McLaren F1 / LM / GTR

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Kaipa tuon GP-kilpurin tuossa rinnalla on lähinnä tarkoitus havainnollistaa, ettei F1 kuitenkaan ollut kaiketi järin massiivinenn ulkomitoiltaan, vaikka sisältikin mm. +6-litraisen V12-moottorin, istumapaikat 3:lle ja n. 300 l tavaratilaa.
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Kaipa tuon GP-kilpurin tuossa rinnalla on lähinnä tarkoitus havainnollistaa, ettei F1 kuitenkaan ollut kaiketi järin massiivinenn ulkomitoiltaan, vaikka sisältikin mm. +6-litraisen V12-moottorin, istumapaikat 3:lle ja n. 300 l tavaratilaa.
Ei joo, hyvin kompakti. Se oli tarkotuskin. Ja kun matkustajat istuvat miten istuvat, säästettiin tilaa. Ja vaihdelaatikko on poikittain takana; säästettiin tilaa taas. :cool:
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
-Mitäköhän tuolla Hollywood-nimellä varsinaisesti mainostettiin ja minkäköhän värinen auto nykyisin on? :confused:
Joo tupakkaahan tuo mainos piti sisällään, yllättäen. Sillon kun vielä "sai mainostaa melkeen mitä tahansa missä tahansa auton kyljessä.":)

Minkä värinen; no siis noita oli 3 ajamassa tuola sillon näissä kahdessa kisassa.
- Team Bigazzi #18R ; Cecotto/Piquet
- Giroix Racing Team #11R Giroix/Sala
- David Price Racing #03R Bscher/Nielsen

Ja tänään:
- #03R luultavasti edelleen valko-punainen West livery, viimeeksi nähty Tanskassa autonäyttelyssä, vuosia sitten. Ilmeisesti edelleen kisaspekseissä.

- #11R Papaya Orange - väritykseltään eli oranssi ja katukilvissä. Nykyään Englannissa, mutta nähty myös Pohjois-Italiassa, jonne auto ilmeisesti myytiin Ruotsista pari vuotta sitten.

- #18R BMW:n omistuksessa, Saksassa "BMW Classic Collection:ssa". FINA väritys 1996 Le Mans:sta. Tarkemmin sanottuna on #16R:n kisa värityksissä, eli numerolla #38. Syytä tähän en tiedä, mutta hyvin tuo osaa sekottaa asiat, jos tätä ei tiedä.

Ja tähän samaan hengenvetoon kun nyt vauhtiin tässä pääsin; katukilvissä ovat seuraavat GTR:t.
1995 #06R : Edelleen Harrods väritys 95-96 kausilta.
1995 #07R : Oranssi
1995 #08R : Oranssi
1996 #10R : 1996 GTR esittely värityksissä. Omistaja Nick Mason.
1996 #11R : Oranssi
1996 #12R : Edelleen GULF värityksessä, kuljettajien nimien kera!
1996 #13R : Edelleen LARK värityksessä, nähty 2011 eri tapahtumissa.
1996 #14R : Oranssi, omistaja Andrian Neway
1996 #16R : Oranssi, viimeeksi nähty 2011 kesällä eri tapahtumissa

1997 Longtail GTR:iä ei ole yhtäkään katukilvissä, ei edes netissä levinnyttä kuvaa oranssi-värisestä #27R:stä jossa on CIA-4 kilpi keulilla.
Longtail GT:tä on tehty 3 kappaletta, jotka eroavat aikalailla GTR versiosta, paitsi korinsa osalta. Pitihän FIA GT1 sarjaan saada luokiteltu laite, joten GT Longtail oli siihen tehty versio.
 
Viimeksi muokattu:

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5wVnMUIW-fc


McLaren F1 GTR: A Ride to Remember - Chris Harris On Cars
600bhp, 1100kg: The F1 GTR is a Le Mans racer with street tires. It is also the best sounding car ever made. I got the chance to ride shotgun. Ever wondered what fear looks like? You now have the answer.
Noniin! Kiitoksia linkistä! #13R saanut kunnon esittelyn!
Yksinkertaisesti rakastan tota äänimaailmaa, tuo vaihdelaatikko ja ison V12:sen möreä sointi taustalla. Loistavaa.!

:cool:

Tässä muuten vähän samantapainen koeajo #10R:stä, jos kiinnostaa. :)
http://www.youtube.com/watch?v=OFLQAEiO7xo

Siitä sitten vaan pienoismallia hakemaan, HPI:ltä löytyy molemmat. :)


 
Viimeksi muokattu:

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
HPI on suhteellisen tuore valmistaja pienoismallimarkkinoilla; erittäin kilpailukykyinen ja laadukas tuotevalikoima.

Voin suositella todella.
 
Viimeksi muokattu:

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Joo GTC GULF tallissa tuo oli (#12R ja #15R), kuten myös toisessa David Price tallin autossa (#03R).
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
HPI on suhteellisen tuore valmistaja pienoismallimarkkinoilla; erittäin kilpailukykyinen ja laadukas tuotevalikoima.

Voin suositella todella.
Juu, HPI:lla on varsin hyvälaatuiset mallit, mutta hintaluokka on haitarin yläpäässä aika selkeesti. Ainakin Audin mallien osalta.
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Juu, HPI:lla on varsin hyvälaatuiset mallit, mutta hintaluokka on haitarin yläpäässä aika selkeesti. Ainakin Audin mallien osalta.
Hyvä että joku muukin on samaa mieltä. No joo en oo seurannu kovin paljoa muiden merkkien kohdalla hinnottelua.
Mitä nuo Audin mallit sitten maksavat?

Itse seurannut ja vertaillut lähinnä HPI:n laatua ja hintaa muiden valmistajien samoihin malleihin.
Esim. Minichamps 1/43:set on toisinaan ihan poskettoman hintasia. Hyvä jos 70 eurolla saat jo vuosia vanhan mallin Ebaysta. Tosin sekään ei taida noissa harvinaisemmissa malleissa riittää, jos huuto-osastoon menee.
Laatu kun ei ole näissä mitenkään täydellinen. Detaleja puuttuu, vaikka toisaalta Minichamps:lta löytyy GTR:stä värityksiä, joita ei muilla ole.
Mutta silti hinnat on mun mielestä aivan liian kovia mallien laatuun nähden.

Mitä IXO:n tulee, niin liian kalliita ovat siihen mitä ne oikeasti on. Värityksiä on vaikka miten, mutta mallien detaili on aivan kaameeta luokkaa. Lisäksi tieto siitä, että ovat tehneet yhden mallin, jonka päälle duunaneet sitten kaikki väritykset; ei ainakaan lisää intoa halvasta hinnasta huolimatta.
Esimerkiksi tuo Suzukan voittaja #12R:n väritys on niin överi, että oksat pois.

True Scale Models on myös aika uusi valmistaja markkinoilla.
Pyytävät noin 70€ malleistaan ainakin toistaiseksi. Jokin niissä vaan mättää mun kohdalla, vaikka sielä on hiilikuitusen näköstä takasiipeä, niin silti sielä on detaili virheitä.

UT Models; ovat tosin 1/18 mittakaavassa ja melko vanhoja malleja, yli 10 vuotta sitten tehtyjä. Siihen nähden ihan OK, mutta jos tosiaan haluaa lähes virheettömän mallin jostain tietystä autosta, kannattaa panostaa 1/43:siin ja miettiä hyvin tarkasti mitä haluaa. UT:t kun maksaa ihan käsittämättömän paljon siihen detaliin nähden.

Autobarn; no joo jos hinnalla ei ole mitään väliä, niin sitten kannattaa ehkä sellanen hommata.
NÄmä kun maksavat poikkeuksetta neljä kertaa enemmän kun HPI:t olematta silti mitenkään super paljon parempia.
Hiuksen hienoja eroja on johtuen mallin valmistusmateriaaleista ja osaksi siitä, että käsintehty on käsintehty, mutta detalien
osalta on makukysymys kummasta enemmän tykkää.
Tottakai Autobarn:ia on mahdollista saada myös ihan itselleen tehty malli tilaamalla sen erikseen vaikkapa Romu:lta mutta sitten lähtee hinta kattoon ihan takuulla.

Tästä HPI:Sta vielä muuten sen verran, että tässä GULF #2:sessa on aivan uskomaton yksityiskohta.
Meinaa ratti, jota vain JJ Lehto käytti kun ajovuorolleen meni. Häkellyttävä detail ei käsintehtyyn malliin.!
JJ käytti tätä yläosasta katkaistua rattia kaikissa 3:ssa kauden kisassa, joissa oli saman tallin autolla mukana yhdessä Bellm ja Weaverin kanssa. Belmillä ja Weaverilla oli sitten toisenlainen ratti kun heillä ajovuoro oli.
Se sama JJ:n käyttämä rattihan oli tosiaan myynnissäkin hiljattain Ebay:ssä ja huhut kertoo ratin löytäneen takaisin #12R:n talliin, joten loppu hyvin kaikki hyvin.:cool:
 
Viimeksi muokattu:

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Joo, ei noita kyllä voi keskenään verrata. :ahem:
F1 on 5 kertaa kalliimpi kun toi Possu ja F40 on rata-auto. :cool:
 
Ylös