Singaporen GP: Ennakko / Vapaat harjoitukset

eepy

Well-known member
Liittynyt
10.6.2008
Viestit
384
Minkäslaista arvelisitte formulakuskin elämän olevan kun 10 toimittajaa kysyy joka päivä että oletko nyt kakkoskuski vai et ja saatko voittaa vai pitääkö hävitä jne jne. Eikä oikeasti ole mitään oikeata uutta sanottavaa niille.
Joka ammatissa on huonot puoletki :ahem:
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Kutsuvat varmaan Tilken paikalle ja hätäratkaisuna kymppimutkaan laajennetaan valtava asfalttiturva-alue :rolleyes:

Anyway, kyllähän siellä "hieman" valoisaa radalla on kun vähän kauempaa katsoo (saa tavallisesti valaistun tien näyttämään maailman pimeimmältä paikalta):

 

Turboahti

Well-known member
Liittynyt
22.7.2008
Viestit
537
Sijainti
Tampere
En kyllä ymmärrä mitä Massa noista reunakivistä meuhkaa:jaska:
- Reunakivet ovat kuin pieniä ansoja, jotka tuhoavat autosi, jos niihin osuu
Eikös kanttarit ole sitä varten, että ne kierretään? Mitenköhän mies olisi 80-luvulla ajanut, jolloin reunakivet olivat yleensä 20cm korkeita.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2008/09/720799

- Odotin, että kaupunki olisi ollut hieman enemmän sovitettu aikatauluihimme. Yritin viime yönä kolmen aikaa aamuyöstä löytää aukiolevaa illallispaikkaa. En kuitenkaan löytänyt mitään muuta kuin hotellin huonepalvelun, enkä halua elää viikkoa huonepalvelun eväillä. Minua ihmetytti että tämä (kisa-) alue vaikuttaa olevan täysin kiinni öisin. Mitään ei tapahdu ja elämää löytääkseen pitää suunnata kauemmaksi, Coulthard ihmetteli.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2008/09/720815

- Eivät he herää aamuyhdeksältä. Kerrankin kisaviikonloppuna voi lähteä ulos ja juhlia, se on Räikkösen lempipuuhaa. Heräämme kaikki kolmelta iltapäivällä. Kukaan ei selviä täällä aamiaiselle, Rosberg lupasi pilke silmäkulmassa.
:alppu:
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
^ On kyllä vähän miten sattuu taas suomennettu tuo Davidin kommentti...

DC:In terms of getting used to the timing of the schedule, I have an appearance tonight at midnight which you would never have in your schedule if you were back in Europe. But of course it is all in line with the schedule we are running. I expected the city to be a bit more adapted to our time as when I was trying to get dinner last night at 3 o’clock in the morning I could only find one place open other than room service and you don’t want to do a week of room service. That surprised me but apparently this area of Singapore is in lock down, so there isn’t too much happening and you have to go a bit further afield to pick up some action.
LH: It is the same for me. I am living off room service and fortunately the people in the Conrad Hotel are really helping us out, so Heikki and I are able to eat at whatever time we want, so maybe you should come and stay in our hotel, David.
 

Deep Throat

Well-known member
Liittynyt
30.6.2007
Viestit
784
Sijainti
Turku
En kyllä ymmärrä mitä Massa noista reunakivistä meuhkaa:jaska: Eikös kanttarit ole sitä varten, että ne kierretään? Mitenköhän mies olisi 80-luvulla ajanut, jolloin reunakivet olivat yleensä 20cm korkeita.
Alonso ainakin antoi ymmärtää, että ajolinja on hyvin kapea siinä kohtaa ja niin oli minullakin, kun pelasin. Voisin jopa sanoa, että mikäli reunakivien päältä ei voi todellakaan ajaa, niin siinä on MM-sarjan kapein kohta.
Ja kun siihen vielä tullaan kovaa, niin aika kieli keskellä suuta saa ajaa.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
En kyllä ymmärrä mitä Massa noista reunakivistä meuhkaa:jaska: Eikös kanttarit ole sitä varten, että ne kierretään? Mitenköhän mies olisi 80-luvulla ajanut, jolloin reunakivet olivat yleensä 20cm korkeita.
Mutkassa 10 ei välttämättä riitä, vaikka kiertäisi yhden kanttarin, kun seuraava tulee jo silmille. Pieni virhe, hiukan liikaa sisältä tai liian kauas ulos ja auton pohja on säpäleinä.

Bourdais vertasi tilannetta Monterreyn 11. mutkaa, joka oli myös melkoinen auton tuhoaja. Ensimmäisen oikean apexissa kantti oli matala ja se houkutteli ajamaan sisään kovemmin. Seuraavassa vasemmassa, joka tuli välittömästi mutkan jälkeen kanttikivi olikin sitten yhtään liioittelematta ainakin 30 senttiä korkea ja se oli kierrettävä kaukaa. Aina se ei onnistunut ja mm. Pastorelli ja Tracy hyppäsivät melko näyttävästi siinä kohdassa.

Mikäli ymmärsin Massan kritiikin oikein, niin ongelma eivät varsinaisesti ole kanttikivet, vaan niiden sisälle laitetut pienet korotukset, jotka varmasti moukaroivat autojen pohjat kappaleiksi, jos niiden yli syystä tai toisesta joudutaan ajamaan. Varsin mutkassa 10 juuri niiden korotuksien takia rata muuttuu erittäin kapeaksi, kuten keskiviikkona otettu kuva osoittaa.

 

Kapteeni Koo

Well-known member
Liittynyt
15.6.2007
Viestit
125
Hienot kanttikivet. Oikeasti tietää, että radassa on vaikea kohta ku kuljettajat rutisee siitä.

Toista se oli aikoinaan Monacossa tunnelin jälkeen. Siinä oli kapea kohta. Lähestulkoon täysillä tultiin vielä siihen. Parhaimmat jannut lensi mereen missattuaan tsikaanin!
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Mutkassa 10 ei välttämättä riitä, vaikka kiertäisi yhden kanttarin, kun seuraava tulee jo silmille. Pieni virhe, hiukan liikaa sisältä tai liian kauas ulos ja auton pohja on säpäleinä.


Valoista on meuhkattu puolivuotta... sitten radalle asennetaan sellaiset esteet että niitä olisi voinut käyttää Normandian maihinnousun estämiseen. :nope:


Montako kertaa rata on tarkastettu? Noihan on pakko kiertää väärältäpuolelta jos missaa jarrutuksen tms... Tämähän on vitsi joka ei naurata yhtään....
 
Viimeksi muokattu:

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Tuossa kymppi mutkassa on se ikävä puoli, että tuo tilan puolesta voisi olla hyvä ohituspaikka + edeltävä suora. Eli kuskit monesti karttaa semmosia ohitusyrityksiä joissa ei voi tehä hämäläisiä (eli oikasta) ja jossa kolisee jos pikkase mokaa. Tässä ois tilaa ajaa, mutta paskat on laittanu tuommoset kantit, ettei voi ku Lewis kiertää ne väärältä puolelta.

Ois tuossa ollu mahikset ohituspaikan tekemiseen, mutta saahan sitä näkyvyyttä näinkin.. :(

EDIT: Kyllä tuon yksin ajoi (pelissä) ihan hyvin, mutta heti ku aikoi kurkkia jonkun olan yli niin, että meni myös pohja kantin päälle ni johan pomppas. Niin kauan ku pohja pysyy pois kantilta ni ok.
 
Viimeksi muokattu:

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Näyttää aika suoralta linjalta tuosta kanttareiden välistä. Eli ei ilmeisesti voida puhua shikaanista. On kyllä hieman erikoinen ratkaisu. Itse olisin jatkanut sisäreunaa syvemälle ja samalla tiukentanut kurvia. Toi on siinäkin mielessä paha paikka, että jos menettää hallinnan ja pomppaa pahasti kanttikiven päältä, niin siitä jatkaa helposti seinään.
Ja mitenköhän ne meinaa estää noiden kiertämisen. Tulee vähän liian kovaa, niin laskee vaan reilusti pitkäksi ja kiertää ulomman kanttarin.
Tavallaan hyvät noi mukulat noissa sisäkanteissa. Aina valitetaan siitä, että virheistä ei rankaista, kun turva-alueetkin on parkkipaikkoja jne. No, tuossa sopiva virhe voi keskeyttää kisan. Ei tuo tosiaan mikään ohituspaikka ole. Jos tuohon tullaan rinnan, niin romua on odotettavissa.
Huomenna sen näkee, miten tuo toimii käytännössä, mutta positiivista on se, että se ainakin herättää keskusteua.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kuten toisaalla kirjoitin, kymppimutkan shikaani on todennäköisimmin luotu, koska suoran päähän tarvittiin turva-alue. Siitä olisi vain pitänyt tehdä paljon tiukempi, koska nyt se ei ole ohituspaikka, eikä erityisen hidaskaan. Mutta ilmiesesti tilaa ei ollut isompaan shikaaniin.
Ja mitenköhän ne meinaa estää noiden kiertämisen.
Miksi ne sen estäisi, eihän sitä estetä muuallakaan (joissain mutkissa olevia matalia tärinäraitoja kummemmin)? Mahdollisuus vetää turvallisesti ulos on turvallisuustekijä.
 

Herman Gold

Well-known member
Liittynyt
15.5.2007
Viestit
555
Jos sataa, Mäccärit ja Toro Rossot (Vettel) hallitsevat. Kuivalla Ferrari pääsee voittotaisteluihin.

Kymppi mutkaa taidetaan muuttaa ennen harjoituksia. Massa on varmaan tyytyväinen.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
En kyllä ymmärrä mitä Massa noista reunakivistä meuhkaa:jaska: Eikös kanttarit ole sitä varten, että ne kierretään? Mitenköhän mies olisi 80-luvulla ajanut, jolloin reunakivet olivat yleensä 20cm korkeita.
No ihan samaa mieltä. Ei pääse se Hamiltonikaan ohittamaan oikomalla tsikaaneja.:mad:
 
Ylös