F1-Forumin (VMKC) päätöskisan lehdistötilaisuus

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ensinäkin täytyy kiittää järjestäjiä (FO110K ja muita?) jotka hoitivat hommansa mahtavasti! :)
kiitsa, tämä kisa oli mun käsialaa, vaihtelee noiden järkkäysvuorot mun, Jacquesin ja Jussin välillä.
Hyvä saada positiivista palautetta välillä, kuitenkin sillä palkalla me tätä hommaa pusketaan pääsääntösesti :)
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Oli kuka oli, niin aika tröpö liike. Olis ainakin voinut tulla vähän jälkikäteen selvittelee asiaa. Vitutti joutua kisasta ulos aivan käsittämättömässä tilanteessa.
Jos se olin minä, niin voidaan kyllä selvitellä jälkeenkinpäin. Eiköhän mahduta samaan painoluokkaankin, niin tasaväkinen matsi

Edit: hansikkaat vaan käteen molemmille
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Jos se olin minä, niin voidaan kyllä selvitellä jälkeenkinpäin. Eiköhän mahduta samaan painoluokkaankin, niin tasaväkinen matsi
:D

nohnoh, ei nyt matsata silti. mun mielestä toi sun kuvaus sopii siihen mun ohitukseen, vaikken myönnäkään jarruttaneeni aikasin ;)
(ja se oli siinä ekassa jarrutuksessa + sen ulostulossa missä mut ohitit)

edit. hmmmm.... nyt kun miettii tarkemmin, niin samanlainen epätoivonen yrityshän nähtiin myöskin myllypurossa,
silloin bmw tuli mun kylkeen aika railakkaasti josta muistoksi jäi muutamat mustelmat...
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Ei helvata - oonko tullut sokeaksi: vaikka kuinka lasken niin en saa tulosliuskoista kuin 11 kuskia. Missä tai kuka tää artsi oli?

Huomasko joku muu että yks puuttui?
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ei helvata - oonko tullut sokeaksi: vaikka kuinka lasken niin en saa tulosliuskoista kuin 11 kuskia. Missä tai kuka tää artsi oli?

Huomasko joku muu että yks puuttui?
artsi oli kyllä ilmottautunut & maksanut, ja mä muistin sen puuttuvan sillon kun setvin sitä puhelinhommaa eli hieman ennen neljää...
ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin katsella ulko-ovea josko mies ilmaantuu, numeroahan mulla ei ollut eikä myöskään puhelin toiminut sillä hetkellä kun lukossa mokoma oli :-/
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Jos se ajaa huomenna yksin, niin voittaako se kisan? Paljonko siitä pitää antaa pisteitä? :D

Nyt meni vuoden tröpö-tiplomikin uusiksi :D
Oli jossain päin foorumia artsin viesti että erehtyi päivästä. Edelleenkään minä en sulata olevani artsin jälkeen seur. tröpö, varsinkin kun Jaska pois luettu kun nyt keskiluokkaisesti naimisissa
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Lyhyesti oma rapo.
Aika-ajo: Kolme autoa ei meinnannut suostua käynnistymään. Nro 1 oli yksi niistä. Tilaa oli ajella mutta ei siitä mitään tullut ja tulos oli vaatimaton 9.

Kisa: Sain loistavan lähdön ja kohensin sijoutustani muutaman sijan mutta joku koitti ratkaista kisan ensimmäisessä mutkassa ja tuli konttiin ja kovaa. Pyörähdys ja 20 metriä tasoitusta muille. No sain aika äkkiä jonon kiinni ja pääsin aika helposti parista ukosta ohikin. Sen jälkeen ajelin enemmän tai vähemmän ruuhkassa. Nopeutta olisi ollut jonkin verran enemmänkin mutta nyt kävi näin. (nopein kierros oli lap4:nope:) Saihan ajaa kisaa ja tökin muutaman kerran FO110K puskuriin mutta en ollut riittävästi nopeampi ja en lähtenyt sukeltamaan joten ajelin sijalla 7 (ynnämuut) maaliin.
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
Q:
Kävin testaamassa edellisellä viikolla autolla nro 3 ja siihen verrattuna huima kehitys oli tapahtunut kisaviikonloppuun. Varikolta lähdössä oli kytkimen kanssa ongelmia ja siihen tuhrautuikin 2 kierroksen aa-aika. Aika-ajossa ei ollut trafiikkia, joten rauhassa sai hioa kierroksia. Tuloksena kelpo 4.sija.

Race:
Lähdössä oli vaikeuksia pitää jälleen auto käynnissä. Joudun valuttelemaan sitä eteenpäin kuten muutama muukin, jolloin myös lähtöepäonnistui ollen ensimmäisessä mutkassa kuulemma viimeinen. Heti seuraavassa suoralla mutkassa pääsinkin 1-2 ohi ja sitten mentiin radan 2-3 mutkaan, neulansilmään jossa oli auto poikittain odottamssa. Hätäjarrutus siihen ja sitten sainkin pusua kyljestä ja takaa ja olin itsekkin poikittain:nope: Pääsin kuitenkin jatkamaan ja tästä alkoi hurja nousu. Lähes joka kierroksella ohitin jonkun ja yhdessä kohtaa (3. mutkan jälkeinen ulostulo) pääsin tuikkaamaan samalla vauhdilla kahdesta kaverista ohi. Näin että nämä jarruttivat myöhään sisään joten otin korostuneen slow-in fast-out tuohon. Ilmeisesti Jussin kanssa taisteltiin ennen shikaania olevalla takasuoran avaavassa pitkässä mutkassa rinnakkain siten että Jussi piti linjansa ja minä taas en malttanut nostaa, joten menin kantin päältä rinnalla ja Jussi vasemmalla omalla ajolinjalla. Shikaaniin mentiin kuitenkin Jussin johdolla.

Mitä taas tulee kuuluisiin 5. mutkan tapahtumiin niin olin myös osallisena niihin. Tuossa taisin juuri ohittaa kaksi tyyppiä ennen 5. mutkaa jolloin näiin pienen mahdollisuuden siinä kun jarrutit melko ajoissa suhteessa omaan linjaan. Kieltämättä se oli optimistinen yritys mutta olin jo aiemmin onnistunut vastaavissa paikoissa. Osuin siinä etukulmalla etupyörän taakse josta Racerin auto muutti suuntaansa. Samassa rytäkässä takaa-ajaneet osuivat Raceriin mikä viimeisteli pyörähdyksesi. Eli yhdestä sivuosumista ei auto olisi jäänyt sisälle mutkaan, vaan siihen muodostui neljän auton rytäkkä. Kisassa en itse asiassa tiennyt että keskeytit, koska osuin sinuun sisäpuolelta, jolloin ei auton pitäsi jäädä minun auton sisäpuolelle mutkaan. Syvälliset pahoittelut kisan tuhoamisesta:jaska::jaska:, mutta sitä ennen olikin ihan mukavaa takaa-ajoa ja vääntöä vajaan yhden kierroksen ajan.

3. paikan saatuani kärki oli jossain hyvin kaukana, joten köröttelyä maaliin. Maalissa äärimmäisen positiivinen fiilis myllypuron epäonnistumisen jälkeen.

Vähän jäi fiilis että autoissa olisi ollut melko reiluja eroja. Tiedä sitten vai osuiko linjat kohdalleen:doubtful:

Mitä taas tulee banneihin niin ehkä nekin voisivat olla tervetulelita, mutta sillon pitäisi olla kuvattuna tapahtumat, koska muuten tuo tuomarointi on vaikeaa tai epäreilua. Sisäradoila kontakti kuuluu lajiin, eihän tämän mitään Hilkan ja Martan ompeluseuran syysajelu pidäkkään olla mutta tuo Racerin keskeytyksestä otan osittain syyt niskoilleni. Parempia ohituspaikkoja oli radalla tosiaan tarjolla.
 

artsi

Member
Liittynyt
18.2.2007
Viestit
23
Oli jossain päin foorumia artsin viesti että erehtyi päivästä. Edelleenkään minä en sulata olevani artsin jälkeen seur. tröpö, varsinkin kun Jaska pois luettu kun nyt keskiluokkaisesti naimisissa
Jossain päin foorumia eli tässä ketjussa. ;)

Pahoittelen edelleen tuota erhettä. Harmittaa aivan vietävästi sillä olin odottanut kisaa todella. Noh jäi sentään käteen tuo vuoden tröpö -palkinto, parempi sekin kuin ei mitään. :p
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mitä taas tulee banneihin niin ehkä nekin voisivat olla tervetulelita, mutta sillon pitäisi olla kuvattuna tapahtumat, koska muuten tuo tuomarointi on vaikeaa tai epäreilua. Sisäradoila kontakti kuuluu lajiin, eihän tämän mitään Hilkan ja Martan ompeluseuran syysajelu pidäkkään olla mutta tuo Racerin keskeytyksestä otan osittain syyt niskoilleni. Parempia ohituspaikkoja oli radalla tosiaan tarjolla.
Samaa mieltä, kunnon vahvistus mahd. bannitapauksissa pitäisi olla olemassa, muuten menee mututuntemukseksi ja se ei enää ole reilua.
(eli joko kuvalla/videolla tahi sitten 1-2:n kisaajan todistus asioista tehnee saman tempun)
Onhan se totta ettei nämä mitään herrasmieskisoja sisäradoilla ole, mutta kaikkein törkeimmät puskut olisi tietty hyvä saada näistäkin pois.
(esimerkkeinä mm. alpun Suzukartin vedot, bemun myllypuron pukkaus ja tämä Jussin tilanne, oli nyt sit kenen vika tahansa)

Ei kuitenkaan ole tarkotus tahallaan aiheuttaa kenellekään pahaa kisaa tai mustelmia/murtumia, jos niitä ulosajoista tulee niin parempi sitten että se on omasta syystä/virheestä :)
Täytyy miettiä näitäkin kohtia tässä talven mittaan, eiköhän se siitä järjesty.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Jossain päin foorumia eli tässä ketjussa. ;)

Pahoittelen edelleen tuota erhettä. Harmittaa aivan vietävästi sillä olin odottanut kisaa todella. Noh jäi sentään käteen tuo vuoden tröpö -palkinto, parempi sekin kuin ei mitään. :p
ei mieltä tarvi anteeksi pyydellä, itsellesihän se isoin vahinko koitui kuitenkin.
enempi tässä ollaan pahoillaan sun puolesta kun missasit homman, noh ensi kerralla sitten paremmalla onnella mukaan :)
niin ja "vuoden tröpö" tosiaankin irtosi tästä palkinnoksi joka tapauksessa, ei huono sekään :)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Vähän jäi fiilis että autoissa olisi ollut melko reiluja eroja. Tiedä sitten vai osuiko linjat kohdalleen:doubtful:
ilmeisestikin näin juuri oli. peepeellä oli tekniikkamurheita, ja ajat heitteli yllättävän paljon, samoin autojen ajettavuus (mullakiin auto luisteli paljon enemmän kisassa kuin a-a:ssa, käytös muuttui siis aika paljon lyhyessäkin ajassa)
täytyy ensi vuodeksi miettiä olisko KiC parempi vaihtoehto finaalikisalle kuin VM....
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Aika-ajot alkoivat kehnosti. Sain yhden niistä autoista, jotka eivät pysyneet käynnissä ja menetin 1-2 arvokasta aikakierrosta varikolla säätäessä. Radalle päästyäni ensimmäiset kierrokset menivät renkaiden lämmittelyn ohella aikaa ajavien väistelyyn enkä lopulta ehtinyt ajaa kuin kaksi kunnon yritystä. Tulos oli sen mukainen ja lähdin kisaan toiseksi viimeisestä ruudusta.

Sain kisaan erittäin hyvän startin, mutta olin koko ajan ulkokurvin puolella ja edessä oli sen verran ahdasta, että katsoin paremmaksi olla hakematta ohituksia riskillä heti alussa. Ensimmäisen kierroksen puolivälin paikkeilla oli ns. aika jännä hetki, kun edellä ajanut kuski pyörähti suoraan eteeni vasemmalle kääntyvässä kurvissa. Paniikkijarrutus, täyttä oikealle suoraan kohti seinää, oikaisu ja jotenkin ihmeellisesti onnistuin johdattelemaan autoni pyörähtäneen kuskin ja seinän välistä ohi tapahtumapaikan. Tämä olikin mielestäni päivän paras suoritukseni, mikä kertoo tosin lähinnä vauhdin puutteesta. Pari kuskia pääsi kuittaamaan minut samalla. Jossain vaiheessa loputkin tulivat takaani ohi jarrutuksen mentyä pitkäksi ja olin vihoviimeisenä. Edessä oli kuitenkin hitaampi kuski, mutta ohittaminen oli hankalaa. Teinkin vaikeassa ensimmäisessä jarrutuksessa pahat mokat peräkkäisillä kierroksilla ja menetin muutaman sekunnin näissä. Ajoin kuitenkin eron uudelleen kiinni ja onnistuin lopulta rakentamaan ohituspaikan takasuoran alkuun. Tätä liikettä valmistelin lähes koko kierroksen ajan ja siinä olikin hienoa rinnakkain vääntöä monen mutkan ajan. Maaliin oli tässä vaiheessa enää pari kierrosta ja otinkin lopun aika iisisti. Jussin epäonnen myötä lopullinen sijoitus oli kehno yhdeksäs.

Auto oli koko ajan todella liukas ja perä oli jatkuvasti irti, mikä söi kaarre- ja ulostulonopeutta aika kivasti. Kunnon vauhtia ei tuntunut missään vaiheessa löytyvän vaikean ajettavuuden takia, mutta eipä tuo niin haitannut, kun kovin vakavasta kisailusta ei kaikesta huolimatta ole kyse. Kiitokset mukanaolleille, oli hauska kisailla taas, ensi vuonna toivottavasti lisää!
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Q:
Mitä taas tulee kuuluisiin 5. mutkan tapahtumiin niin olin myös osallisena niihin. Tuossa taisin juuri ohittaa kaksi tyyppiä ennen 5. mutkaa jolloin näiin pienen mahdollisuuden siinä kun jarrutit melko ajoissa suhteessa omaan linjaan. Kieltämättä se oli optimistinen yritys mutta olin jo aiemmin onnistunut vastaavissa paikoissa. Osuin siinä etukulmalla etupyörän taakse josta Racerin auto muutti suuntaansa. Samassa rytäkässä takaa-ajaneet osuivat Raceriin mikä viimeisteli pyörähdyksesi. Eli yhdestä sivuosumista ei auto olisi jäänyt sisälle mutkaan, vaan siihen muodostui neljän auton rytäkkä.
Q:
Se mihin jäin auton kanssa on sula mahdottomuus muuten kuin kamikaze sukelluksen seurauksena paikassa, jossa ei voi ohittaa.
Joskus joku on tullut siinä kylkeen, ja silloin olen lentänyt ulkomutkaan (ja jatkanut aina kisaa), mutta sisämutkaan - siinä tarttee olla jo yritystä eli pukata tasan tarkkaan vasempaan takalaitaan n. 45 asteen kulmassa, jotta päätyy siihen minne päädyin.
Jos nyt otan kantaa tähän paljon puhuttaneeseen tapahtumaan. Koska katsojan ominaisuudessa tilanteen nähneenä, minulla on ehkä hieman selkeämpi kuva koko tilanteesta. Ja kyllä seurasin tapahtumahetkellä juuri nimimerkkien Powered by BMW ja Jussi välistä kilpailua.

Jussi tuli radan ensimmäisestä mutkayhdistelmästä ulos edellä, mutta viitosmutkan jarrutukseen saavuttaessa PbB:n nopeus oli jonkin verran Jussin vastaavaa parempi, johtuiko tämä edellisen mutkan ajolinjoista vai autojen eroista en tiedä. Viitosmutkaan kääntäessään Jussi valitsi linjan joka ei mennyt aivan renkaita hipoen (siis vasemmalta) ja tähän rakoon PbB syösyi. Hamiltonmaisesti. Rakoa ei voi kyllä aivan autonmentäväksi väittää, mutta rako kuitenkin oli olemassa. Autot osuivat yhteen, mutta Jussin matkan sisäkurvin renkaisiin viimeisteli sillä hetkellä sijoilla 5 ja 6 ajanut kaksikko, jonka nimimerkeistä en ole aivan varma, joten jätän mainitsematta. Tästä seurannut tilanne meni kuitenkin niin nopeasti ohi, että tälläisenä TV-uusintojen turruttaman pullamössösukupolven edustajana en siitä kykene mitään move-by-move analyysiä antamaan. Jussin kuitenkin ajoi renkaisiin PbB:n töytäyksen jälkeinen lisäosuma ainakin toiseen hyvin lähellä perässä ajaneista autoista, ei törmäys PbB:n kanssa.

Jos syyllistä pitää hakea, niin PbB:n ohitus oli optimistinen, mutta niin oli hyvin moni muukin lauantaina näkemäni ohitus. Siitä kai kaikki lienevät, että puskurein tai kehikoin varustetuilla autoilla kilpailu on kontaktilaji.

Tarkoitukseni ei ole puolustaa tai syyttää ketään, mutta näin ko. tilanteen erittäin hyvin. Ymmärrän kyllä hyvin, että Jussia ottaa päähän, koska hän joutui tilanteessa kärsijän rooliin.
 

Örfil

Guest
Oolrait, tapahtumien kulku alkaa mullekin selvetä kun sain taustatietoa tapahtuneesta. Eli siinä tuli pari tälliä ja sen seurauksena olin pihalla.

Mietinkin että kuinka yksi ainoa auto saa toisen just siihen paikkaan - vähän samaan malliin olis pitänyt ajaa kuin ne kuuluisat Kennedyn surmanluodit :D
Mutta siinä oli siin muitakin kun tökkäs eli lopputulos oli erinäisten sattumusten summa.

PbB tosiaan työnsi mut aiemminkin valleihin mutta antoi herrasmiesmäisesti sijan takas, tosin ohitti pari mutkaa sen jälkeen uudelleen. Jossain vaiheessa sitten olen näköjään ohittanut uudelleen PbB:n ennen tuo kyseisen mutkan "dramaattisia" tapahtumia.

Mutta se siitä. Pistelaskusysteemin vuoksi yksi kisa saa mennä kaikilla penkin alle ja tää oli se mun huonoin ja se siitä.

Ens vuonna kahta kauheemmalla innoilla kisoihin ja alkaa näyttää siltä että saadaan lisää vakikuskeja liikkeelle ja aina vaan paremmin porukkaa mittelöihin mukaan. Toijalassa jo näytty vähän pahalta, mutta tästä on hyvä jatkaa KKWCS kaudelle 2009.

Kiitos kaikille kanssakisaajille, oli hyviä skaboja joka kisassa :ahem:¨

Edit: siihen ko. mutkaan oli pakko jarruttaa sillä autolla ajoissa ja kääntää sisälle siinä paikassa, missä oli eniten pitoa sille rakkineelle. Jos olisin jarrruttanut yhtään myöhemmin, olisin ajanut mutkan leveäksi ja väittäisin että tuo mutka on se mutka, jonka osaan ajaa parhaiten autolla kuin autolla. Lisäksi jouduin peittämään tämän vuoksi eli ajamaan vähän normaalia keskemmällä.
Olen joutunut hieromaan sitä "pahana paikkana" kaikkein eniten. Siinä ei voiteta suurimmalla sisääntulonopeudella, vaan oikealla ajolinjalla, autosta riippuen. Tuossa mutkassa ohitus pitää tehdä paljon aiemmin, ei syöksymällä sisään käännösvaiheessa. Silloin rytisee.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös