Puupää
Señor Member
No jopas....Kansanedustaja Tanja Karpela (kesk) odottaa kesävauvaa kihlattunsa Janne Erjolan kanssa. Asiasta kertoo keskiviikon Iltalehti.
No jopas....Kansanedustaja Tanja Karpela (kesk) odottaa kesävauvaa kihlattunsa Janne Erjolan kanssa. Asiasta kertoo keskiviikon Iltalehti.
Riippuu kosolti siitä, miten köyhyysraja määritellään... Suhteellisena köyhyysrajana pidetään 60 prosenttia väestön mediaanituloista, joka oli Suomessa Tilastokeskuksen mukaan noin 13 000 euroa vuodessa vuonna 2007. Tuohon ei tosiaan tuilla ihan päästä.Pietari sanoi:EU:n köyhyysraja taitaa olla 1000e ja veikkaan, että varmaan löytyy paljon esim. eläkeläisiä jotka eivät saa edes tukien kanssa noin paljoa.
Synnytyksen jälkeen tuleekin sitten erouutinen.No jopas....
Nyt kun hallitus hommaa sitä takuueläkettä, niin eihän sekään ollut kuin vajaa 700 ekeä?:doubtful:Riippuu kosolti siitä, miten köyhyysraja määritellään... Suhteellisena köyhyysrajana pidetään 60 prosenttia väestön mediaanituloista, joka oli Suomessa Tilastokeskuksen mukaan noin 13 000 euroa vuodessa vuonna 2007. Tuohon ei tosiaan tuilla ihan päästä.
Sikäli kun köyhien määrää on mitattu tuon mukaan, niin laskukausi saattaa hyvinkin vähentää köyhien määrää ainakin lähivuosina mediaanitulojen laskiessa.
Näin oli. Ja nykytilanteessa tuota saisi yli 100 000 henkeä. Suoraan köyhyysrajaan tuo ei toki ole verrattavissa.Nyt kun hallitus hommaa sitä takuueläkettä, niin eihän sekään ollut kuin vajaa 700 ekeä?:doubtful:
Eipä ole. Jollakin eläkeläisellä jolla ei ole rahtuakaan velkaa, omistusasunto, niin tollahan voi jopa pärjätä ihan ok.Näin oli. Ja nykytilanteessa tuota saisi yli 100 000 henkeä. Suoraan köyhyysrajaan tuo ei toki ole verrattavissa.
Tai kuten se vihreiden mimmi joka seurusteli Hjalliksen kanssa joka erosi jo ennen lapsen syntymää.Synnytyksen jälkeen tuleekin sitten erouutinen.![]()
Matkustajat raivostuivat Aeroflotin kännilentäjälle04.02.2009 07:28
Moskovasta New Yorkiin lentämässä olleen Aeroflotin matkustajakoneen lentäjä oli matkustajien mukaan umpihumalassa.
Lentäjä vaihdettiin vasta matkustajien nostettua kapinan ja valitettua kiivaasti ennen koneen lähtöä.
Pilotti Aleksander Tsheplevski sai aikaan paniikin toivottaessaan matkustajat tervetulleeksi. Moscow Times -lehden mukaan hän sammalsi kaiuttimeen ja vaihtoi venäjästä täysin tunnistamattomaan englantiin.
Lentohenkilökunta ylenkatsoi aluksi matkustajien valituksia ja uhkasi poistaa rettelöitsijät koneesta. Koneesta Aeroflotiin soittaneelle matkustajalle sanottiin, että humala on mahdotonta ja lyötiin luuri korvaan.
Yleinen mekkala paisui kuitenkin niin, että Aeroflotin virkailijat kutsuttiin koneeseen.
Erään matkustajan mukaan lentoemäntä sanoi, ettei juopumus ole kovin iso juttu, koska kone lentää käytännössä itsestään.
Lentäjä Tsheplevski tuli lopulta ulos ohjaamosta. Matkustajien mukaan hänellä oli vaikeuksia pysyä pystyssä.
Tsheplevski pyysi matkustajilta lupaa saada jäädä koneeseen vain sivustakatsojana. "Istun hiljaa nurkassa, meillä on kolme muuta lentäjää", hän pyysi.
Aeroflot vaihtoi lopulta koko ohjaamon henkilökunnan. Odottaessa yli sata matkustajaa allekirjoitti todistuksen, jonka mukaan pilotti oli humalassa.
Aeroflot antoi jälkeenpäin ensin kommentin, jonka mukaan matkustamossa oli "massapsykoosi". Myöhemmin yhtiö totesi, että Tsheplevskillä saattoi olla sydänkohtaus.
Joo, Mile High (Kymppikerho)..Jokunen aika sitten tuli joku dokumentti vai oliko peräti sarja jossa "käräyttivät" lentohenkilökuntaa jotka kohdemaassa bailasivat aamuun saakka ja sitten vaan lennolle. Ja kyse oli ihan länsimaisista lentoyhtiöistä.
Saa uuteen valoon lentäjien palkankorotustoiveet. Lentäisihän se itsekin, mutta pitäähän koneessa nyt joku kännissä olla.Justjust. Mullakin oli viime lauantaina kohtuullinen "sydänkohtaus"
Ei meillä sentään noin pahaa lääkäripulaa ole.Japanilaismies kuoli saatuaan pakit 14 sairaalalta
4.2.2009 14:38
AP
Tokio. Pyöräilyonnettomuudessa loukkaantunut 69-vuotias mies kuoli Japanissa, koska yksikään 14 sairaalasta joihin hän yritti päästä hoitoon, ei suostunut ottamaan häntä potilaaksi. Japanin turvallisuusviranomaiset kertoivat tapauksesta keskiviikkona.
Mies oli loukkaantunut Itamin kaupungissa törmättyään moottoripyörään. Vasta 15. sairaala hyväksyi selkä- ja sydänoireista kärsineen miehen potilaaksi. Suhteellisen hyvässä kunnossa olleen miehen tila huononi sairaalassa nopeasti ja hän kuoli sisäiseen verenvuotoon.
Miehen hoitamisesta kieltäytyneet sairaalat vetosivat erikoislääkäreiden, laitteiden, sairaalasänkyjen ja henkilökunnan vähyyteen.
Miehen tapaus on tuorein esimerkki Japania vaivaavasta vakavasta lääkäripulasta.
Myös onnettomuudessa ollut moottoripyöräilijä joutui taistelemaan hoidostaan. Hänet hyväksyttiin potilaaksi kahden kieltäytymisen jälkeen.
Vuonna 2007 yli 14 000 ensiapuun tullutta potilasta joutui kysymään hoitopaikkaa ainakin kolmesta sairaalasta. Pahin esimerkki löytyi Tokiosta, jossa 49 sairaalaa kieltäytyi hoitamasta yli 70-vuotiasta, hengitysvaikeuksista kärsivää naista.
Niin matkustajien lisäksi.Saa uuteen valoon lentäjien palkankorotustoiveet. Lentäisihän se itsekin, mutta pitäähän koneessa nyt joku kännissä olla.
Olisiko ollut British Airways ja BBC:n dokumentti?:doubtful:Jokunen aika sitten tuli joku dokumentti vai oliko peräti sarja jossa "käräyttivät" lentohenkilökuntaa jotka kohdemaassa bailasivat aamuun saakka ja sitten vaan lennolle. Ja kyse oli ihan länsimaisista lentoyhtiöistä.
'Hyvin suunniteltu harjoitus' kuulostaa enemmän känniläisen päähänpistolta. Onnistuu tuo toki selvinpäinkin.Paloauto upposi jäihin Ylihärmässä
4.2.2009 17:12
Ylihärmän paloautolle upposi jäihin, kun palomiehet harjoittelivat liukkaan kelin ajoa järven jäällä.
Paloautolla on painoa noin 12 000 kiloa. (LUKIJAN KUVA)
Palomiesten liukkaan kelin harjoitus päättyi ikävästi Ylihärmässä tiistaina. Palomiehet harjoittelivat jarrutusta, ohjausta ja väistöä pienellä nopeudella metsäjärven jäällä, kun yhtäkkiä jää petti alta.
- Jään paksuus ja alue oli varmistettu aiemmin. Järven jää on toiminut eräänlaisena jääratana, jossa harrastelijat käyvät ajamassa, kertoo pelastuspäällikkö Harri Setälä.
Paloauto upposi jäähän perä edellä. Painoa autolla on noin 12 000 kiloa.
- Auton peräpäässä on kalustotilaa, joten moottori ja ohjaamo ovat säilyneet ehjinä.
Paloauton nostaminen järvestä ei ole helppoa, sillä ympärillä oleva maasto on vaikeakulkuista.
- Hyvin suunniteltu harjoitus päättyi valitettavasti näin. Nyt pohdimme, miten saamme auton ylös järvestä. Onneksi lampi ei ole syvä, kertoo Setälä.
IL
Miks ei oo menty kunnon jääradalle vai onkohan taas määrärahat niin pienet? :doubtful:'Hyvin suunniteltu harjoitus' kuulostaa enemmän känniläisen päähänpistolta. Onnistuu tuo toki selvinpäinkin.
Tästä tuli mielen eräs entinen duunikaverini joka aikoinaan ravintolaillan päätteeksi kotimatkallaan sai loistavan idean, pölli ambulansin. Ei pitkää matkaa päässyt kun ajoi mettään sillä.'Hyvin suunniteltu harjoitus' kuulostaa enemmän känniläisen päähänpistolta. Onnistuu tuo toki selvinpäinkin.
Tarvittiinko ambulanssia?Tästä tuli mielen eräs entinen kduunikaverini joka aikoinaan ravintolaillan päätteeksi kotimatallaan sai loistavan idean, pölli ambulansin. Ei pitkää matkaa päässyt kun ajoi mettään sillä.