DTM 2009

Nordschleife

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
535
Olipa moottoriurheilua parhaimmillaan tuo kauden viimeinen kisa! Jotenkin käsittämätöntä, että kaksi tehdasta tuottaa autoja, joilla huippukuskit ajavat suht' samoja kierrosaikoja.
Kristensenin jatkajaa etsitään. Oliver Jarvis on kuulemma vahvoilla. Audi etsii muutenkin lisää junnukuskeja. Olisikohan Mika Mäellä saumoja?
Olisi kiva, jos Suomesta tulisi Ekströmin tapainen huippukoppiautoilija! Hänen mottonsa Go hard or go home kääntyi tänään kotimatkaksi, koska hän kolaroi jäähdyttäjänsä rikki.
Ensi kaudesta tulee ns. välikausi, koska autojen säädöt jäädytettiin Nürburgringin kisaviikonloppuna. Eli ensi kaudeksi ei suunnitella uusia autoja, korkeintaa uusia värityksiä. 2011 uudet autot ja toivottavasti uusia merkkejä.
 

Nordschleife

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
535
Paffett voitti Hocken kisan painavammalla autolla. DTM:n painokikkailut ovat minimaalisia verrattuna johonkin WTCC-rymistelyyn.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Paffett voitti Hocken kisan painavammalla autolla. DTM:n painokikkailut ovat minimaalisia verrattuna johonkin WTCC-rymistelyyn.
Pointti olikin se, että kuinka paljon ylivoimaisempi Paffett olisi ollut ilman niitä menestyspainoja? Menestyspainojen ainut tarkoitus on nimenomaan tasoittaa voimasuhteita.
 

hannu^

Well-known member
Liittynyt
29.12.2003
Viestit
781
Sijainti
Joensuu
Kuinkakohan paljon maksaa yhden DTM tiimin pyörittäminen vuodessa? Mitäköhän autot maksavat?
 

Nordschleife

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
535
Sarjan kuluista vaikea sanoa mitään. Autot maksaa kuulemma about pari milliä kpl. Autothan on "jäädytetty" Nürburgringin kisan jälkeen. Eli sarja on ensi kaudella jopa sairaan halpa, koska kehitystyö on jäissä.
Yksityisen tallin kuluhommeleita voi kysyä vaikka Colin Collesilta...
 
Ylös