Jokohan tämmösen sivun sais perustaa.
Samalla kun Massa tiettävästo pohtii, oliko Japanin GP:n tulos hänelle hyvä vai huono niin Mersu pohtii mitä tehdä moottorille, joka on nyt samaa sarjaa Hamiltonilla kuin oli Japanissa posahtanut kappale Kovalaisella. Pikku murhe, pikku.
Massa on kaikesta päätellen pohtinut kisaa ympäriinsä ja monella hidastuksella saadakseen kaiken näyttämään positiiviselta. Loppujen lopuksi, monen tunnin videoseurannan jälkeen virheitäkään hän ei tehnyt ja ensimmäisessä kurvissa oli jo pääsemässä lähes ainakin kisan kärkipaikalle. Pleikalla tämä vielä dokumentoitu ( PS3, 80Gt golden series ). No siinä hän lienee oikeassa, että Ferrarin kyyti oli hyvää - mutta peikko piilee siinä, oliko se hyvää myös Kimillä.
Hamilton ei edes yritä palata maan pinnalla, vaikka myöntääkin joitain ihmiseen viittaavia piirteitä omaavansa. Jumalaiset lienevät kuitenkin selvästi ne päällimäiset piirteet. Myöskään Dennis ei suostu tinkimään käsityksestään, vaan näkee Hamiltonin olevan erinomaisuudessaan kattojärjestön vainoama, samoin kuin huonon onnen. Vain pienillä virheillä pääsee siis Hamiltonkin jälkipuinnista. Seuraavassa kisassa valojen sammuttua, Hamilton ei aikuisten oikeasti enään sammuta valojaan, eikä ensimmäisessä kurvissa silmiään. Pohjimmiltaan Hamilton on ihan erilainen. ( Dejavu - Schumikos näin sanoi. Toinen mukaava immeinen. Olisiko henkisen kasvun metodeissa yhteneväisyyksiä. )
Dennis laittoi Hämiksen visiiriin vihreät kalvot. Ensimmäisessäkin kurvissa Hamilton ei voi nähdä ( vaikka Kimi on edellä ) punaista. Vaan punainen näkyy mustana. Ji-haaa. Samaten kisan jälkeen, punakka Kimi on kuin veli mikä tahansa. Peace, Hamilton, peace. Mahtoiko Dennis muistaa lähtövaloja lankaan. Mutta mitä ihmeen keppejä Dennis latoo ensimmäisen kurvan reunakiville?
Alonso puolestaan, kun ei kisaa mestaruudesta haluaa kuitenkin mukaan leikkiin kun kerran voi voittaa kisoja joihin edellä mainitut mestariskandit eivät pysty tai seikkailuiltaan ehdi. Kysehän on ehtimisestä - näitä nykymenon ongelmia. Samalla on kiva kertoa ettei diggaa Hämiksestä ja olla Massan kaa. Ihan hianoo ja varmasti hauskaa - vähän kun terapiaa itselleenkin samalla kun katsoo näiden kandien sekoamista. Kelpaa sitä jo etukäänkin hekottaa. Kimi skoolaa sille, Alonsolla hienostunutta Cavaa, Kimi kokeilee riisiviinaa.
Kubica toivoo voivansa tehdä Räikköset ( ei siis riisiviinaa, mutta Zubrowkaa jossa on heinää ja vie hiukset ), mutta ei omaa Räikkösen autoa eikä kyllä sitä samaa armottomuuttakaan, jos ei viinäpäätäkään. No yrittäähän sopii, jos tosin voi olla ettei joka kohtaan käytännössä sovikaan. Massan laki, vai tilavuudenko - mutta tiukaksi varmasti ainakin menee - joissakin kurveissa. Sen verran armottomuutta on toki Kubicallakin. Mutta tiukat kurvit, ne on tosimiesten mieleen.
