Kypros 2009

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Kauankohan Malcolm jaksaa katsella Jaana-Marian kyntämistä, kun oma poikakin on tuonut jo enemmän pisteitä. Latvala on pisteissä vasta 7. edellään peräti 3 Ford-kuskia. Ilmeisesti ihan odotettu suoritus vai?
Samaa itsekin mietiskelen. Ei välttämättä kauaa ole J-M Fordin ykköstallin puikoissa. Tosin Matthew Wilsonin ajossa ei ole ollut hurraamista vauhdillisesti. Tällä kaudella Wilson pääsee pisteille helpommin kun kaksi tehdastallia on vetäytynyt.

Itse Wilsonina miettisin vahvasti Latvalan hyllyttämistä. Nopeita ja varmoja kuljettajia kun on tarjolla. Olisiko tässä kenties Bossen paluu loppukaudeksi Fordin rattiin. Itestä vähän haiskahti, että Gröhnholm ei lähe soittelemaan kakkostallin viuluja. Viime kaudella niin sanoi Gallin korvaaja etsittäessä. Tämä voi olla syy, miksi Bosse ei lähe Portugaliin Fordilla.

Bossen Ford-paluulle voi olla este, että joutuisi tukemaan Hirvosta MM-kamppailussa. Marcus on voitontahoinen kuski, joten Subaru voi olla myös tämän takia ainut vaihtoehto...
 
Viimeksi muokattu:

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Petterin palkintopallisija oli ensimmäinen kerta sitten vuoden 1993 kun yksityinen ajoi palkintopallille omalla autollaan, vuonna -93 siihen pystyi Fordin nykyinen tallipäällikkö Malcolm Wilson. :thumbup:
 

tenutappi

Well-known member
Liittynyt
25.4.2002
Viestit
598
Sijainti
Jämijärven Snägäri
Petterin palkintopallisija oli ensimmäinen kerta sitten vuoden 1993 kun yksityinen ajoi palkintopallille omalla autollaan, vuonna -93 siihen pystyi Fordin nykyinen tallipäällikkö Malcolm Wilson. :thumbup:
Jep, ja vielä 8 vuotta vanhalla Xsaralla kuten ansioitunut selostaja Maxilla hetki sitten mainosti... :thumbup: :jaska:
 

Total Bummer

Well-known member
Liittynyt
14.3.2008
Viestit
698
Peetteri on vähän yliarvostettu ja täysin käsi auton kehittämisessä.
 

mariko

Well-known member
Liittynyt
13.4.2006
Viestit
985
Peetteri on vähän yliarvostettu ja täysin käsi auton kehittämisessä.

Ukko sohaisi ny kusiaispesää:D Petterille iso plussa tästä kisasta,varmaan oli sen mukaiset tuuletukset pallilla.J-M on todella nopea kaveri,mutta suoritus varmuus on aivan perseestä.Tuntuu että puristus vaan kasvaa kun tulosta ei meinaa syntyä millään ja lopputuloksen tietää kaikki.
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
915
Joo, uskomatonta MAXin selostajalta,
Autoshan oli uus moottorikin jne.

En voi käsittää, että jätkä jauhaa tommosta teeveessä.

JM:n on tän vuoden aikana kasvettava ulos tosta epävarmuudestaan tai tosta ei tule mítään. Fakta vaan on se, et ainut kaveri Bossen lisäksi joka tuo voi haastaa vauhdis Lööpin on JM. Puhun nyt hiekkaralleista.

Itse toivon todella, että JM onnistuu tulevissa ralleissa.

Omaa käyttäytymistä rallitietäjäs en voi ymmärtää, laiton H.Solbergin neloseks. Mistähän sellasen keksin...
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2537
Petterin palkintopallisija oli ensimmäinen kerta sitten vuoden 1993 kun yksityinen ajoi palkintopallille omalla autollaan, vuonna -93 siihen pystyi Fordin nykyinen tallipäällikkö Malcolm Wilson. :thumbup:
Kenenkäs auto Rovanperän Corolla oli vuonna 2000 Jyväskylässä? No jos ei oma niin ainakin suorituksena tähän verrattava.

Niin tai näin, niin ei tuo Latvalan tilanne tosiaan kovin ruusuiselta vaikuta. Silloin kun on vauhtia, mennään ulos. Silloin kun pysytään tiellä, ei ole vauhtia kärkeen asti. Tosin enemmän varmaan Wilsonkin tykkäisi siitä ajatuksesta, että JM kurvailisi Sordon edellä varmasti maaliin, kuin siitä että pamautetaan pohjat ykköselle ja ulos kakkosella. Kinkkinen tilanne sikäli, että ei sitä parempiakaan kakkoskuskeja tällä hetkellä ole tarjoolla.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Sama kun sanois Mikon ajavan 01- Focuksella, tosin viimisen specsin mukanen auto?

Ymmärtääkseni 06 Kronoksen auto ihan alunperin toi Petterin kinneri.
No ei se nyt ihan sama asia ole. Petterin auto on siis tehty oikeasti vuonna 2001, aivan kuten selostajakin sen sanoi. Kaikki osat ovat tietysti uusia, mutta ei se sitä auton valmistusvuotta mihinkään muuta.

Ja jos Petteri on täysi käsi auton kehittämisessä niin saa olla sitten saatanan hyvä ajamaan kun kerta tehdassitikka jäi taakse? Vai meinaatko että tuo Xsara olisi parempi auto kuin Sordon ajama C4?

Rovanperän autosta ei ole tietoa, tuli vaan Petterin sivuilta esiin tuo tieto, joten uskoin siihen. :eek!:
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
No ei se nyt ihan sama asia ole. Petterin auto on siis tehty oikeasti vuonna 2001, aivan kuten selostajakin sen sanoi. Kaikki osat ovat tietysti uusia, mutta ei se sitä auton valmistusvuotta mihinkään muuta.

Ja jos Petteri on täysi käsi auton kehittämisessä niin saa olla sitten saatanan hyvä ajamaan kun kerta tehdassitikka jäi taakse? Vai meinaatko että tuo Xsara olisi parempi auto kuin Sordon ajama C4?

Rovanperän autosta ei ole tietoa, tuli vaan Petterin sivuilta esiin tuo tieto, joten uskoin siihen. :eek!:

En juhlisi vielä, jos Sordon voittaa. Toki Petterin kyyti oli suht hyvää, en kiellä sitä. Mutta vertaus Sordoon ei miellytä :) Onkos Rita#28:lla tietoa, onko vapaana C4:sia? Kenties Petterille.... Meinaan, että jos tiukkaa tekee valmistajien MM-ssä, niin Petterille tehdas C4:n ja Sordo ajelee vaan.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
JM:n on tän vuoden aikana kasvettava ulos tosta epävarmuudestaan tai tosta ei tule mítään. Fakta vaan on se, et ainut kaveri Bossen lisäksi joka tuo voi haastaa vauhdis Lööpin on JM. Puhun nyt hiekkaralleista.
Tää ralli antoi viitteitä siitä, että Petter saattaa aiheuttaa Ford-kuskeille päänvaivaa vanhalla Xsarallakin. Taitaa vaan norske vieläkin ottaa paikkansa kultaisessa kolmikossa Latvalan sijaan.

Kuivalla ajetut erikoiskokeet antoi viitteitä siitä, että Petter voisi monessa rallissa voittaa Hirvosen ja Latvalan Xsaralla.
 

mariko

Well-known member
Liittynyt
13.4.2006
Viestit
985
No ei se nyt ihan sama asia ole. Petterin auto on siis tehty oikeasti vuonna 2001, aivan kuten selostajakin sen sanoi. Kaikki osat ovat tietysti uusia, mutta ei se sitä auton valmistusvuotta mihinkään muuta.

Ja jos Petteri on täysi käsi auton kehittämisessä niin saa olla sitten saatanan hyvä ajamaan kun kerta tehdassitikka jäi taakse? Vai meinaatko että tuo Xsara olisi parempi auto kuin Sordon ajama C4?

Rovanperän autosta ei ole tietoa, tuli vaan Petterin sivuilta esiin tuo tieto, joten uskoin siihen. :eek!:


Ainoa osa mikä on 2001 taitaa olla koppa,kaikki muu viimeistä päivitystä mitä ko.malliin löytyy.Ja niin pitääkin olla! Jos Latvalalla olis Petterin itsevarmuus ukko vetelis käressä kisasta toiseen...;)
 

larzzon

Well-known member
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
356
->Petterin ajo antaa kyllä jotain perspektiivia Sordon tasosta. Sordohan on säästynyt kritiikiltä suurelta osin siksi, että tallikaveri sattuu olemaan täysin ylivertainen kuljettaja tällä hetkellä.

Sordoa on säästänyt myös se, ettei ole oikein ollut selvyyttä siitä, mikä on Sitikan ja Fordin järjestys autoina. Loebin ylivoima on suurelta osin laskettu miehen omaksi ansioksi, ei niinkään auton hyvyydeksi. Autojen keskinäisestä järjestyksestä ei välttämättä ole selvyyttä edelleenkään, mutta ei Ford ainakaan niin paljoa parempi auto ole, että Sordolla siksi ei olisi mahdollisuutta suomalaisten kyytiin.

Melko huoletta uskallan sanoa, että Loeb, Grönholm ja Solberg ovat edelleen maailman kolme nopeinta rallikuskia ja ero seuraaviin on minuuttiluokkaa. Nykyisestä rallin mm-sarjasta kertoo valitettavan paljon se, että yksi näistä kuskeista siirtyi nelikymppisenä eläkkeelle ilman että ehti jäämään nuorempiensa jalkoihin (ei onnistunut Sainzilta, Kankkuselta, Mäkiseltä yms. takavuosien tähdiltä, jotka jäivät Loebin, Bossen ja Solbergin vauhdista) ja toiselle ei löydy tehdaskyytiä tai edes alle pari vuotta vanhaa yksityiskoslaa. Se kolmas sitten käytännössä ajaa voitosta voittoon suurimpana haasteenaan se, ettei nukahda rattiin.
 

mariko

Well-known member
Liittynyt
13.4.2006
Viestit
985
->Petterin ajo antaa kyllä jotain perspektiivia Sordon tasosta. Sordohan on säästynyt kritiikiltä suurelta osin siksi, että tallikaveri sattuu olemaan täysin ylivertainen kuljettaja tällä hetkellä.

Sordoa on säästänyt myös se, ettei ole oikein ollut selvyyttä siitä, mikä on Sitikan ja Fordin järjestys autoina. Loebin ylivoima on suurelta osin laskettu miehen omaksi ansioksi, ei niinkään auton hyvyydeksi. Autojen keskinäisestä järjestyksestä ei välttämättä ole selvyyttä edelleenkään, mutta ei Ford ainakaan niin paljoa parempi auto ole, että Sordolla siksi ei olisi mahdollisuutta suomalaisten kyytiin.

Melko huoletta uskallan sanoa, että Loeb, Grönholm ja Solberg ovat edelleen maailman kolme nopeinta rallikuskia ja ero seuraaviin on minuuttiluokkaa. Nykyisestä rallin mm-sarjasta kertoo valitettavan paljon se, että yksi näistä kuskeista siirtyi nelikymppisenä eläkkeelle ilman että ehti jäämään nuorempiensa jalkoihin (ei onnistunut Sainzilta, Kankkuselta, Mäkiseltä yms. takavuosien tähdiltä, jotka jäivät Loebin, Bossen ja Solbergin vauhdista) ja toiselle ei löydy tehdaskyytiä tai edes alle pari vuotta vanhaa yksityiskoslaa. Se kolmas sitten käytännössä ajaa voitosta voittoon suurimpana haasteenaan se, ettei nukahda rattiin.

