McLaren F1 / LM / GTR

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Tuo 97 Longtail on rungoltaan #27R, nykyään edustaapi 1997 FIA GT1 kauden alkuperästä väritystä. Tuo oranssi väritys on kuvana ainakin 3-4v vanha. AUtohan oli hiljattain myynnissäkin ja nyt siis tosiaan FIA GT1 värityksissä, jossa auto nähtiin kyseisenä vuotena radalla. :cool:

#27R 1997 FIA GT1


#27R Goodwood Festival Of Speed 2011


Otettu täältä

Ja tohon videolinkkiin, joo kyllä kai muistaakseni pistin linkkiä. Mutta kertaus ei koskaan näissä tapauksissa ole pahasta! :)
AUtohan on #17R siis rungo numeroltaan ja edelleen täysissä 1996 Le Mans väreissä, jopa kaikenmaailman kolhut ja sun muut on tallella. Eli toisinsanoen ei ole koskaan maalattu yli tuon kisan jälkeen. :thumbup:
Mutta videosta sen verran, että saa kyllä hlvetin hyvän käsityksen siitä, millanen GT1 luokan McLaren oli äänimaailmaltaan.:thumbup:

Tässä tämä pidempi versio tosta samasta päivästä, jossa sai kaikenmaailman M5:set ja M3:set väistää nopeampaansa.:D
http://www.youtube.com/watch?v=X-7bIRa_9qw
 
Viimeksi muokattu:

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Luulempa, että tämä kuva infoineen on hyvä änkeä tänne.



"In order from near to far are chassis numbers 061, 059, 020, 050, 040, 003, 001, 006, 075, 56XPGT, XP1 LM, XP5, 01R, 04R, 07R, 10R, 14R, 13R, 16R, 12R and finally 20R."

Ja muutoksia on mm. #14R:ään, nykyään Papaya orange auton värinä.

Otettu täältä
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Juuri sain tämän, käyttämätön Helsinki Thunder-puhelinkortti. Varsin mielenkiintonen lisäys kokoelmaan kun en edes muistanut näitä tehdyn sillon.:eek:



 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Onhan se joo, etenkin F1 kohdalla täppiä pitää olla muutaman kerran enemmän kun yhdenkään Ferrarin tai Lamborghinin. F1:sen huoltoahan on kutsuttu nimellä "avoimen lompakon leikkaus". :D

Muuten katsokaas taas mitä Automotiven F1 sivusto tarjoaa, uusia kuvia 97-98 kausista....:thumbup:

#16R Silverstonessa 1996


#03R ja #16R Le Mans 1996


#21R muistaakseni vuonna 1998 tai 1999. Ei ole omaa tietokantaa nyt käytössä, niin menee veikkauksena. Mutta tämähän otti sen Stadin kisan voitonkin....


#22R kaudella 1998


#22R jälleen, muistaakseni 1999 on vuosi. Hitto kun ei ole omaa konetta näitä varmistamaan...


#21R tai #26R, jompi kumpi. Kuitenkin FIA GT1 1997


Ja tähän on hyvä päättää, loput kuvat löytyvät tuolta Automotiven linkistä...


Sielä on muuten myös useammasta 95' GTR:n ohjaamo kuvia myös, sekä #05R kaudelta 1996 ja Team Larkin Japanin puolelta #13/#14R:stä.
 
Viimeksi muokattu:

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
#26R ollut näytillä menneenä viikendinä Stuttgartissa, Retro Classic:ssa. :thumbup:

Tästä pitääkin mainita sen verran, että tällä rungolla voitettiin muuten Spa:ssa Lehdon ja Soperin toimesta vesikelissä. Tuo kisa päätyi samantien GT Endurance kisojen legendoihin Lehdon nykästyä sateella puolentoista minuutin kaulan toisena olevaan Mersuun. :cool:

Ja samaan hengenvetoon lisättäköön sellanen, että tämähän on muuten #24R:n Le Mans 1997 värityksissä. Syytä siihen, miksi tähän on juuri Lehto/Soper/Piquet autokunnan numerot, värit ja detalit puuhattu jälkeenpäin en tiedä. Mutta tuo autokuntahan ajoi tuon Le Mans:in #24R:llä, ei #26R:llä.
SIinäänsä mielenkiintoista. Tämän auton omistaa muistaakseni BMW Classic Museum, jolla on myös #18R, joka on taas sitten #16R Le Mans 1996 väreissä.....

No anyway; tässä parit kuvat messuilta, otettu täältä







:thumbup:
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
#25R näemmä raahattu Monzaan Blancpain Revival sarjan ekaan osakilpailuun, joka ajetaan tänä viikendinä Monzassa; yhdessä Blackpain sarjan osakilpailun kanssa. Hienoa nähdä tämä Japanissa Yellow Corn väreissä kilpaillut laite Euroopassa. :thumbup:



Lainattu TÄÄLTÄ
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Hieman asian vierestä tuohon Retro Classicciin viitaten...

Tuossa F1:sen edessä on 635 Csi, joka voisi olla entinen Suomi-auto, mikäli on Spa-voittaja. Usein kyseiseen autoon viitataan yhtenä kuuluisimpana 635:sena, kun vielä Bergerkin sattui ajamaan. Eli Arpiainen otti ison A:n SM:n kyseisellä autolla ja pyöri ainakin pari vuotta vielä sen jälkeen Suomessa.
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Hieman asian vierestä tuohon Retro Classicciin viitaten...

Tuossa F1:sen edessä on 635 Csi, joka voisi olla entinen Suomi-auto, mikäli on Spa-voittaja. Usein kyseiseen autoon viitataan yhtenä kuuluisimpana 635:sena, kun vielä Bergerkin sattui ajamaan. Eli Arpiainen otti ison A:n SM:n kyseisellä autolla ja pyöri ainakin pari vuotta vielä sen jälkeen Suomessa.
Noniin, aika hieno historiikki tähän sitten aiheen ulkopuolelta! Hienoa, että tätä lukee muutkin kun F1 fanit!
Kiitokset historiikista, uskomattoman pieni tämä maailma on näemmä.:cool:

Ja sitten päivitys tähän #25R tapaukseen. Kävikin sitten niin, että tuo kuva oli vain "eksynyt mielenkiintoisena" kuvana Blancpain-sarjan kuvien sekaan, joka sitten tietenkin loi huhut siitä, että auto olisi Revival sarjan lähdössä. Näin ei siis ole, #25R edelleen Japanissa, joten pitää myöntää olleeni liian hätäinen. Pahoittelut.
Eli #25R Japanissa.!

 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Jaha #08:stä tullut uusia kuvia vuosien varrelta, jolloin auto nähtiin WEST:n väreissä kiertämässä jonkin sortin "adrenaliini-show:ssa" yhdessä sillosen 2-paikkaisen F1:sen kanssa.

Linkkit kuviin:
Automotive

Suora linkki kuviin

Sekä tämä mielenkiintoinen historiallinen kuvasivusto, kuvia Puolasta.
Kuvia mm. Häkkisestä.:thumbup:




Nykyään #08R on oranssi, pitää majaansa ilmeisesti vieläkin Bahrainissa. Katukilvissä Bahrainissa, mutta miten "rankasti" en tiedä kun ei välttämättä päde ihan samat lait kun uroopassa.
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Aivan mielettömän hienot pätkät, loistavaa että pistit nuo tänne!
Historiallista tavaraa ja hienoa vähemmän usein nähtyä kuvamateriaalia!
Etenkin tuo Silverstonen testi, susimusta #01R ja JJ Lehto kertomassa autosta ja Palu Lazante avaamassa taustoja. Loistavaa! :thumbup:

Totesinkin, että nuo pätkät ovat unohtuneet Kuvablogini Le Mans 1995 otsikon kuvauksesta kokonaan, joten kiitoksia vaan paljon muistutuksesta!!!!

Aihetta sivuten; JJ Lehdon 1997 Le Mans kilpuri näyttäytyi Silverstone Classic:ssa ilmeisesti menneenä viikendinä:


 
Viimeksi muokattu:

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
McLaren F1 Owners Club meeting 2012. Nyt se on virallista!

Nyt se on sitten julkista, tällä viikolla Pohjois-Italiassa nähtiin kohtalaisen harvinainen autoletka. Herra Ray Bellm:n kyhäämä omistajien club kokoontui ensimmäisen kerran historiassaan.
19 kappaletta F1:siä saapui paikalle, joista 5 kappaletta oli GTR versioita.
Paikalla nähtiin mm. 2 XP-prototyyppiä sekä ensimmäinen tehty/myyty F1 yhtä aikaa samaan paikkaan; XP3 XP4, 001.
GTR:stä mukana olivat #05R, #06R ja #07R, ainakin kaksi viimistä ovat katukilvissä. #05R:stä en ole vielä varma. Kaikki 3 nähtiin 1995 Le Mans:ssa maaliintulijoiden joukossa. Loput 2 GTR:ää ovat meille Suomalaisillekin historiallisia. JJ Lehto testasi #10Rää 95-96 talvella, ja #12R:llä herra otti voiton mm. Suzukan Pokka 1000km kilpailussa.


http://www.gtspirit.com/2012/06/01/mclaren-f1-owners-club-20th-anniversary-meeting/
 
Ylös