McLaren MP4-24

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
After a delayed start to the day, the test team conducted 18 laps in the MP4-24 during a private test, Pedro setting a best time of 1m 28.719s on his 13th lap.
Joulukuun viimeisissä testeissä de la Rosa ajoi välimalli-Macilla ajan 1:28.993.

Uusi auto oli siis jo sisäänajossaan nopeampi.
 

Tommi123

Namiskuukkeli
Liittynyt
7.9.2008
Viestit
1828
Sijainti
<:
No onhan niil se VERS jo ja Ferrarillakin. Ainoa juttu jos ei käyttäny enne jouluu sit VERSulia.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
En osaa sanoa, mutta voisko olla että mäkillä ois jo oikeesti toimiva KERS? Ja rata tietty vaikuttaa!
Rata voi olla aika iso vaikutin tosiaan. Algarvehan on ihan uusi baana ja ennen joulua asfaltin kanssa oli vielä ongelmia. Sikäli kun se on tuosta "asettunut", niin ajat ovat huonosti vertailukelpoisia.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Millä niistä kokeiluversioista? Sliksit ja aerot?
Autosportin jutussa, josta tuon poimin sanottiin näin:
Autosport sanoi:
The Spaniard set a best time of 1:28.993 in 74 laps of running as McLaren worked on their interim 2009-spec aerodynamic package and their KERS.
Eli KERS ja 2009-aerot (2008-rungolla, tietenkin). Tosin en kyllä muista, että McLaren olisi käyttänyt uutta takasiipeä kertaakaan ennen esittelyä. Korjatkaa, jos muistan väärin.

Renkaista ei tietoa.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Eli KERS ja 2009-aerot (2008-rungolla, tietenkin). Tosin en kyllä muista, että McLaren olisi käyttänyt uutta takasiipeä kertaakaan ennen esittelyä. Korjatkaa, jos muistan väärin.

Renkaista ei tietoa.
Eiköhän olleet slicksit jos 2009 tasoja oli tarkoitus matkia. 2009 siipien käyttö ei välttämättä ole olennaista, vanhoilla siivillä on varmasti mahdollista simuloida uusia downforce-tasoja.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Autosportin jutussa, josta tuon poimin sanottiin näin:

Eli KERS ja 2009-aerot (2008-rungolla, tietenkin). Tosin en kyllä muista, että McLaren olisi käyttänyt uutta takasiipeä kertaakaan ennen esittelyä. Korjatkaa, jos muistan väärin.

Renkaista ei tietoa.
Todennäköisesti tällä setillä:
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
MP4-23 -MP4-24 Comparison by Atlas F1

1. The nose is quite raised and has a rather round shape, it's a lot bigger than the one used last year.

2. The front wing is bigger and is closer to the ground. It has simple endplates. The two planes it comprises of have a round and wavey shape.

3. The front part of the body is very high from the ground.

4. Like Ferrari and Toyota, McLaren has built little barge boards in front of the sidepod inlets.

5. The front of the sidepods is high and round with the inlets being very small.

6. The rear of the sidepods is almost as high as the front, this was notably different in 2008.

7. The exhaust pipes no longer stick out of the bodywork. There's a little bulge where the hot gasses come out of.

8. The air inlet above the driver's head is very small and sophisticated. It is further away from the headrest, the design in that area seem to be well worked out.

9. The engine cover is probably what resembles most to last year's car.

10. The rearwing is higher and narrower but the endplates still have many slits in them.

 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Pedro de la Rosa:

However, I’m happy to report that the car behaved just as we believed it would from our data

this was a constructive start and has given us some confidence.

but everyone within the team is really looking forward to the work ahead."
Odottivat auton jäävän radan varteen? No mikäs siinä sitten, kun datan perusteella kumminkin.. varmasti nyt on luottamus kohdillaan noin rakentavan alun jälkeen. :D
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Odottivat auton jäävän radan varteen? No mikäs siinä sitten, kun datan perusteella kumminkin.. varmasti nyt on luottamus kohdillaan noin rakentavan alun jälkeen. :D
Alkaa kuulostamaan jo surkuhupaisalta McLarenin sanojen suuhun laittaminen kuljettajille :eek:
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
No Pedrohan puhuu tuossa vain auton käytäytymisestä, joka hänen mukaansa oli juuri sellaista kuin odotettiinkin, mutta luotettavuus onkin sitten asia erikseen.
 

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
Toivottavasti tuo uusi mäkkäri poksuu samalla tavalla Lewiksen alla kuin se poksui Kimin aikana. :rolleyes:
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Toivottavasti tuo uusi mäkkäri poksuu samalla tavalla Lewiksen alla kuin se poksui Kimin aikana. :rolleyes:
Niin, tämä joka vuotinen Kimifosien toive.
Kuitenkin viime kausien tilastoja silmäillen huipputallien osalta, kyllä punainen italialainen meetwursti-talli on epäluotettavuuden osalta ihan omaa sarjaansa verrattuna McLareniin :D
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Toivottavasti saavat auton kuntoon ja saadaan kunnon kisat aikaiseks. Mitään järkeä jos yksi talli porskuttaa voitoista voittoon.

Tulipahan mieleen, ettei näissä esittely autoissa ole vielä nähty hainevää. Sitähän ei käsittääkseni säännöissä kielletty? Eli onkohan tulossa vielä vai menettikö evä merkityksensä näiden uusien siipien myötä?
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Mark Hughesin analyysi autoista:
http://www.itv-f1.com/Feature.aspx?Type=Mark_Hughes&id=44948

"But knowing what that ideal distribution is when they have run only the bare minimum of testing on the new tyres is extremely challenging.
McLaren, with its super-sophisticated tyre modelling software – a programme it initiated almost 10 years ago – is confident it has fully understood the new requirements."


Ja muistetaanpa mitä Pedro De la Rosa totesi auton sisäänajon jälkeen:

"However, I’m happy to report that the car behaved just as we believed it would from our data" - Pedro De la Rosa

Ottaen huomioon kuinka testaamisen määrää on kiristetty ja rajoitettu, ei ollenkaan huonoja uutisia McLarenin suunnalta koskien renkaiden toimivuutta :ahem:
 
Ylös