BMW Sauber F1.09

Haigi

Well-known member
Liittynyt
1.2.2008
Viestit
431
Sijainti
Lievestuore
Jotkuthan on ennustelleet tämän vuoden Bemaria mukaan kärkitaistoihin,toivotaan,että näin tulee käymään:D
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Jotkuthan on ennustelleet tämän vuoden Bemaria mukaan kärkitaistoihin,toivotaan,että näin tulee käymään:D
Erkki Mustakari ennusti yks ilta tulosruudussa voimasuhteita vähän siltä perusteelta, miltä ne viime kauden lopussa vaikuttivat. Sanon vaan, että metsään menee ja pahasti :alppu:
 

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
Toivon hartaasti, että bemarilla saadaan aikaiseksi kilpailukykyinen auto jolla Kubica voi ottaa osaa mestaruustaistoon :)

Tällä kertaa ihan loppuun asti.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Keula pitkälti sitä mitä välimallissa. Ei mitään mullistavaa, vaan peruslinjainen työkalu. Etusiipeen (ainakin) luultavasti tulee vielä muutoksia ennen kauden alkua.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Minusta alkoi tuntumaan siltä että BMW saattaa vaikka toimia.

Vaikuttas siltä, että ne on keskittyny nyt siihen KERS ja muuhun tärkiään niiku vaikka ripustus/jousitus ja että jatkossa keskittyvät testien ohella sitten aeroon.

Eli vähän sama juttu kuin viime vuonnakin, tekivät auto joka oli hankala mutta jossa tais olla sitä potentiaalia kohtalaisesti.

Tämä pirssi nyt on täysin normaali ja odotetun näköinen auto. Mutta silti se voi olla varsin tehokas pirssi, näin odotan.
 

Zervuska Haidis

Well-known member
Liittynyt
8.1.2007
Viestit
12615
Sijainti
Sivulla viisi
Timomiehen postaamasta kuvasta näkyy erityisen hyvin miten paljon parempaan suntaan autojen ulkonäkö on tänä vuonna mennyt.:thumbup:

Hieno on BMW. Noiden kuvien perusteella toiseksi tyylikkäin heti Williamsin jälkeen.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ainakin BMW:n tapauksessa voi sanoa, että tämänvuotinen työkalu on kauniimpi kuin viimekautinen. ;)

Ajattelin jo ennen julkistusta, että tänään saatetaan nähdä kauden 2009 maailmanmestariauto, eikä tuo ajatus murentunut mihinkään auton nähtyäni. Veikkaisin, että tässä on myös kauden luotettavin, tai ainakin yksi luotettavimmista autoista. Valmistelu on aloitettu hyvissä ajoin ja sen pitäisi näkyä tuloksissa.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Ei ole notkoponttooneja tässäkään, ja alaosan leikkaukset eivät ole entisen kaltaisia.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Huomioita:
- Ponttoonien edessä olevat ilmanohjaimet. Ilmanottoaukot on ponttoonien ulkoreunassa, mitä sisäreunassa on?
- Varsin koteloimaton peräosa. Ripustukset täysin paljaana.
- Keulan alla oleva "splitteri" on erityisen edessä.
- Yksinkertainen etusiipi, yksinkertaiset päätylevyt --> eiköhän ne vielä muutu.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Huomioita:
- Ponttoonien edessä olevat ilmanohjaimet. Ilmanottoaukot on ponttoonien ulkoreunassa, mitä sisäreunassa on?
Tarvitseeko siellä mitään olla? Ennemmin väittäisin, että on suljettu noin ihan puhtaasti aerodynamiikan takia - 90-luvun lopulla oli jonkun sortin suunnittelutrendi laittaa ilmanottoaukot ponttoonin ulkoreunaan vähän tuohon tyyliin.
- Yksinkertainen etusiipi, yksinkertaiset päätylevyt --> eiköhän ne vielä muutu.
Samaa veikkaan. Onko kolmas profiili edes säädettävissä uusien sääntöjen mukaisesti vai onko tuo keskituki kiinni siinä koko matkaltaan?
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
IMO 2008 auto on kyl kauniimpi (eteenkin nokka ja etusiipi), mutta makuasioita...

Perä on todella kapea, mutta ponttoonit aika pullukat, alhaaltakin. Erikoiset noi ilmanottojen sisäpuolella olevat pullistumat. Nokka on ilmeisesti aika matalalla muihin verrattuna?!
 
Viimeksi muokattu:

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Normaalin muotoisista ponttooneista plussaa ja Renaultiin verrattuna keulakin on ihan ok mut muihin ei.

Ruma ku mikä tämäkin, varsinkin etusiiven ja keulan osalta. Sinänsä niin mitään sanomattoman oloinen, että en usko olevan kärkikahinoissa. Toki jos tuo omituinen keula toimii, niin sit voi pärjätä. Etusiipi on kyllä sellasen jarrun oloinen viritys, että ihme jos ei mene uusiksi ennen kisojen alkua.

Toivottavasti tätä ja muitakaan ok näköisiä pelejä ei pilata hainevällä.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8268
On toi 2008-mallin bemari vedetty jo niin överiksi noilla härpäkkeillä että uusi laatikkomallin auto näyttää jopa siedettävältä.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Tarvitseeko siellä mitään olla? Ennemmin väittäisin, että on suljettu noin ihan puhtaasti aerodynamiikan takia - 90-luvun lopulla oli jonkun sortin suunnittelutrendi laittaa ilmanottoaukot ponttoonin ulkoreunaan vähän tuohon tyyliin.
Testeissä käytetyssä autossa oli ponttoonin ilman ottoaukon sisäreunoissa jotkut ritilät. Siis siinä kohtaa, missä WebSlave arveli "jotain" olevan.

Itse olen myös sitä mieltä, että siinä on jotain, esim KERS systeemiin tarkoitettuja juttuja, akut esim. Olisi varsin hyvä paikka ja näkee nuista "läpistä" että siinä on myös mahdollisuus tehä ilmanottoaukkokin.

Mitään ei siis tartte olla, mutta veikkaan itse että on.


Mää jotenkin luulen, että tää BMW on paremmassa kunnossa muihin nähen kuin viimevuotinen. Sekin oli loppujen lopuksi kohtalaisen nopea ja todella luotettava, mutta niin taitaa olla tämäkin. Tämä auto taitaa vain olla nopea heti alusta alkaen.

Luulenpa että tää kausi on BMW:lle hyvä. Mutta niin usein on veikkauksissa menty pieleen, että pelkään olevani väärässä, harmi.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Testeissä käytetyssä autossa oli ponttoonin ilman ottoaukon sisäreunoissa jotkut ritilät. Siis siinä kohtaa, missä WebSlave arveli "jotain" olevan.

Itse olen myös sitä mieltä, että siinä on jotain, esim KERS systeemiin tarkoitettuja juttuja, akut esim. Olisi varsin hyvä paikka ja näkee nuista "läpistä" että siinä on myös mahdollisuus tehä ilmanottoaukkokin.
Akkuja tuskin sentään, ne sijoitetaan painonsa vuoksi mahdollisimman alas. Sen sijaan lisäjäähdytysmahdollisuutta kuumiin olosuhteisiin en pidä lainkaan mahdottomana ajatuksena.
 
Ylös