Mikä katsomo? Mulla T-4 :wink:Olisi edes Nurburgringillä kuivaa, kun pääsee katsomaan paikanpäälle. Joku rankkasade siellä varmaan raivoaa koko viikonlopun sitten kuitenkin.
Ite toivon lähinnä sellaista sopivaa sadetta. Ei mitään Fujin 2007 kaltaista tulvaa vaan niinkuin vaikka Monacossa viime vuonna (muistaakseni ei ollut mikään monsuuni).Sadetta vaan niin paljon kun rata vetää, ei jaksaisi Brawn -näytöstä katsella. :frank:
Niin totta tuokin, että Brawn näyttää sen verran kovalta muihin nähden, että kuivalla voittotaisto voisi olla tylsä. Ross Brawnin kyvyt tietäen ei Brawnilla sateellakaan kyllä pitäisi hätää olla, jos kuskit vain pysyy tiellä. En jaksa uskoa, että auto olisi susi märällä ja muut merkittävästi kirisivät. Ferrarin sekoilut ja auton toimimattomuus märällä(kin) pelottaa myös sateessa.Sadetta vaan niin paljon kun rata vetää, ei jaksaisi Brawn -näytöstä katsella. :frank:
Mikä katsomo? Mulla T-4 :wink:
tai pahin voisi olla myös Span tapainen...:frown: vieläkin harmittaa niin hitosti!Kaikkein pahin mahdollinen on Silverstone 2008 tyylinen sade, joka taukoaa välillä ja yltyy sitten uudestaan. Kuiva startti ja puolessa välissä vettä joka jatkuu kisan loppuun asti. Silloin paras sadekelin kuski voittaa eikä se jonka tallilla on parhaat meteorologit ja eniten hevosenkenkiä.
Sade lotossa on se hyvä puoli, että niitä kuivankelin voimasuhteita saa taas odottaa seuraavaan kisaan jolloin mielenkiinto säilyy.. Mitä pitemmälle kautta mennään niin, ettei voimasuhteista ota selvää niin sen parempi.. Ainaki meiti tykkäis..En oikein tiedä, että näkisinkö mieluummin puhtaan ns. normikisan, joka toisi tallien voimasuhteet hyvin esille vai kunnon actionpläjäyksen, jossa arvottaisiin joku kaatosateessa voittajaksi. Molempi parempi. Välimuodotkin käy.
Today's practice sessions are expected to take place in dry conditions. Morning sunshine will gradually decrease as we move into the early afternoon, with cloud building. By the time practice two concludes the skies are likely to become overcast, with potential later - after the session - for another late-afternoon cloudburst.
The air temperature will peak at 32 degrees Celsius later this afternoon during practice two, translating into a track temperature that could push through 50 degrees.
Saturday forecast: Dry for practice, 70 percent risk of qualifying storms
The weather remained dry for the track action on Friday, despite the close proximity of an isolated thundery shower that hovered just to the north-west of the 5.543 km circuit during second practice.
Such was the proximity of that afternoon shower that the Kuala Lumpur International Airport reported thunder in its hourly weather data while the session was in progress.
This evening, thundery downpours are breaking out all across the eastern side of peninsular Malaysia, to the east of Sepang and central KL. The circuit stands a chance of a downpour for the second day in a row and the forecast for the following two days is less than ideal:
Any storms will clear away later to leave a dry night and a minimum temperature of 24 degrees Celsius.
Saturday will dawn dry with some sunny intervals. By midday the clouds will have built up - a couple of hours earlier than today - and as they do so the thunderstorm threat comes into focus once again.
The third practice session currently has a 50 percent risk of showers developing and, as the afternoon wears on, that risk increases to 70 percent for the qualifying hour. Temperatures will again climb to 32 degrees Celsius with the track surface in the low-forties.
The latest on Sunday's forecast is that there is little change so far in the forecast models - with the storm risk standing at 80 percent for the race period.
Starttia en haluaisi sateessa, koska se tietäisi todennäköisesti starttia turva-auton takaa :thumbfh: Toki sellainen juuri turva-auto kynnyksen alapuolella oleva kosteus tai sade oli hyvä. Jossain vaiheessa voisi tulla oikein kunnolla vettä ja välillä taas rata kuivua, niin tulisi tiimien taktiikasta vastaavatkin saisivat tehdä kunnolla töitä palkkansa eteen. Olisi hieno nähdä salamia siellä taustalla ja autojen onboard-kameroista. Toivottavasti turva-autoa ei radalle pelkän sateen takia kutsuttaisi, se vähän latistaisi tunnelmaa.Kisan aikana kolmeen otteeseen radan läpikotaisin kasteleva kuuro sopisi tuomaan jännitettävää. Välissä olisi kuivempaa, jolloin saa odottaa koska hanat jälleen aukeaa. Joka kerralla 4 huonointa juuttuu hiekoille. Näin erotetaan pistemiehet sunnuntaiautoilijoista.