maradona
Resistive User
Samanlaisia ajatuksia miullakin kuin Joppe_001:llä. No, jospa Vettel parissa kaudessa oppisi, potentiaalia nimittäin on vaikka kuinka.
Pitää muistaa että kaveri on vielä niin nuori(23) että ei noissa iässä edes saisi ajella mestaruuksista vaan vasta 30 tienoilla. Tosin yks Kimi meinas voittaa sen ekan mestaruuden samassa iässä.Ei taida pää kestää räkänokalla ohitustilanteissa, kun jatkuvasti tuntuu rytisevän. Ei tuollaisilla suorituksilla voiteta maailmanmestaruutta, vaikka vauhti muuten olisikin kohdallaan. Vielä kun Vettel kypsyisi, niin sitten tämä saattaa olla todella paha uhka kilpailijoille.
Näinhän se on. Uskon kuitenkin vakaasti, että Vettel kehittyy ton varmuuden suhteen tulevilla kausilla. Ei todellakaan ole eka tällainen kuljettaja, joka on jo nuorena nopea mutta epävarma. Kyllä se siitä vielä helpottaa mitä luultavimmin.Mjoo jos vertaa esim. Kubicaan ja Hamiltoniin, jotka on kokemukseltaan vielä nippa nappa samassa kastissa, niin Vettel on nimenomaan vastoinkäymisiä kohdatessaan alttiimpi lisävirheille. Liikaa hätäilyä/yrittämistä? Tästäkin kisasta olisi tullut hyvät pisteet ilman Buttonin kylkeen osumista. Nyt jäi pelkkä luu käteen, ja mm-haaveet alkaa pikkuhiljaa vaatimaan Webberin ja Hamiltonin epäonnistumisia. Vielä on kylläkin kuusi kisaa jäljellä joten kaikki on mahdollista.
Tuosta on hyvä esimerkki Andrea de Crasheris.Ei todellakaan ole eka tällainen kuljettaja, joka on jo nuorena nopea mutta epävarma. Kyllä se siitä vielä helpottaa mitä luultavimmin.
Tuosta on hyvä esimerkki Andrea de Crasheris.
Webberin lisäksi pitää vielä Hamilton voittaa. Mutta onhan tuo edelleen mahdollista, ei sitä voi mennä sanomaan. Kurottavaa on kuitenkin paljon. Loppukauden on oltava - niin kuin itsekin totesit - täydellinen.Ja hei kyllä Vettel voi vielä ihan hyvin voittaa. Onko toi uus pistesysteemi saanut kaikki sokeeks vai miks toi 31 pinnaa tuntuu teistä mahdottomalta? Ei se oo kun vähän yli 10 pojoo vanhalla systeemillä ja RB on kuitenkin gridin paras auto ja me ollaan nähty, että Webberkin kyllä tekee virheitä. Jos seuraavasta kuudesta kisasta ees viidessä ajaa palkintopallille on voitto vielä ihan mahdollinen. Eikä pitäis olla mahdotonta tolla aika-ajo vauhdilla.
Sähläämistä on ollut tää kausi, mutta vielä pystyy parantamaan. Aika-ajoissa ykköseks niin ei ees tarvii ohittaa ketään.
Juuri tätä minä tarkoitinkin:jaska: lähihistoriasta löytyy kyllä mutta pidemmin katsottuna yleensä ei. Ja nimenomaan jos olis malttanut niin.....Vettel kumminkin ajaa "jo" neljättä kautta F1:ssä. Lähihistoriasta löytyy miehiä, jotka ovat samassa tai jo lyhyemmässä ajassa mestariksi yltäneet.
Jos Vettel olisi tällä kaudella maltillisemmin ajanut, olisi hän MM-johdossa.
Kuvittelin, ettei sitä joka käänteessä tarvitsisi mainita. Alonso on sikäli hyvä verrokki, että häneltä nähtiin ensimmäisillä Renault-kausilla karkeitakin virheitä (Brasilia 2003 nyt erityisesti), mutta 2005 ja 2006 olivat kaiken natsatessa liki virheettömät. Ei tämän välttämättä tarvitse mikään pysyvä trendi olla Vettelinkään kohdalla.Ja Bobakin olis hyvä muistaa että Alonso on jo hyvin kokenut kuljettaja ja kypsynyt joten siltähän odottaa tietty paljon enemmän kuin Vetteliltä.
Käsiini osui mielenkiintoinen kappale IS F1 -liitettä vuodelta '05. Kys. aviisissa on silloisten tulevien tallikaverusten (Kimi-JPM McLarenilla) keskinäinen vertailu, jossa "Keskeytykset ulosajoon/kolariin"-osio on tasan 6-6. Molemmilla otoksen aikana 68 GP-kilpailua plakkarissa. Vettel on Belgian jälkeen luvussa 56. Puhtaasti "oikeita" keskeytyksiä tarkastellen Vettelillä on aika tasan tarkkaan sama määrä track recordissa (2007: JPN; 2008; AUS, ESP, GBR; 2009 MON; 2010: TUR). Sitten on tietysti AUS ja MAL 2009, jolloin hänet vielä otettiin tuloksiin mukaan vaikka auto ei maaliviivaa koskaan ylittänyt. Eli toki ei tässä vielä ole syytä munistahirttoon, mutta otteiden olisi tasannuttava, mikäli kuljettajien mestaruus 2010 kiinnostaa.Kuvittelin, ettei sitä joka käänteessä tarvitsisi mainita. Alonso on sikäli hyvä verrokki, että häneltä nähtiin ensimmäisillä Renault-kausilla karkeitakin virheitä (Brasilia 2003 nyt erityisesti), mutta 2005 ja 2006 olivat kaiken natsatessa liki virheettömät. Ei tämän välttämättä tarvitse mikään pysyvä trendi olla Vettelinkään kohdalla.
Tuskin sitä F-ductia juuri ennen jarrutusta käytetään, varsinkaan tuollaisessa tilanteessa kun haetaan ohituspaikkaa.http://www.youtube.com/watch?v=Y28dTDMD_sE
Yritin tuosta Vettelin ja Buttonin kolarivideosta katsoa käyttääkö Vettel F-ductia juuri ennen onnettomuutta. Ainakin vähän korjaa vasemman ranteensa asentoa kun auto lähtee käsistä. Mutta vaikea tuosta on sanoa.
Selvästihän Vettelillä on käsi F-ductilla suoralla ajettaessa. Vähän ennen jarrutusta, videossa kohdassa 0:04, hän ottaa sen sitten pois aivan kuten pitääkin. Matkaa on tässä vaiheessa Buttoniin noin puoli autonmittaa. Auton lähtiessä lapasesta Vettelillä on ehtinyt jo ihan hyvän aikaa olla kaksi kättä ratissa, joten en kyllä tuota kolaria laittaisi F-ductin syyksi. Ohitustilanteissahan erityisesti tuota F-ductia pitää käyttää, että olisi paremmat mahdollisuudet päästä toisen kantaan.http://www.youtube.com/watch?v=Y28dTDMD_sE
Yritin tuosta Vettelin ja Buttonin kolarivideosta katsoa käyttääkö Vettel F-ductia juuri ennen onnettomuutta. Ainakin vähän korjaa vasemman ranteensa asentoa kun auto lähtee käsistä. Mutta vaikea tuosta on sanoa.