McLaren MP4-24

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Tulipahan mieleen, ettei näissä esittely autoissa ole vielä nähty hainevää. Sitähän ei käsittääkseni säännöissä kielletty? Eli onkohan tulossa vielä vai menettikö evä merkityksensä näiden uusien siipien myötä?
Takasiipi on niin korkea, ettei vastaavan periaatteen omaavaa hainevää pysty laillisesti asenamaan. Ja vaikka ylikorkean evän saisi tehdä, ei se varmaan olis kovin mielekäs.
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Mark Hughesin analyysi autoista:
http://www.itv-f1.com/Feature.aspx?Type=Mark_Hughes&id=44948

"But knowing what that ideal distribution is when they have run only the bare minimum of testing on the new tyres is extremely challenging.
McLaren, with its super-sophisticated tyre modelling software – a programme it initiated almost 10 years ago – is confident it has fully understood the new requirements."


Ja muistetaanpa mitä Pedro De la Rosa totesi auton sisäänajon jälkeen:

"However, I’m happy to report that the car behaved just as we believed it would from our data" - Pedro De la Rosa

Ottaen huomioon kuinka testaamisen määrää on kiristetty ja rajoitettu, ei ollenkaan huonoja uutisia McLarenin suunnalta koskien renkaiden toimivuutta :ahem:
Oliskohan McLarenilla pieni etu muihin, kun on ne kaiki simulaattorit ja toikin ilmeisesti sitten alan, tai ainakin F1:n paras systeemi. Kuulostaa meinaan aika hyvältä, jos De La Rosa antaa tollasta kommenttia autosta.

Nää kaikkihan tietysti korostuu nyt, kun testejä on vähän.
 

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
Oliskohan McLarenilla pieni etu muihin, kun on ne kaiki simulaattorit ja toikin ilmeisesti sitten alan, tai ainakin F1:n paras systeemi. Kuulostaa meinaan aika hyvältä, jos De La Rosa antaa tollasta kommenttia autosta.

Nää kaikkihan tietysti korostuu nyt, kun testejä on vähän.

Kuka nyt sanois ekan ajon jälkeen, et auto on susi ja ei oikein kulje ja toimi. Ihan perusläppää mun mielestä joita kuskit viljelevät ekojen ajojen jälkeen. Ei siis mitään uutta, eikä suuntaan antavaa
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Kuka nyt sanois ekan ajon jälkeen, et auto on susi ja ei oikein kulje ja toimi. Ihan perusläppää mun mielestä joita kuskit viljelevät ekojen ajojen jälkeen. Ei siis mitään uutta, eikä suuntaan antavaa
Joo näin määkin luulen asian olevan.

Poikkeuksena tietysti viimekauden BMW jota kuskit morkkas minkä kerkes..
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Kuka nyt sanois ekan ajon jälkeen, et auto on susi ja ei oikein kulje ja toimi. Ihan perusläppää mun mielestä joita kuskit viljelevät ekojen ajojen jälkeen. Ei siis mitään uutta, eikä suuntaan antavaa
"- Yritän aina voittaa ja toivottavasti onnistumme ottamaan molemmat mestaruudet tänä vuonna. En kuitenkaan lupaa mitään käsi sydämellä, koska emme ehkä voitakkaan." Kimi Räikkönen. 15.1.2009 Iltalehti.


(Tietenkin Kimi ei ole ajanut uutta autoa mutta kun päästiin puhumaan perusläpästä...)
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
"- Yritän aina voittaa ja toivottavasti onnistumme ottamaan molemmat mestaruudet tänä vuonna. En kuitenkaan lupaa mitään käsi sydämellä, koska emme ehkä voitakkaan." Kimi Räikkönen. 15.1.2009 Iltalehti.

(Tietenkin Kimi ei ole ajanut uutta autoa mutta kun päästiin puhumaan perusläpästä...)
Näin iltalehti kirjoittaa Kimin sanoneen, mutta itse haastattelussa Kimi ei sano ihan nuin.. Kimi ei sanonut tuota "koska emme ehkä voitakkaan" riimiä. Se kohta meni jotenkin että koska ei voi koskaan luvata voittavansa tms itsestäänselvää..
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Mark Hughesin analyysi autoista:
http://www.itv-f1.com/Feature.aspx?Type=Mark_Hughes&id=44948

"But knowing what that ideal distribution is when they have run only the bare minimum of testing on the new tyres is extremely challenging.
McLaren, with its super-sophisticated tyre modelling software – a programme it initiated almost 10 years ago – is confident it has fully understood the new requirements."


Ja muistetaanpa mitä Pedro De la Rosa totesi auton sisäänajon jälkeen:

"However, I’m happy to report that the car behaved just as we believed it would from our data" - Pedro De la Rosa

Ottaen huomioon kuinka testaamisen määrää on kiristetty ja rajoitettu, ei ollenkaan huonoja uutisia McLarenin suunnalta koskien renkaiden toimivuutta :ahem:
Jos olet yhtään Hughesin kolumneja vaikkapa Autosportin puolelta lukenut, tiedät kaverin olevan niin pro-McLaren & pro-Hamilton kuin vain olla ja voi.

Pedron puheet taas ovat sitä normaalia PR-lätinää, jota McLarenin suunnalta on odotettavissa, oli tilanne mikä hyvänsä.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
"- Yritän aina voittaa ja toivottavasti onnistumme ottamaan molemmat mestaruudet tänä vuonna. En kuitenkaan lupaa mitään käsi sydämellä, koska emme ehkä voitakkaan." Kimi Räikkönen. 15.1.2009 Iltalehti.


(Tietenkin Kimi ei ole ajanut uutta autoa mutta kun päästiin puhumaan perusläpästä...)
- Alan jo tuntea itseni kiinteäksi osaksi McLaren-tallia. Olemme päässeet testeissä pitkälle ja olen saanut autosta erinomaisen kuvan. Nyt odotan innolla ajamista ja opintien jatkumista. - Kimi ennen kauden 2002 rämpimistä.

- On hienoa päästä pian ajamaan uutta autoa. Ensimmäiset testit ovat näyttäneet todella lupaavilta. Kierrosajat ovat olleet hyviä. - Kimi ennen kauden 2004 rämpimistä

- Kaudella 2005 aloitimme myös hitaasti, mutta kauden kolmannen osakilpailun jälkeen olimme jo sarjan kilpailukykyisin talli. Olen vakuuttunut siitä, että tällä kaudella tulee tapahtumaan jotain samansuuntaista. Kykenemme voittamaan runsaasti osakilpailuja.- De La Rosa ennen kauden 2006 rämpimistä.

Se niistä kommenttien merkityksestä suorituskykyyn..
 

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296


Mclaren näköjään testaa uudella autolla vanhaa takasiipeä...
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Harvinaisen ruma etusiipi McLarenissa kilpailijoihin verrattuna.
 

Jonasz

Road Racing
Liittynyt
14.11.2007
Viestit
369
Tuohan on 2008 vuoden auto leveämmällä etusiivellä. Kuva on on varmaan Marras-Joulukuulta.
 

Jonasz

Road Racing
Liittynyt
14.11.2007
Viestit
369
Niinpä näkyy. McLaren näyttäis testaavan molempia, 2008 ja 2009 vuoden autoja. Saavat varmaan enemmän dataa KERS toiminnasta kahdella autolla ajaessaan. Ja pääsevät kans vertaamaan uuden auton toimintaa vanhaan verrattuna. Fiksu veto!
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Niinpä näkyy. McLaren näyttäis testaavan molempia, 2008 ja 2009 vuoden autoja. Saavat varmaan enemmän dataa KERS toiminnasta kahdella autolla ajaessaan. Ja pääsevät kans vertaamaan uuden auton toimintaa vanhaan verrattuna. Fiksu veto!
siis kyllä McLarenilla on kuvien mukaan vain ja ainoastaan 2009 mallin auto käytössä, vanhalla takasiivellä varustettuna.
(missään kuvissa ei -08 mallia näy, jos katsot runkoa ja moottorikatetta niin huomaat eron vanhaan)

Itse kyllä tykkään tosta etusiivestä tuossa autossa, ei pahannäkönen luomus ollenkaan...
 

miksu

Well-known member
Liittynyt
23.2.2005
Viestit
559
Sijainti
Väkivaltakunta
Niinpä näkyy. McLaren näyttäis testaavan molempia, 2008 ja 2009 vuoden autoja. Saavat varmaan enemmän dataa KERS toiminnasta kahdella autolla ajaessaan. Ja pääsevät kans vertaamaan uuden auton toimintaa vanhaan verrattuna. Fiksu veto!
joko näin, tai sitten jonkinlainen kompromissi
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
ja ennekuin joku alkaa väittämään vastaan, niin tässä vertailuksi vielä tuo MP4-23 hybridi tuolta talvitestit osiosta:


erona MP4-24:ään mm. pienempi jäähdytysaukko toisella puolella, täysin eri muotoinen yläilmanottoaukko, matalampi keula ja kruununa kakussa takakatteen erilainen muoto pakoputken seudulla
 

Jonasz

Road Racing
Liittynyt
14.11.2007
Viestit
369
Molemmissa malleissa näyttää olevan leveämpi takasiipi, mutta kuitenkin 2009 mallin päätypaloilla. Toinen on mun mielestä 2008 vuoden auto. Siinä on selvästi marras-joulukuussa käytetty etusiipi ja vanhan mallin ilmanottoaukot sekä vanhat eturipustukset. Varikolla kuvattu auto on selvästi 2009, mutta vain leveämmällä takasiivella.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Katsokaas nyt prkl sitä pään yläpuolella olevaa ilmanottoaukkoa, se on pienempi ja littanampi 2009 mallissa,
(ts. helposti havaittavissa)
ja kun se on osa runkoa eli myöskin turvakaari, niin sen vaihtaminen ei oikein 2008 malliin onnistu kovinkaan helposti.
Kaikkissa kuvissa xbp.cc:llä ja f1racing.net:lla on näkyvissä vain tuolla uudemmalla aukolla varustettu auto = MP4-24.

Olisiko tarpeeksi selkeää jo? :rolleyes:
 

Jonasz

Road Racing
Liittynyt
14.11.2007
Viestit
369
Juu kyllä nyt alkaa selkiämään.:D Mäkki näyttää testaavan ainakin erilaisia ilmanottoaukkoja. Ja ehkä erilaisia etusiipiä ja eturipustuksia. Vaikee nähdä tarkasti nuista varikkokuvista.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös