Formula2

Murre

Well-known member
Liittynyt
28.3.2008
Viestit
880
Gandolfi. :nope: Kummallisesti tuntui, etteivät kuskit huomanneet tuon Safety Carin saapumista radalle. Monetkin tuntuivat paahtavan tuohon mutkaan sen verran kovaa, että melkein tuollaista osumaa osasi odottaakin.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Alkukankeudesta ja Surteesin valitettavasta onnettomuudesta huolimatta täytyy sanoa, että ihan mukiinmenevä kausi tämä loppujen lopuksi on ollut. Tavallaan. Ensi kaudeksi sitten vähemmän lelumaiset autot, jookosta.

Soucek on ehkä pelannut itsensä paitsioon GP2-seikkailujensa vuoksi, mutta mestaruus tässä sarjassa tuli silti dominoivaan tyyliin, nytkin voitto vielä kaiken lisäksi. Nyt lähinnä katsotaan ketkä kaksi muuta saavat superlisenssit taskuunsa.

Repesin kyllä kunnolla lauantain kisassa, kun Haven aloitti lähetyksen:
"Hello and welcome to bright and sunny Imola, on international 'talk like a pirate' -day, ARRRRRRR!!" :D
 

Tonpe

Well-known member
Liittynyt
18.8.2008
Viestit
420
Jotain niin kamalaa kuunneltavaa tuo selostus urheilukanavalta :yuck::yuck:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Jotain niin kamalaa kuunneltavaa tuo selostus urheilukanavalta :yuck::yuck:
Ei se vaan toimi... pari sanaa nopeasti ja tauko... ei pysy ajatus ollenkaan perässä mitä selostaja haluaa sanoa... tai onko se itsekään jyvällä mitä tapahtuu. Puhuuko se replaystä, luuleeko sen olevan uusi tapahtuma, ei oikein ole juonta touhussa.

Jalkapallossa ehkä toimii tuollainen tyyli kun syöttö ja vähän juoksua ja syöttö ja kamera seuraa kokoajan. Pari hupaisaa asiavirhettäkin bongasin selostuksesta, mutta ne nyt on kokonaisuutta ajatellen täysin samantekeviä.

Itse päivän kisasta, ensimmäinen F2 kisa jonka katsoin kokonaan. Amatöörimäistä tunairua yhdeltä jos toiseltakin. Autot vaikuttavat ihan asiallisilta racereilta joilla olisi kiva vääntää kilpaa.

Sitten tuo turva-auton perässä kaahailu, olikohan siellä SC kyltti jäänyt näyttämättä vai muuten vaan kuski sekoilee? Keltaisillahan ei saisi ohittaa, mutta aikamoista kaahailua olemattomilla turvaväleillä oli jossain vaiheessa ekalla sektorilla keltaisten lilppujen alueella, kun radan reunoilla toimitsijat työskentelivät henkensä uhalla...
 
Viimeksi muokattu:

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Sitten tuo turva-auton perässä kaahailu, olikohan siellä SC kyltti jäänyt näyttämättä vai muuten vaan kuski sekoilee?
Eurosportin grafiikkahan heijastelee kilpailun virallista ajanottoa ja TV-kuvaan ilmoitus Safety Carista ilmeistyi Rivazzassa. Mutkan lippupisteessä tosin heilutettiin vain keltaista lippua, mutta SC-kylttiä ei näytetty. Lähtösuoran alun lippupisteessä ei heiluteltu edes keltaista lippua, vaan toimitsijat vain seisoskelivat siellä. Päälippupistettä ei näytetty, mutta vaikka siellä olisikin SC-kyltti saatu ulos, niin matkaa hiljentää ei kyllä olisi ollut liikaa.

Ennen Tamburelloa oleva lippupiste puolestaan on radan sisäreunassa harvinaisen huonossa paikassa ja se ei kyllä enää auttanut lainkaan, että siellä keltaisia ja SC-kylttiä heiluteltiin. Tilannetta ei yhtään selkeyttänyt se, että Safety Car-ilmoitus poistui TV-grafiikasta ensimmäisten autojen ylittäessä maalilinjan ennen kuin koko ruutu tyhjeni.

