WTCC 2009

  • Viestiketjun aloittaja Vice
  • Aloituspäivämäärä

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Viikonloppuna pyörähtää uusi kausi taas käyntiin Brasiliassa, miten käy Mullerin tänä vuonna? Kalenteri kaudelle 2009:

 

J.T.

Well-known member
Liittynyt
18.10.2008
Viestit
183
Sijainti
Tampere
Aika-ajo ainakin vaikuttaa mielenkiintoisemmalta, ensimmäinen sessio 20 min ja toiseen mukaan top 10 jotka ajaa vielä 10 min eli vähän formuloiden kaltainen. Seateilta lähes 20 hepoa pois viimekauteen verrattuna joten voi olla tasaistakin, säännöillä rajoitettiin ilmanottoa ja turbon paineita.

Menestyspainot on nyt automerkkikohtaiset joten pelkästään hyvinajavat kuskit ei saa lisäpainoja.

James Thompsonia kaivaten...:0)...

-J.T-
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Menestyspainot on nyt automerkkikohtaiset joten pelkästään hyvinajavat kuskit ei saa lisäpainoja.
Ymmärtääkseni malli-, ei merkkikohtaiset. Muihinhan tämä ei vaikuta kuin Seateihin, mutta bensa- ja dieselversiot ovat siis kaiketi eri autoja tässä mielessä.

Ensimmäiset vapaat alkaa Suomen aikaa kahdelta. Live timing löytyy täältä: http://www.mstworld.com/live/LivetimingEs.html ja eilisen testipäivän tulokset täältä: http://fiawtcc.com/html/uploadedFiles/pdf/20093620644.1.Testing.pdf
 

J.T.

Well-known member
Liittynyt
18.10.2008
Viestit
183
Sijainti
Tampere
Jep, termi oli väärä vaikka ajatus oli oikea...mallikohtaiset, ei merkkikohtaiset. Kaksi parasta aikaa kultakin automallilta sekä aika-ajoista että kisasta ja niistä keskiarvo, nopeimmille tulee lisää painoa ja se koskee siis kaikkia kuljettajia jotka ajavat samalla automallilla.

Kahdessa ensimmäisessä kisassa painoja ei ole,kaikilla painot pitää olla vähintään 1170 kg.Eli ne lasketaan ensimmäistä kertaa Marrakechin kisaan...siitä eteenpäin otetaan huomioon kolme viimeistä kisaa näitä keskiarvoja laskiessa.

Maksimit on + 40 kg ja minimi -20 kg eli toleranssi on 60 kg kaikkiaan. Nopeimmalle tulee aina maksimit ja muilta otetaan sitten painoja pois riippuen kuinka monta kymmenystä on hitaampi.
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Kahdessa ensimmäisessä kisassa painoja ei ole,kaikilla painot pitää olla vähintään 1170 kg.
Tarkennetaan nyt vielä vähän. Minimipainot ovat:

1140kg etuveto N-ryhmän vaihdelaatikolla
1170kg etuveto sekventiaalivaihteistolla
1170kg takaveto N-ryhmän askilla
1200kg takaveto sekventiaalilla

Etuvedoista mikään ei käytä H-kaaviota, joten noita 1140kg autoja ei ole. Bemareista taas vain Zanardilla on sekventiaaliaski (vaihtoi täksi kaudeksi), mutta hän taas on ainakin aikaisempina vuosina saanut jotain painohyvitystä käsihallintalaitteista.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Joo-o, Seat hieman etulyönnissä :idea:
Eurosport ei täällä näy, löytyykös mitään streamia kisoihin? Vai pitääkö taas turvautua torrentteihin myöhemmin...
 

Zamppa

Well-known member
Liittynyt
6.4.2006
Viestit
211
Ihan hyvä oli eka kisa ja lähtöasetelmat ovat suht mielenkiintoiset toiseen erään mutta ärsyttää tämä pitkä tauko starttien välillä. Vaan minkäs teet...

Ei nuo Seatit kuitenkaan mitenkään järjettömän ylivoimaisia ekassa startissa olleet. Farfus kesti kärkinelikon tahdissa ihan hyvin eikä Larinikaan ollut kaukana ennen kuin uusintastartissa Monteiro pääsi molempien edelle hidastelemaan. Sääli että Menu, Priaulx ja Müller kolistelivat toisensa ulos kärkitaistosta heti kättelyssä, he olisivat voineet hämmentää soppaa entisestään. Onneksi Andy on kuitenkin ysiruudussa, siitä voisi päästä tuikkaamaan Seattien väliin.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Onkos J.T. taas Eurosportilla selostamassa? :confused: :thumbup:
 

ÖÖ.

Well-known member
Liittynyt
2.3.2006
Viestit
688
Vähän köröttelyä oli eka. Toivotaan että ny on kovempi meno ku Seatit puskee kärjessä lähtevien ohi.

edit: oho sataakin vielä.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Heti paljon mielenkiintoisempi kisa kun on olosuhteet sotkemassa... Pari aika inhottavaa lätäkköä radalla.
 

ÖÖ.

Well-known member
Liittynyt
2.3.2006
Viestit
688
Pahalta tai siis liian hyvältä näytti Seattien meno. Taitaa se 200 Nm ero bensavehkeisiin vaikuttaa jotain. Varmaan auto kyllä muutenkin hyvä.

Tulikos niille nyt jo jotain lisäpainoja?
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
F1-Forumi sai ainakin mainosta. :D
Seatin hallintaa tämä viikonloppu. Mutta Lada nousee vielä!
 

J.T.

Well-known member
Liittynyt
18.10.2008
Viestit
183
Sijainti
Tampere
Ajattelin että mainitaan nyt sen verran foorumi, että aktiivikeskustelijoita saadaan tähänkin sarjaan lisää...

Ei tule Pueblaan vielä lisäpainoja kenellekkään, voi tulla tylsä kisa ellei Chevy keksi jotain. Ainakin tämän päiväisen perusteella Bemu on taas takamatkalla..:0(...

Se Seatin vääntö jäi tosiaan mainitsematta, katsoin itsekkin että muille koneissa 250 nm molemmin puolin ja Seatin dieselissä 2500 kierroksella 450 nm.

Kisan kannalta huono että Seat on noin hyvä mutta hatunnosto heille, sääntöjä kiristettiin heidän osaltaan ja silti homma toimii...
 
Ylös