Arctic Lapland Rally 2009

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Älä ny, et kai meinaa, että Kimillä olis lapio takapuutissa?..:eek!:
Rallin reitistä en tiedä mutta vois olettaa että sieltä löytyy pitkiä pätkiä mistä niitä katsojia ei löydy auttamaan, voi olla tuskasta kaivaa autoa hangesta ilman sitä lapiota. :p
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11233
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Säännöt on tietty sääntöjä mut hieman turhan monimutkaiset on noi tulospalvelusivut. Onko se sit ehdottoman kiellettyä tunkea samalle sivulle myös Cuppia ajavat?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Go Kimi :ahem:

On se kyllä ihme sälli, heti nopee vaikka ei testiä ole alla, eikä sinänsä voi nuotituksestakaan olla paljo kokemusta. JJ:llä pitäis olla homma hallussa mut ei, päästää junnun heti lyömään pallin alta :D

Rattimies, ei voi muuta sanoa :thumbup:
Paljonkos nämä N:llä ajelevat eläkeläiset antavat kalustossa tasoitusta S2000-luokkalaiselle Kimille?
 

Rebel

Well-known member
Liittynyt
10.2.2001
Viestit
170
Sijainti
Helsinki
Kimi meno tosi vakuuttavaa. Lyö aivan kylmiltään nämä lähes 10 kertaa rallin ajaneet veijarit.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Tuo toimii ainakin mulla firefoxilla:

http://www.lapdatasystem.com/tun09/results_lk1_all.html

Eli kun on Lk1 - Kaikki - Class 1 - All valittuna, ja sitten klikkailee EK1, EK2 jne.

Tilanne:

1. SALO J - 18.10,6
16. RÄIKKÖNEN K - 19.19,6 (-01.09,0)
19. JÄRVILEHTO J - 19.24,0 (-01.13,4)
20. HÄKKINEN M - 19.34,7 (-01.24,1)
22. SALO M - 19.47,6 (-01.37,0)
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Paljonkos nämä N:llä ajelevat eläkeläiset antavat kalustossa tasoitusta S2000-luokkalaiselle Kimille?
Samaa kysyin aikasemmin ja Jr- vastasi tähän tyyliin:

Voihan noita vertailla, viimevuonna vastaavassa kisassa Kristian Sholberg ajoi vastaavalla autolla tosin ajo heti toisella ek:lla hankeen, sanoi että lasit ei pysyny auki. Niin viimevuonna viiatti jäi Krissen mukaa kärjelle jonkin verran. Mutta eiköhän autot ole kehittyneet, Kimin ja Häkkisen käsissä kun autot on niin voidaan varmaan autoja aikalailla keskenään vertailukelpoisina. Juho Hänninen ajoi viimekesänä Venäjän irc-rallin s2000 pösöllä ja kertoi kisan jälkeen seuraavaa:
"Jarrutusmerkkejä pitänee siirtää hieman taaksepäin, sillä S2000-auto oli sen verran N-ryhmän autoa kevyempi", Hänninen vertasi IRC-sarjan kalustoa N-ryhmän autoon.
Eli mun päätelmä on, että S2000 hieman kevyempänä on myös hieman nopeampi mut ei kuitenkaan mikään WRC-luokan menopeli. Eli lähes samalla viivalla.
 

Väisäskä

Toist pualt aitaa
Liittynyt
20.8.2007
Viestit
198
Sijainti
Sydney Australia
Tuo toimii ainakin mulla firefoxilla:

http://www.lapdatasystem.com/tun09/results_lk1_all.html

Eli kun on Lk1 - Kaikki - Class 1 - All valittuna, ja sitten klikkailee EK1, EK2 jne.

Tilanne:

1. SALO J - 18.10,6
16. RÄIKKÖNEN K - 19.19,6 (-01.09,0)
19. JÄRVILEHTO J - 19.24,0 (-01.13,4)
20. HÄKKINEN M - 19.34,7 (-01.24,1)
22. SALO M - 19.47,6 (-01.37,0)
Hey, nyt se aukes, kaippa mun PC huomas , että tää likka haluaa Suomen ralli tuloksia. :ahem::ahem:

Joo toi linkki toimii. Kiitokseni.
 

Pietari

HarjunHerra
Liittynyt
4.3.2007
Viestit
7217
Sijainti
Etelä-Savo
Juha Salon N-ryhmän Mitsubishi Lancer EVO IX:

# Moottori 2002cc
# Teho 285hv
# Vääntö 570Nm
# Moottorinohjaus Motec
# Vaihteisto 5-vaihteinen
# Alusta Tein
# Paino 1360kg
# Renkaat BF Goodrich

Peugeot 207 Super 2000:

Paino: 1170 kg (sora) ja 1120 kg (asfaltti)
Pituus: 4030 mm
Akseliväli: 2560 mm
Moottori: 1998 cm3, 280 hv/8500 r/min
4-veto, vapaasti hengittävä moottori
6-vaihteinen vaihteisto, 3 mekaanista lukkoa
Jousitus: Pseudo McPherson
Iskunvaimentimet: Peugeot
Jarrut:
- edessä halkaisija 300 mm (soralla) ja 355 mm (asfaltilla)
- takana halkaisija 300 mm (soralla ja asfaltilla)
Kevytmetallivantet 15x6,5 (soralla) ja 18x8 (asfaltilla)

En nyt löytäny kuin pökötin, mut tuskin paljoo on erilaisempi hiivattikaan. :D
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Juho Hänninen sanoi:
"Jarrutusmerkkejä pitänee siirtää hieman taaksepäin, sillä S2000-auto oli sen verran N-ryhmän autoa kevyempi"
Eikö raskaammalla autolla pitäisi olla pitempi jarrutusmatka?
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Onhan tuolla näköjään joku SOLOWOW M, joka puottelee myös S2000 vehkeellä, Pösön sellasella.

En sit tiiä miten kokenu rallitaituri kyseisen henkilö on mut sen vauhtiin voi ainakin Kimin vauhtia verrata. Tällä hetkellä noin 8 sekunttia hänestä jäänyt, jos oikein tulkitsen noita talukkoja.

Siinäpä Kimille tavoitetta :)
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
697
Eli mun päätelmä on, että S2000 hieman kevyempänä on myös hieman nopeampi mut ei kuitenkaan mikään WRC-luokan menopeli. Eli lähes samalla viivalla.
Joo, varmaankin näin. Mutta sehän ei ole ihan suoraviivaista ja riippuu myös siitä kuka auton on rakentanut ja säätänyt. Garden kommentit Montesta ovat aika murhaavia hänellä olevan Viatin talvisäädöistä. Mutta ehkä joku on säätänyt Kimin auton paremmin lapin teille. Suomessa kasatut Mitsut luulisi olevan aika hyvissä säädöissä.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Täällä infotaan myös noita eroja hieman. Kiihtyvyys samaa luokkaa mut se mikä hämmästyttää, niin S2000 on vääntöjä yli puolet vähemmän kuin N-ryhmän ajokissa?

Painoksi ilmoitetaan lähes sama riippuen S2000 renkaista ja huiput on samat, eli noin 200 km/h.

Eli tuone perusteella todella tasaväkiset autot. Vääntöä vaan löytyy N-ryhmästä enemmän.
 
Ylös