Sehän menee niin päin, että Toyota käyttää Williamsin vaihdelaatikkoa. Williamsilla on oma KERS-projekti ja se on Hondan ohella ainoa talli, joka ei tahdo tekniikan lykkäämistä vuoteen 2010. Talli hankki myös omistukseensa hybriditeknologiaan erikoistuneen yhtiön vuoden alussa. Mitä suurimmalla todennäköisyydellä brittitalli tulee tekniikkaa siis käyttämään jo vuoden alussa.Luulen että muilla on, paitsi Toyotalla sekä sen 'sateliitti'-tallilla Williamsilla. Näinhän Toyotan puoli jo vähän ilmoittelikin. Williamshan on kuitenkin käyttänyt omaa lootaa?? Miten jatkossa?
Aijaa. Hyvä tietää. Ei kait tuossa Williamsin vaihdelaatikossa ole tänä vuonna ollut hirveesti vikoja?Sehän menee niin päin, että Toyota käyttää Williamsin vaihdelaatikkoa. Williamsilla on oma KERS-projekti ja se on Hondan ohella ainoa talli, joka ei tahdo tekniikan lykkäämistä vuoteen 2010. Talli hankki myös omistukseensa hybriditeknologiaan erikoistuneen yhtiön vuoden alussa. Mitä suurimmalla todennäköisyydellä brittitalli tulee tekniikkaa siis käyttämään jo vuoden alussa.
Jossain sanottiin, että Ferrarin ensiksi valitsema systeemi ei toiminut, ja joutuivat hylkäämään sen, ja aloittamaan ikään kuin puhtaalta pöydältä uusiksi. Johti luonnollisesti projektin viivästymiseen aikalailla. (Valitan lähteen puuttumista)On Ferrarikin sen kertonut, että ongelmia on ollut ja epäilevät, etteivät hekään saa järjestelmää toimimaan luotettavasti ennen avauskisaa. Moottoripuolen johtajasta Gilles Simonista oli haastattelu joskus syyskuussa, google löytänee.
Niin mäkin luulin että on pakollinen. Ei kai noita muuten kukaan kehittäisiMä luulin että se on pakollinen. Tai ainakin siitä piti saada suurta etua.
No silloin ei saa niitä lisäheppoja käyttöön.:ahem:Hondalla nyt ainaski.
Mitä jos ei käytä KERSiä?
Ai ei kehittäis kun kerran tulee 80 heppaa lisää kuskin käyttöön hetkittäin.:doubtful: Huvikseen kuskikin säätelee niitä lukkoja kisan aikana, vaikka ei olisi pakko.Niin mäkin luulin että on pakollinen. Ei kai noita muuten kukaan kehittäisi
Vastapainona tuosta on aerodynaamisia haittoja, painonsijoitteluhaittoja, luotettavuushaittoja, kenties ajettavuushaittoja :doubtful:Ai ei kehittäis kun kerran tulee 80 heppaa lisää kuskin käyttöön hetkittäin.:doubtful: Huvikseen kuskikin säätelee niitä lukkoja kisan aikana, vaikka ei olisi pakko.