Mutta kun yhden rankaiseminen ei tuo kärsineelle osapuolelle mitään takaisin. Eli jos on vaikka tilanne kuin Sennan ja Prostin välillä Suzukassa parinakin vuonna ja omaan mestaruuteen riittää että ajattaa toisen ulos, niin mitäs sitten? Mielestäni säännöt pitäisikin tehdä sellaisiksi ettei niitä voi käyttää hyväksi tällä tavoin. Pitäisi olla jotenkin mahdollista että väärin käyttäytynyt kärsii tilanteen nahoissaan mutta kärsineelle osapuolelle hyvitetään täysimääräisenä se mitä on menettänyt tämän seurauksena, mutta eihän se oikein onnistu.
OT. Kuten itsekin päädyit toteamaan, tällaisen järjestelmän luominen vaatisi monimutkaisia ajatuksia ja sen ylläpitäminen tuottaisia hämminkiä. Tuskin kukaan näistä kavereista on sinällään "käyttänyt sääntöjä hyväkseen", vaan yksinkertaisesti ajatelleet pimeitä ajatuksia kypäränsä sisällä ja toimineet refleksimäisesti.
Nykyäänhän kuljettajaa rangaistaan melko helposti. Liiankin helposti. Schumimaiset ratinkäännökset, Irvinemaiset turpaanvedot, Villeneuvemaiset pukeutumiskoodit, Lewismäiset oikaisut ja Montoyamaiset törttöilyt ovat hitonmoisessa valvonnassa, ja se, jos mikä saa allekirjoittaneen ajoittain kuohumaan.
Tottakai rangaistus täytyy antaa kun tapaus on selvä. Palatakseni siis jutun aiheeseen, eli irtoileviin etusiivekkeisiin. Uskon tai vähintään toivon, että kompleksimaiset etuhyllyt vähentäisivät tuuppailua ja radan oikaisuja. Ehkä herkkä etusiipi pistää kuskin jos toisenkin miettimään, missä kohden rataa saattaa olla vaikeaa ajella sääntöjen rajamailla.