Hyvin sanottu :thumbup:
 

Total Bummer

Well-known member
Liittynyt
14.3.2008
Viestit
698
Atkinson on sitten kanssa todella kova kuski. Kaverihan oli nopeampi kuin Peetteri. :D
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Atkinson on sitten kanssa todella kova kuski. Kaverihan oli nopeampi kuin Peetteri. :D
Lähinnä vaan varmempi kuin jatkuvasti turhautunut Solberg. En ehkä pitäisi viime vuotta epäjohdonmukaisesti toimivalla autolla osoituksena Solbergin ultimaattisista kyvyistä. Mutta on Atkinson kova kuski. Itse asiassa kun Atkinson tuli mm-ralleihin mukaan, niin nopeus oli hämmentävää luokkaa heti alusta alkaen (ihan toisella tasolla kuin esimerkiksi Hirvosen tai Sordon nopeus).

Yhdyn täysin Larzzonin mielipiteeseen.
 
Viimeksi muokattu:

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Tosta minuuttiluokan erosta kyllä voi olla erimieltä. Kyllähän Mikko joissakin ralleissa pystyy ihan kärjen vauhtiin. Kuitenkin vielä 2007 Mikko oli Marcusta minuuttikaupalla hitaampi esimerkiksi Kreikassa, enkä usko tilanteen ratkaisevasti muuttuneen senkään jälkeen. Nyt kun johtaja starttaa ekana tielle, niin ei Loebkään tollasia eroja tee edes Kyproksen ja Kreikan kaltaisissa kisoissa.

Itse en usko, että Ford olisi lainkaan nopeampi kuin Citroen. Kun katsoo noita nollakokemus Ogierinkin erikoiskoeaikoja, niin hyvin on Citikka kulkenut. Ja asvaltilla on aina kaks Citikkaa kärjessä.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Atkinson on sitten kanssa todella kova kuski.
Ai on vai? Eihän se saanut edes C4 kulkemaan, siitä paremmaksi on enää vaikea panna, jos ei ihan uusinta Focusta alleen saa.

En tarkoittanutkaan että Sordo olisi mikään mittari, mutta kertoo se nyt vähän, jos Petteri tulee omalla tiimillään ja omalla autollaan, joka on rakennettu 8 vuotta sitten, ja jota tehdas käytti 3 vuotta sitten ja voittaa tehtaan nykyistä C4ää ajavan kuljettajan.

Yks C4 oli vapaana Portugalin ralliin ja sitä Petterillekin oltiin tarjottu, mutta taisi hinta nousta liian korkeaksi, yllättäen. Mutta veikkaan että se kyllä kerkiää Portugalissa myös Xsaralla... Ja mitä tehdaspaikkoihin tulee, niin tuskin Petteri edes enää lähtisi vaikka pyydettäisiinkin. En usko että enää jättäisi omaa talliansa. Eikä sieltä paikkoja ole vapautumassa niin kauan kuin rahaa tuodaan, paitsi jos Latvala kovin kauan hölmöilyjään jatkaa.

Ja yhdyn täysin tuohon larzzonin viestiin. Jos Bosse tai Petteri saisi alleen tehtaan Focuksen tai C4sen, ei Loeb todellakaan ottaisi voittoja vain ajamalla maaliin...
 
Viimeksi muokattu:

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1031
Sijainti
South Park
Ai on vai? Eihän se saanut edes C4 kulkemaan, siitä paremmaksi on enää vaikea panna, jos ei ihan uusinta Focusta alleen saa.
Ei saanut kulkemaan?
Mun mielestä vauhti oli irlannissa varsin hyvää, ottaen huomioon kuitenkin täysin uuden auton ja haastavat olosuhteet joissa sitten hieman lipsuikin.
 
Ylös