Tänään saatiin tähän aiheeseen lisää vettä myllyyn, kun FIA ei ottanut Span tuloksia koskenutta valitusta edes käsittelyyn. Tai valitustahan käsiteltiin eilen, mutta sillä ei ollut mitään merkitystä, koska FIA:n mukaan valitus oli kelvoton.
Enää ei siis riitä, että juttu on vahvalla pohjalla, sillä siinä tapauksessa FIA keksii itse lisää todisteita. Nyt McLarenin valitusta ei otettu käsittelyyn, koska varikonläpiajorangaistuksesta ei voi valittaa. Hamilton ei koskaan ajanut varikon läpi vaan hän sai aikasakon kilpailun jälkeen, josta pitäisi voida valittaa. Scuderia Toro Rosso valitti viime vuoden Fujin GP:ssä Vitantonio Liuzzin kilpailun jälkeen saamasta aikarangaistuksesta ja sen FIA käsitteli.
FIA:n asianajajat lähettivät McLarenille sähköpostiviestin, jossa väitettiin, että Fujin GP:n tuomarina toiminut arvostettu yhdysvaltalainen Tony Scott Andrews olisi myöntänyt tehneensä virheen päästäessään STR:n valituksen läpi käsittelyprosessiin ja siten McLarenin jutulta todella olisi pudonnut pohja. Ainoa ongelma tässä vain on se, ettei Andrews oman lausuntonsa mukaan ole missään vaiheessa myöntänyt tai että häneltä olisi edes kysytty FIA:n Charlie Whitingin toimesta olisiko hän toiminut väärin. Andrewsin mielestä FIA:n kanta Fujin viime vuoden kisan käsittelystä on "virheellinen" ja "epätarkka". Hän ei myöskään myönnä, että sen käsittelyprosessissa olisi toimittu väärin, joten McLareninkin valitus olisi pitänyt käsitellä.
Myöhemmin kuulustelussa Whiting myönsi tuon "valitettavan sähköpostin" olleen vain hänen käsityksensä, jonka hän oli saanut keskusteltuaan Andrewsin kanssa torstaina.
Kaikkihan tiesivät tämän käsittelyn lopputuloksen, mutta nyt FIA jätti kokonaan vastaamatta McLarenin asianajajan Phillipsin kysymyksiin. Ja kysymyksiin, joita fanit nyt varmasti kysyvät. Kysymyksiin kuten miten käsityksestä voi saada toisen ihmisen lausunnon tai mikä on nyt sitten Charlie Whitingin paikka ja asema tästä eteenpäin? Lisäksi mitä seuraa siitä, että FIA myöntää päätöksessään, ettei STR:n valitus ollut myöskään pätevä, mutta että FIA käsitteli sen silti, koska kukaan ei vaivautunut huomauttamaan ettei sitä kuuluisi edes käsitellä??!!
Lisää aiheesta
Pitpass.com ja
grandprix.com.