintaa kuin vissiin kerran.
 

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1031
Sijainti
South Park
- Mikko ja François ajavat kahdessa eri tallissa. Toivoisin toki Mikolle kolmatta sijaa, mutta tilanne on sama kuin kaksi valmistajaa kilpailisi toisiaan vastaan. François'n talli omistaa auton, he ostivat sen kilpaillakseen täällä ja he haluavat kolmannen sijan
Että niin.
Itse olen todella tyytyväinen että mihinkään hidastelukäskyyn ei ollut edes mahdollisuutta. Hommat pitää ratkaista ajamalla.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18217
Latvala on kyllä vauhdissa selvästi Hirvosta nopeampi. Tuskin Fordilta tulee potkuja, kyllä varmaan Wilson ymmärtää katsoa vähän pidemmällä tähtäimellä näitä asioita.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Tuossahan se sitten Vämpylän viestissä vielä tuli selväksi.

Tuo Latvalan vauhtikin on vähän niin ja näin. Riippuu ihan kisasta ja päivästä millon se sattuu olemaan nopea. Asvaltilla Mikko pesee Latvalan ihan kevyesti nopeudessa eikä se ero sorallakaan Latvalan eduksi kovin iso ole.

Ja siitä nopeudesta ei ole apua jos auto ei pysy tiellä. Kuka vaan pystyy ajamaan noilla autoilla nopeasti, mutta tiellä pysyminen onkin sitten jo eri asia.
 
Ylös