McLaren MP4-24

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä

Kakkosnilkki

Well-known member
Liittynyt
9.1.2009
Viestit
130
Jos se tulee siitä aukosta joka on kuskin pään yläpuolella? :D

Vähän epähyödyllistä tosin mutta innovatiivista.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Mullon kyllä käsitys, että pakoputkien aukoista johdetaan myös jäähdytysilmaa.
Pitää varmaan paikkaansa, mutta jos palataan alkuperäiseen kysymykseen, niin pakoputkista ei taatusti tule se määrä jäähdytysilmaa pihalle mitä mottiin menee.

Tässä on tainnut 10 postia tulla ton kysymyksen jälkeen, eikä yhtään vastausta.

Aika mysteeri minullekin. (ehdin uutis topiciinkin tuon kuvan läntätä)
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Siis se ilma, joka menee jäähdyttimien läpi ei mitenkään voi tulla kokonaan noista pakoputkille varatuista aukoista!!?!

Täytyyhän tähän nyt olla joku itsestäänselvä vastaus, mutta näköjään kukaan ei sitä tiedä...
 
Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Jos palataan alkuperäiseen kysymykseen, niin pakoputkista ei taatusti tule se määrä jäähdytysilmaa pihalle mitä mottiin menee.
Pakoputkista ei varmasti yhtään, mutta noista aukoista on yleensä johdettu jäähdytysilmaa niiden ympäriltä. Autosportin Craig Scarborough:n mukaan nuo olivat ainoat ilman ulostuloaukot ainakin esittelyversiossa.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610


Tyhmä kysymys:

Mistä jäähdytysilma tulee ulos, kun ei näy mitään aukkoja?
On tossa putkien ympärillä kauttaaltaan sentin rako. Silti sulavat kun ovat vahvikkeen siihen laittaneet. Yök. Katoin jo esittelyversiossa että niillä pakoaukoilla ei ajeta...

Taas käytössä etupyörissä sääntöjen vastaiset kapselit ja miksi vielä käyttävät leveää takasiipeä?
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
On tossa putkien ympärillä kauttaaltaan sentin rako. Silti sulavat kun ovat vahvikkeen siihen laittaneet. Yök. Katoin jo esittelyversiossa että niillä pakoaukoilla ei ajeta...

Taas käytössä etupyörissä sääntöjen vastaiset kapselit ja miksi vielä käyttävät leveää takasiipeä?
Talakem palannut lomalta :thumbup:

Mäkki on tosiaan ajanut kaks päivää melkein kokonaan vanhalla takasiivellä joka tuo vakautta sadekelillä, eivät halua uutta peliä kaiteisiin niinkun oli käydä Kimille Mugellossa (3 kertaa hiekalle). Lewis ajeli tänään kuitenkin uudella siivellä muutaman kierroksen.

Bemari oli kehittänyt jonkun uuden jäähdytys-systeemin. Liekkö laiton?
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Härön näköinen tuo uus McLaren kun on niin korkea. Toivottavasti korkean painopisteen haittaa eivät saa korvattua aerodynamiikalla :ahem:
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Ei ne kyllä tule olemaan ainoat..
Kyllä ne taitaa tuossa kohdin katetta olla ainoat aukot mistä ilmaa saa sääntöjen puitteissa päästää pihalle. Bemarilla ilmaa ohjataan ilmeisesti myös pikkureikiin auton alaosaan ja kierretään sillä tavalla sääntöä.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Taas käytössä etupyörissä sääntöjen vastaiset kapselit ja miksi vielä käyttävät leveää takasiipeä?
Aika moni täällä on ihmetellyt, miksi jotkin tallit käyttävät vielä sääntöjenvastaisia viimekauden osia autoissaan satunnaisesti.

Veikkaisin syyksi sen, että halutaan eritellä, mikä auton komponentti aiheuttaa minkäkinlaista ominaisuutta.

Esimerkiksi sen pienemmän takasiiven kanssa auto saattoi esimerkiksi olla niin levoton tai toi mukaan jotain muutta ei toivottua ominaisuutta, ettei jostain toisesta järjestelmästä saatu kunnon dataa joka oli kuitenkin ohjelmassa testattavana. No laitetaan autoon vanha takasiipi vakautta tuomaan (tai saadaan eriteltyä oliko syyllinen epävakauteen se uusi takasiipi vai jokin toinen järjestelmä). Se on sitten toinen testikerta kun keskittyvät siihen, mikä siinä (mahdollisesti) uudessa takasiivessä mätti. Tämä siis niinkuin ihan vaan esimerkkinä, miten ylipäätään minkään järjestelmän testaamisessa saatetaan toimia.

Kaikkien uusien vehkeiden yhtäaikainen testaus ei aina ole se optimin ratkaisu ajankäytön suhteen.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Minneköhän se jäähdytysilma ohjataan?
Ulos moottoritilasta. Kerta jäähdytysaukkojen tekeminen takakatteeseen on kielletty on se pakko kierrättää ulos eri kautta. Pakoaukko on tosiaan isompi kuin itse putki joten kyllä sieltäkin sitä ilmaa pääsee poistumaan.
 
Viimeksi muokattu:

Deep Throat

Well-known member
Liittynyt
30.6.2007
Viestit
784
Sijainti
Turku
On tossa putkien ympärillä kauttaaltaan sentin rako. Silti sulavat kun ovat vahvikkeen siihen laittaneet. Yök. Katoin jo esittelyversiossa että niillä pakoaukoilla ei ajeta...

Taas käytössä etupyörissä sääntöjen vastaiset kapselit ja miksi vielä käyttävät leveää takasiipeä?
Minäkin tahtoisin tietää, että ovatko nuo pölykapselit sallittuja vai kiellettyjä nykyisten sääntöjen mukaan :confused:
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Jos joku asia tämän kauden formuloissa näyttää hyvältä, tai jos siinä on ylipäänsä jotakin järkeä, niin se on todennäköisesti kielletty.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki


Suht kapeaksi tuo McLareninkin menee tuosta kuvasta päätellen peräpäästä. Sivustapäin kun katsoo, niin tuo Vodafone väri hämää todella paljon. Samoin kuin nuo ponttoonin pakoputkikatteet.
 
Ylös