Heikki oli vielä Renault-kaudellaan kova-mies, mutta kun se meni mäkille siitä tuli hiiri. Ja tosiaan, McLada rämpimään ja meikän sydän lepää.
Moni ei tosiaan tunnu huomioivan Kovalaista arvioidessaan kautta 2007, jonka puolivälin jälkeen Kovis ajoi todella hyvin tulokkaaksi ja pesi kokeneen tallikaverinsa (tiedän, Fisichella ei ole kuitenkaan sarjan nopeimpia kuskeja). Kovalaisen otteissa oli rohkeutta mukana, esim. rohkeita ohituksia, joissa oli munaa.
Mutta sitten kaudella 2008 vauhti ja rohkeus tuntui mystisesti hiipuneen. Kauden alussa tosin tuli pari kisan nopeinta kierrosta ja hienoja ohituksia. Lähinnähän Heikki oli hidas kisoissa, mutta aika-ajoissa vauhtia riitti. Heikkihän tosiaan valitti usein renkaiden kuoriutumisesta, joka söi nopeutta. Luulen, että se oli suurin syyllinen kisavauhdin ja samalla rohkeuden puuttumiseen. Ja toisaalta, jos Kovalainen yritti kisassa välttää grainingia, tämä tarkoittaa sitä, että ei voi ajaa täysin limitillä. Muistaakseni Kovalainen totesi Unkarin GP:n jälkeen jotain sen tyylistä, että ei puristanut aivan täysillä välttääkseen renkaiden kuoriutumisen ja kulumisen. Toisaalta myös luulen auton olleen suunniteltu Hamiltonin mieltymysten mukaan, joka voisi myös selittää vauhdin puuttumista erityisesti kisoissa, jolloin pitäisi puristaa pitkän aikaa täysillä.
Toivon tosissaan, että Heikki on saanut "ongelmansa" ratkottua ja pystyy taistelemaan paremmin Hämäläistä vastaan ja jopa pesemään hänet. Olen sitä mieltä, että Kovalainen saattaa olla auton hänelle sopiessa nopea kuski, joskaan tuskin sarjan eliittiä nopeudeltaan. Se on kuitenkin valitettavasti karu tosiasia, että ei ole helppoa pärjätä tallissa, joka käytännössä tuntuu pyörivän oman kultapoikansa ja kasvattinsa ympärillä, joka on lisäksi maailmanmestari.