Pistäisin koko tilanteen italialaisen järjestelykulttuurin piikkiin. Melkolailla amatööritouhua FIA:n virallisessa kisaviikonlopussa ja tilanteessa oli mahdollisuudet paljon pahempaankin. Onneksi nyt näimme vain Gachnangin "danicapatrickin" ja sopivasti kiukkua tähänkin kilpailuun...

F2 ei vieläkään saa minulta täydellistä synninpäästöä, sillä vaikuttaa siltä, ettei kehitystä ole kauden aikana tapahtunut lainkaan. Samanlaista Super Palmer Audin EM-sarjaa tämä FIA:n tuesta huolimatta tuntuu olevan. Autoissa on teknisiä ongelmia, kilpailut on puolivillaisia ja mihin katosivat alkukaudesta vielä suunnitellut varikkokäynnit?
Onneksi tämä ei ollut kauden viimeinen kilpailu, sillä noin monet moottoririkot olisivatkin olleet melkoinen antikliimaksi koko kaudelle. Wickensin auto tosin näytti harvinaisen tyylikkäältä uudessa värityksessään kisan loppupuolella :D

Soucek tosiaan voitti mestaruuden jo lauantaina. Entinen keskitason GP2-kuljettaja, joka haastoi GP2-tallin oikeuteen ja esti heitä kilpailemasta yhdessä GP2-kilpailussa tänä vuonna voitti Formula 2 - mestaruuden, koska rahat eivät riittäneet GP2-kauteen ja jonka yhteistyökumppanit vaihtuivat vielä aivan ennen kauden alkua. Mitäköhän tästäkin pitäisi olla mieltä? Noh, Soucek oli selvästi omalla tasollaan tässä sarjassa, mutta toki hän lähtikin tähän kauteen täysin eri lähtökohdista kuin esimerkiksi vasta toista kauttaan Euroopassa ajava Wickens tai Mirko Bortolotti. Taso ei niinkään kovatasoisessa sarjassa on kuitenkin kärjessä ollut suhteellisen hyvä, muttei mitään maatamullistavaa. Noh, en tiedä. Ihmettelen kyllä suuresti, jos tämän kauden suoritukset nousevat Soucekin CV:ssä ratkaisevaksi tekijäksi miehen F1-hakemusta täytettäessä...
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Ihan tässä jo unohti, ettei kausi olekaan vielä ohi :frank: F2 ajaa tulevana viikonloppuna omat irtonaiset finaalinsa Barcelonassa, uutena kuskina näillä näkymin nähdään ainakin Tristan Vautier. Ja olisihan se kiva jos Gachnang saisi kerättyä edes yhden pisteen koko kaudelta...

Eilisen testituloksia Catalunyasta:

http://www.formulatwo.com/media/851693/06_combinedclassification_test catalunya_combined s1 & s2.pdf
http://www.formulatwo.com/media/851912/06_combinedclassification_test catalunya_combined s4 & s5.pdf
http://www.formulatwo.com/media/852585/afternoon.pdf
http://www.autosport.com/news/report.php/id/79780

Koodi:
 1.  Soucek         1m38.910s
 2.  Pavlovic       1m39.214s  + 0.304s
 3.  Wickens        1m39.247s  + 0.337s
 4.  Jousse         1m39.309s  + 0.399s
 5.  Eng            1m39.475s  + 0.565s
 6.  Vautier        1m39.494s  + 0.584s
 7.  Aleshin        1m39.350s  + 0.440s
 8.  Vasiliauskas   1m39.608s  + 0.698s
 9.  Moore          1m39.946s  + 1.036s
10.  Bortolotti     1m39.653s  + 0.743s
11.  De Marco       1m40.039s  + 1.129s
12.  Hegewald       1m40.305s  + 1.395s
13.  Palmer         1m40.320s  + 1.410s
14.  Hohenthal      1m40.524s  + 1.614s
15.  Brundle        1m40.593s  + 1.683s
16.  Iaconelli      1m40.659s  + 1.749s
17.  Sanchez        1m40.676s  + 1.766s
18.  Clarke         1m40.916s  + 2.006s
19.  Ebrahim        1m41.024s  + 2.114s
20.  Hancock        1m41.104s  + 2.194s
21.  Gachnang       1m41.160s  + 2.250s
22.  Karjalainen    1m41.476s  + 2.566s
23.  Hoing          1m41.757s  + 2.847s
24.  Gandolfi       1m43.474s  + 4.564s
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Karjalainen on ollut pettymys. Johtuuko tiimistä vai kuskista. Kalustossa nyt ei luulis olevan eroja, paitsi miten se auto saadan kunnolla säätöihin.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Johtuuko tiimistä vai kuskista.
Eiköhän se kuskista ole kiinni. Aikaisempaan uraan nähden vaisut tulokset eivät ole edes mikään yllätys.

Mitään varsinaisia tiimejähän F2:ssa ei ole, vaan sarjan järjestäjä ajattaa kaikkia autoja. Ymmärtääkseni kisainsseillä ja mekaanikoilla on lisäksi jonkinlainen kiertävä vaihto, eli samat miehet eivät työskentele samojen kuskien kanssa joka kisassa.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Toistuvasti sijoille 15-?? hyytyminen ei kyllä ole mikään kehuttava suoritus, kun tietää yleisen tason...

Andy Soucekillehan tarjoutuu tuossa piakoin testi Williamsilla + superlisenssi, näinpä Williams joutuu "tuhlaamaan" osan parin päivän arvokkaasta rookietestausajastaan häneen. Eivät he kuitenkaan liene oikeasti kiinnostuneita?

Barcelonassa ensimmäiseen kisaan lähtee paalulta Wickens, perässään Soucek. Clarke ajoi qualissa ulos ja aiheutti punaiset liput.

Koodi:
 1.  Robert Wickens       1m39.020s
 2.  Andy Soucek          1m39.268s  + 0.248s
 3.  Nicola de Marco      1m39.416s  + 0.396s
 4.  Mikhail Aleshin      1m39.426s  + 0.406s
 5.  Tristan Vautier      1m39.446s  + 0.426s
 6.  Julien Jousse        1m39.502s  + 0.482s
 7.  Philipp Eng          1m39.511s  + 0.491s
 8.  Mirko Bortolotti     1m39.654s  + 0.634s
 9.  Natacha Gachnang     1m39.660s  + 0.640s
10.  Kazim Vasiliauskas   1m39.707s  + 0.687s
11.  Milos Pavlovic       1m39.721s  + 0.701s
12.  Tobias Hegewald      1m39.847s  + 0.827s
13.  Jason Moore          1m39.955s  + 0.935s
14.  Jolyon Palmer        1m40.022s  + 1.002s
15.  Armaan Ebrahim       1m40.042s  + 1.022s
16.  Jens Hoing           1m40.396s  + 1.376s
17.  Henri Karjalainen    1m40.529s  + 1.509s
18.  Tom Gladdis          1m40.541s  + 1.521s
19.  German Sanchez       1m40.720s  + 1.700s
20.  Sebastian Hohenthal  1m40.956s  + 1.936s
21.  Alex Brundle         1m41.036s  + 2.016s
22.  Ollie Hancock        1m41.770s  + 2.750s
23.  Pietro Gandolfi      1m42.361s  + 3.341s
24.  Jack Clarke
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Toistuvasti sijoille 15-?? hyytyminen ei kyllä ole mikään kehuttava suoritus, kun tietää yleisen tason...
Jos Karjalaisella olisi syntynyt esimerkiksi Saksassa, niin ei noilla suorituksilla kyllä kukaan kiinnittäisi edes huomiota. Samaan seurakuntaan kuuluu Gladdisin, Gandolfin ja Sanchezin kanssa. Ainoa maininnan arvoinen juttu Karjalaisen kaudesta on auton tyylikäs krokotiiliväritys ja Brnon pilkahdus. Mutta eiköhän kausi pistetä puhtaasti tiimin piikkiin, kun kerran suomalaisia ollaan :rolleyes:

Tristan Vautierilta varsin miehekäs debyytti.
 

KL-petteri

Old Fart
Liittynyt
26.5.2008
Viestit
1393
Sijainti
On the Road
En ole paljon seurannu F2 ehkä juuri kehnon suomalais menestyksen vuoksi.
Kilpailujen tuloksia kylläkin. Karjalaisen lisäksi olen ihmetellyt Tobias Hegewaldin huonoa menestystä, Hegewald ajoi Formula renault 2.0 Bottaksen tallikaverina ja oli "olevinaan" kuski parhaasta päästä.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
F2 saa lisää vauhtia kaudelle 2010. Williamsin tavoitteena on paranta aerodynaamista tehokkuutta (eli kaiketi ilmanvastuksen ja downforcen suhdetta) 15% ja samalla lisätä downforcea 20%.

Montune taas pulttaa Audin moottoreihin paremman ahtimen, jolla tehot nousee reilu 6% (400 -> 425hp, 450 -> 480 hp boostilla).

Lisäksi härvelin massaa pudotetaan 25kg mm. uudella vaihdelaatikon kuorella ja kytkinkopalla. Rengasseosta pehmennetään ja myös nakkien koko muuttuu...

Muutoksia on tulossa sikäli paljon, että auto on saanut nimekseen JPH1B.

Kun kalenteriin lisätään vielä yhdeksäs kisa (Marrakech), niin yhdessä auton muutosten kanssa hinta pompsahtaa lähemmäs 300k€+alv.

Paikkoja on jaossa 25 ja nousseesta hinnasta huolimatta puuhamies Jonathan Palmer uskoo niiden täyttyvän pikavauhtia.
 

SPE 04A

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
652
F2 testaa tänään ja huomenna Valenciassa sekä 11. ja 12. p. Portimãossa. Mestari Soucek on mukana kehittämässä Williams JPH1:tä, ja ilmeisesti on tähän mennessä ollut nopein.

Osanottajalista ei näytä juuri menneen kauden keskinkertaista joukkoa paremmalta. Toivotaan, että lopullinen entry list ei näytä tältä. Ricardo Teixeira ftw!

Official Formula Two Test, Valencia, Day 1 - Line-up:

1. Dan Clarke, Great Britain (ex-A1GP racer, British F3 race winner)
2. Benjamin Bailly, Belgium (2009 Formul'Academy Euro Series Champion)
3. Ricardo Teixeira, Angola (GP2)
4. Parthiva Sureshwaren, India (A1GP)
5. Johan Jokinen, Denmark (F3 Euro Series)
6. Jack Clarke, Great Britain (Formula Two)
7. Jolyon Palmer, Great Britain (Formula Two)
8. Richard Plant, Great Britain (2009 Formula Palmer Audi Champion)
9. Ramon Pineiro, Spain (Formula BMW Europe)
10. Adam Foster, Great Britain (FPA)
11. David Rotar, Slovakia (FPA)
12. Natalia Kowalska, Poland (Star Mazda)
13. Jordan King, Great Britain (Asia-Pacific KF3 Champion)
14. Benjamin Lariche, France (Formula Renault 2.0 WEC)
15. Andy Soucek, Spain (2009 FIA Formula Two Champion)
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Aamun tulokset:

1. Ramón Piñeiro, 1:27.572s
2. Jolyon Palmer, 1:27. 670
3. Jack Clarke, 1:27.690
4. Johan Jokinen, 1:28.076
5. Benjamin Bailly, 1:28.127
6. Ricardo Teixeira, 1:28.377
7. Dan Clarke, 1:28.380
8. Benjamin Lariche, 1:28.543
9. David Rotar, 1:28.992
10. Richard Plant, 1:29.274
11. Adam Foster, 1:29.962
12. Jordan King, 1:30.099
13. Parthiva Sureshwaren, 1:30.181
14. Natalia Kowalski, 1:30.481

Nopein oli Andy Soucek, mutta hänen ja 8. nopeimman Steven Kanen ajat on poistettu tuloksista, koska he testasivat autoissaan ensi kauden osia, eivätkä ajat ole näinollen vertailukelpoisia.

Valenciassa on muuten radan oma tulospalvelu päällä: http://www.circuitvalencia.com/live/index.htm
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Jo testeissä vakuuttanut portugalilais-angolalainen superlupaus Ricardo Teixeira on heittänyt jälleen rahasäkkinsä pöydälle, ja eri lähteiden mukaan liittynyt viimeinkin Formula kakkosten *köh köh* vakuuttavaan tähtikuskikatraaseen.

Toivottavasti Gandolfi jatkaisi, saa nimittäin vihdoinkin tasoisensa vastustajan :alppu: Revitään Plamen Kralev vielä tuohon mukaan, niin johan olisi...
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Ilmeisesti juuri F2-kuskiksi nimetty Teixeira ei saa Italian sankari Gandolfia vastaansa tänä vuonna, sillä Pietro näyttää suunnanneen katseensa prototyyppeihin. *click*

Sarjalla nyt 7 varmistettua kuskia uudelle kaudelle.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös