Unohtui perhana. Mutta muistaakseni Heikin ja Hamiltonin nopeusero oli melkoinen, joten kait se olisi ohi mennyt muutenkin. Fujissa Massa myös pilasi Hamiltonin kilpailun. Massa siinä hyötyi, mielestäni aika selvä asia. Massa olisi hyvin todennäköisesti menettänyt pisteitä verrattuna Hamiltoniin, nyt sai kuitenkin +2.
Ok, Bourdaisin osumasta Massa ei ehkä hyötynyt tai menettänyt mitään, kai se ohi olisi mennyt kuitenkin.
Nooh, hyvä että tuli puheeksi. Nopeuseroa Heikin ja Lewisin välillä toki oli, mutta toisaalta jälkimmäisellä oli melkoinen kiire päästä ohi ajoissa, että hän pystyi saamaan kärjen kiinni. Jos Heikki olisi laittanut tosissaan vastaan, niin matka olisi hyvin äkkiä loppunut kesken - voittoa ajatellen. Tallimääräys yhtä kaikki. Tuossa ei ole jossiteltavaa.
Fujissa Massan ja Hamiltonin välinen kolari ei ollut kuin yksi syy Hamiltonin kisan ongelmiin. Kolari, joka muuten oli normaali kilpailutilanne. Hamiltonin kisan pilasi Fujissa ratkaisevasti tuomariston määräämä rangaistus miehen ensimmäisen mutkan syöksystä.
Itseasiassa Hamiltonin menettämät -4 pistettä ovat vielä varmemmat, koska hän kuitenkin selviytyi maaliin rengasrikosta huolimatta. Nouseekohan prosentit sitten jo 150% ?. Olisihan siinä Massan viimeisellä kierroksella voinut sattua vaikka mitä.
Niin, neljä pistettä meni renkaaseen, josta tuostakin on syyttäminen Bridgestonea. Viime vuonna Lewis muuten menetti myös pisteitä rengasrikkoon (Turkki) ja tuolloin mies kärsi myös seuraksi yhden teknisen ongelman (tapaus Brasilia) ja menetti mestaruuden. Tällä kaudella Hamilton kärsi jälleen yhden rengasrikon Unkarissa, mutta ei ainuttakaan kertaa teknisistä ongelmista - tuloksena mestaruus.
Pitäydyn edelleen kannassani. Eli siinä, että Massalla oli erittäin hyvä tilaisuus tänä vuonna ja paljon saa tapahtua mikäli ensi vuosi olisi helpompi.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2008/11/745561
Tässä ensimmäinen mahdollinen kapula lisää Massan rattaisiin. Toinen mahdollinen kapula sinne rattaisiin on se Bridgestonen uutinen renkaista, että autot muuttuvat jo niiden puolesta yliohjaaviksi alkukaudesta. Jos pelkästään nämä kapulat sinne rattaisiin joutuu, niin ei ole ainakaan helpompaa. Tänä vuonna kun näitä kapuloita ei oikeastaan ollut siellä rattaissa ja siltikään ei tullut mestaruutta, ym. lukuisat Massalle suosioilliset tapahtumat.
Kaudesta 2009 ei ole vielä ajettu metriäkään