Ei mitään väliä - sanoo puolestaan ikiteini Räikkönen. Ja on osin oikeassa. Vi.., Tikuttaa auttaa brassivauvaa, mutta kun meni häviään pistetaiston niin minkäs teet. Töissä on käytävä, vaikka pienemmällä tuntipalkallakin ( viitaus myöhempään ). Toisaalta jos nyt edes hieman kulkisi vihdoin ja taas viimein ( kuten Japanissa meinasi kulkea ) niin voitosta voisi ajaakin. Mannertenvälisten Mac-ohjusten ehto tässä lupauksessa. Massa tuskin selviää tuskistaan koko kisa-ajalta tai Hämiksen sinne tuomista sattumuksista. Tai Alonson. Tai Kubican. Tai Ferrarin itsensä:
Ferrari tallina, joka puolestaan pisti melkoisen ylityölistan Kimille talveksi, voi sekin vielä munia ihan mitä vaan. Mutta jee - uusista sopimuksista huolimatta Kimin tuntiliksa putosi ( kopioitu johtokunnan kokouksen lisäpöytäkirjan muistiosta ). Autojen tankkaukset kannattaa Kiinassa miettiä tarkkaan – ja tehdä ihan toisin. Ja toisaalta rengassäädöt, balanssi, lämpötilat jne... Samaa takuutyötä varmasti odotettavissa Kiinassakin. Melkoista wokkia.
Vielä pakostakin aprikoittaa, että miksi Kimin 10000km talvitestiohjelma oli julkistusvuorossa tässä välissä. Toisaalta Massaa joutuu pääjohtajatkin paijaamaan ja kukaan ei paijaa kuitenkaan Räikköstä. Massalle jopa oikein luvataan, että loppujen lopuksi Kimi oli huonompi, oli se. Paitsi että hänelle luvattiin juuri sellainen auto kuin noiden 10t km:n aikana hän siitä yhdessä Ferrarin parhaimpien aivojen kanssa kehittää. Lisäksi häntä paijattiin jo aiemmin muutamien satojen miljoonien ja muutamien vuosien sopimuksella. Mutta muuten on paska kuski jonka tehtävä on nyt vain kakkoskuskin hommat, tuoda tallimestaruus, nopeimpien kierrosten ennätys ja varmistaa, että Massa pystyy voittamaan mestaruuden. Muun ajan saa tehdä mitä tykkää, saatanan paska. Enzokin jo hänet erotti vaikka multaa on metri päällä. Joten Massa, ei hätää - sinulla on tallin koko tuki ( ja pilvenpiirtäjäSchumin ) ( ja Todtin ) ja saat ensivuonnakin keulasta jäykemmän auton. Ja sliksit, ja pirusti vähemmän aerovoimaa.
Mutta ei hätää siis. Ajat vain rauhassa mestaruuden.
Samalla kun Massa tiettävästo pohtii, oliko Japanin GP:n tulos hänelle hyvä vai huono niin Mersu pohtii mitä tehdä moottorille, joka on nyt samaa sarjaa Hamiltonilla kuin oli Japanissa posahtanut kappale Kovalaisella. Pikku murhe, pikku.
Massa on kaikesta päätellen pohtinut kisaa ympäriinsä ja monella hidastuksella saadakseen kaiken näyttämään positiiviselta. Loppujen lopuksi, monen tunnin videoseurannan jälkeen virheitäkään hän ei tehnyt ja ensimmäisessä kurvissa oli jo pääsemässä lähes ainakin kisan kärkipaikalle. Pleikalla tämä vielä dokumentoitu ( PS3, 80Gt golden series ). No siinä hän lienee oikeassa, että Ferrarin kyyti oli hyvää - mutta peikko piilee siinä, oliko se hyvää myös Kimillä.
Hamilton ei edes yritä palata maan pinnalla, vaikka myöntääkin joitain ihmiseen viittaavia piirteitä omaavansa. Jumalaiset lienevät kuitenkin selvästi ne päällimäiset piirteet. Myöskään Dennis ei suostu tinkimään käsityksestään, vaan näkee Hamiltonin olevan erinomaisuudessaan kattojärjestön vainoama, samoin kuin huonon onnen. Vain pienillä virheillä pääsee siis Hamiltonkin jälkipuinnista. Seuraavassa kisassa valojen sammuttua, Hamilton ei aikuisten oikeasti enään sammuta valojaan, eikä ensimmäisessä kurvissa silmiään. Pohjimmiltaan Hamilton on ihan erilainen. ( Dejavu - Schumikos näin sanoi. Toinen mukaava immeinen. Olisiko henkisen kasvun metodeissa yhteneväisyyksiä. )
Dennis laittoi Hämiksen visiiriin vihreät kalvot. Ensimmäisessäkin kurvissa Hamilton ei voi nähdä ( vaikka Kimi on edellä ) punaista. Vaan punainen näkyy mustana. Ji-haaa. Samaten kisan jälkeen, punakka Kimi on kuin veli mikä tahansa. Peace, Hamilton, peace. Mahtoiko Dennis muistaa lähtövaloja lankaan. Mutta mitä ihmeen keppejä Dennis latoo ensimmäisen kurvan reunakiville?
Alonso puolestaan, kun ei kisaa mestaruudesta haluaa kuitenkin mukaan leikkiin kun kerran voi voittaa kisoja joihin edellä mainitut mestariskandit eivät pysty tai seikkailuiltaan ehdi. Kysehän on ehtimisestä - näitä nykymenon ongelmia. Samalla on kiva kertoa ettei diggaa Hämiksestä ja olla Massan kaa. Ihan hianoo ja varmasti hauskaa - vähän kun terapiaa itselleenkin samalla kun katsoo näiden kandien sekoamista. Kelpaa sitä jo etukäänkin hekottaa. Kimi skoolaa sille, Alonsolla hienostunutta Cavaa, Kimi kokeilee riisiviinaa.
Kubica toivoo voivansa tehdä Räikköset ( ei siis riisiviinaa, mutta Zubrowkaa jossa on heinää ja vie hiukset ), mutta ei omaa Räikkösen autoa eikä kyllä sitä samaa armottomuuttakaan, jos ei viinäpäätäkään. No yrittäähän sopii, jos tosin voi olla ettei joka kohtaan käytännössä sovikaan. Massan laki, vai tilavuudenko - mutta tiukaksi varmasti ainakin menee - joissakin kurveissa. Sen verran armottomuutta on toki Kubicallakin. Mutta tiukat kurvit, ne on tosimiesten mieleen.
Ei mitään väliä - sanoo puolestaan ikiteini Räikkönen. Ja on osin oikeassa. Vi.., Tikuttaa auttaa brassivauvaa, mutta kun meni häviään pistetaiston niin minkäs teet. Töissä on käytävä, vaikka pienemmällä tuntipalkallakin ( viitaus myöhempään ). Toisaalta jos nyt edes hieman kulkisi vihdoin ja taas viimein ( kuten Japanissa meinasi kulkea ) niin voitosta voisi ajaakin. Mannertenvälisten Mac-ohjusten ehto tässä lupauksessa. Massa tuskin selviää tuskistaan koko kisa-ajalta tai Hämiksen sinne tuomista sattumuksista. Tai Alonson. Tai Kubican. Tai Ferrarin itsensä:
Ferrari tallina, joka puolestaan pisti melkoisen ylityölistan Kimille talveksi, voi sekin vielä munia ihan mitä vaan. Mutta jee - uusista sopimuksista huolimatta Kimin tuntiliksa putosi ( kopioitu johtokunnan kokouksen lisäpöytäkirjan muistiosta ). Autojen tankkaukset kannattaa Kiinassa miettiä tarkkaan – ja tehdä ihan toisin. Ja toisaalta rengassäädöt, balanssi, lämpötilat jne... Samaa takuutyötä varmasti odotettavissa Kiinassakin. Melkoista wokkia.
Vielä pakostakin aprikoittaa, että miksi Kimin 10000km talvitestiohjelma oli julkistusvuorossa tässä välissä. Toisaalta Massaa joutuu pääjohtajatkin paijaamaan ja kukaan ei paijaa kuitenkaan Räikköstä. Massalle jopa oikein luvataan, että loppujen lopuksi Kimi oli huonompi, oli se. Paitsi että hänelle luvattiin juuri sellainen auto kuin noiden 10t km:n aikana hän siitä yhdessä Ferrarin parhaimpien aivojen kanssa kehittää. Lisäksi häntä paijattiin jo aiemmin muutamien satojen miljoonien ja muutamien vuosien sopimuksella. Mutta muuten on paska kuski jonka tehtävä on nyt vain kakkoskuskin hommat, tuoda tallimestaruus, nopeimpien kierrosten ennätys ja varmistaa, että Massa pystyy voittamaan mestaruuden. Muun ajan saa tehdä mitä tykkää, saatanan paska. Enzokin jo hänet erotti vaikka multaa on metri päällä. Joten Massa, ei hätää - sinulla on tallin koko tuki ( ja pilvenpiirtäjäSchumin ) ( ja Todtin ) ja saat ensivuonnakin keulasta jäykemmän auton. Ja sliksit, ja pirusti vähemmän aerovoimaa.
Mutta ei hätää siis. Ajat vain rauhassa mestaruuden.
Viimeksi muokattu: