Joku luotettava kone, joka kestää 5 kisaviikonloppua varmasti..1,8 turbosta jos revittäisiin kaikki mahdollinen irti niin paukuttaisi reippaasti yli 1500 hp. Eli älkäähän vinkuko pienestä koosta.
Cossiellahan taitaa olla pari mokomaa edesmenneestä Champ Car -sarjasta jäljellä? :thumbup:
Ja enemmän tulee bernie jatkossa rokottamaan itselleen TV-tuloja kun hän joutuu kohta maksamaan Slavica-harpulle erorahoja jokunen miljardi...Ei ne kuljettajien palkat mitään kaksisia ole noilla talleilla millä rahavaikeuksia on. Kärkikuskeja lukuunottamatta muut lähinnä tuovat sponssien kautta rahaa talleille.
Se ei siis ole ongelma tässä lajissa, vaan ongelma on Bernie ja muut jotka vievät sarjan tuomat rahat. Toki tallit saavat tietyn prosentin menestymisen myötä mutta taitaa ne suurimmat rahat valua jonnekkin muualle?
Se ei siis ole ongelma tässä lajissa, vaan ongelma on Bernie ja muut jotka vievät sarjan tuomat rahat. Toki tallit saavat tietyn prosentin menestymisen myötä mutta taitaa ne suurimmat rahat valua jonnekkin muualle?
Tämä kyllä selittäisi miksi Kalkhoven oli halukas ostamaan kaikki 93 Cosworth-moottoria viime viikolla, mutta ei. Cosworthin XFE Champ Car - moottori oli 2.6 litrainen. XFE kesti lopulta neljästä viiteen kisaviikonloppua uudelleen rakentamisten välissä ja siitä otettiin irti 750 hevosvoimaa.Cossiellahan taitaa olla pari mokomaa edesmenneestä Champ Car -sarjasta jäljellä? :thumbup:
Eikös ne tv-oikeudet ole Slavicalla? SLEC=SLavica ECclestone.Ja enemmän tulee bernie jatkossa rokottamaan itselleen TV-tuloja kun hän joutuu kohta maksamaan Slavica-harpulle erorahoja jokunen miljardi...
Jos Bernie on ollut niin tyhmä niin täytyy vain ihmetellä. Sitten katoaa viimeisetkin rahat F1:sistä.Eikös ne tv-oikeudet ole Slavicalla? SLEC=SLavica ECclestone.
Olisiko kuitenkin ollut 80-luvun lopulla, kiellettiin kaudeksi 1989.Ei ahdettuja moottoreita voi suoraan vertailla nykyvehkeisiin. 70-luvun lopulla käsittääkseni vielä oli 1.5 litrasiakin turbovehkeitä formuloissa.
Jos ei mitään rajoituksia olisi, renkaat sutisi joka vaihteella..tuohan on yllättävän iso kone ahdetuks, saa nähdä kuinka paljon kierroksia ja ahtopaineita rajataan, nyky tekniikalla tuosta repii melko riittävästi heppoja irti+tuleivaisuuden KERS siihen päälle. olisivat saaneet vaan ottaa nopeemmalla tahdilla nuo uudet koneet käyttöön, alkaa oleen kuitenkin autoteollisuudessa nykypäivää pienet ahdetut koneet.
TURBOILLE:alppu:
Voi olla, että Hondan vetäytyminen on aika kova pelinappula nyt.On minusta erittäin epätodennäköistä, että tämä moottorispeksi menisi läpi. FOTA haluaa täysin erilaisen moottorikonfiguraation.
Renaultin 4 litran V8, 580 hp. GP2 on +/- 10 sekuntia hitaampi. Koko erohan ei tietenkään moottorista tule.Se tulee varmaan olemaan joku FIA:n speksaama 500hv:n halpisturbo? Paljonko muuten GP2-autoissa on tehoja (600hv?) ja mikä on niiden nopeusero F-1:een tällä hetkellä (kohtahan GP2-autot ovat varmaan jo nopeampia)?
Taitais sellane kone loppujen lopuksi olla todella kallis, ja hidas nykyautoissa. :alppu:Cossun DFV:t alle, varmaan kymppitonnin kipale. Ainaski halvaks tulee. :alppu:
Formula 1 sellaisena kuin se oli 50-, 60-, 70-, 80- tai 90-luvuilla on jo mennyttä. Muutoksia tulee kaiken aikaa. Niin pitääkin, elääkseen ei voi pysähtyä. Ei F1 näihin uusiin muutoksiin romahda, vaikka osa niistä radikaalimpia ovatkin(eikä osa toteudu). Standardimoottorit eivät kamalasti poikkeaisi 70-luvun tilanteesta, jolloin Cosworth oli de facto standardi, josta poikkesivat vain Ferrari ja yksi tai kaksi muuta tallia.saas nähdä mitä tästä vielä tulee. voi olla et koko systeemi nykyisellään romahtaa ja formulat miten me se muistetaan 90luvulta eteenpäin voi olla mennyttä
Tätähän F1-fanit toivoivat FIA:n kyselyissä. Sinänsä ristiriitaista, koska samat fanit myös toivovat innovatiivisuutta ja teknisellä aallonharjalla oloa. Nuo eivät voi toteutua yhtaikaa, jos jälkimmäisellä tarkoitetaan kehittelyvapauksia talleille.Chip^ sanoi:Ihan kivahan se ois jos kuskin taitojen merkitys kasvaisi moottoreitten ollessa tasavertaisia keskenään.
Rohkenen epäillä. Uskon, että osa faneista painottavat show-puolta eivätkä välittäisi standardimoottoreista, kun taas toisille tekninen kehitys on tärkeämpää, ja hyväksyvät siksi "tylsemmät" kilpailut.Sinänsä ristiriitaista, koska samat fanit myös toivovat innovatiivisuutta ja teknisellä aallonharjalla oloa.