WTCC 2009

  • Viestiketjun aloittaja Vice
  • Aloituspäivämäärä

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Hienoa! Aina on hauskaa kun ennakko-odotukset menee pieleen, ja vielä noin roimasti. Olikohan bemarin aiemmat lannistuneet kommentit vain hämäystä...? :doubtful:
 

ÖÖ.

Well-known member
Liittynyt
2.3.2006
Viestit
688
Hyvä että pakka meni hieman enemmän sekaisin mitä edellisessä kisassa. Vielä kun se Chevroletteihin sais hieman vauhtia ja Ladoihin paremmat tiivisteet niin kyllä loppukausi on vielä auki.

Onko renkaat muuttunu viimekaudesta jos noin reilusti kerta parannettiin aikoja?
 

Zamppa

Well-known member
Liittynyt
6.4.2006
Viestit
211
Olisiko radan pintaa taas paranneltu tälle vuodelle ja sillä saatu lisää pitoa? Curtibassa ajat olivat kuitenkin aika samoja kuin viime vuonna.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
BMW sitten näemmä päätti hieman parantaa otteitaan ja rökittää Seatin käytännössä sen omalla "maalla". Sumuttivat kaikkia valittamalla ettei heillä ole mitään mahdollisuuksia ja sitten antoivat paahtaa oikein kahden auton voimin. Olin jo miettinyt kaikkia kuivia vertauksia kuinka espanjalaiset jälleen valloittavat Meksikon, mutta nyt pitää keksiä kokonaan uutta sanottavaa. Seatin miehet saavat tämän jälkeen selittää Volkswagenin miehille mikseivät he pärjääkään heidän "kotiradallaan."

Muller näytti tosiaan käyvän kuumana. Kokiko hän, että häntä esteltiin vai mitä? Noh, siitä kuulemme varmasti pian. Ainakin Tarquinin viimeisellä nopealla Hernandez antoi hyvin tilaa, mutta Mullerin viimeistä vetoa ei näytetty, joten jotain tilannetta siellä saattoi olla.

Aivan ennen lähetyksen päättymistä kilpailunjohdolta tuli viesti, että Farfusin tallipäällikkö kutsuttiin kuultavaksi, joten jotain radalla on täytynyt tapahtua. Toivottavasti BMW kuitenkin saa pitää eturivinsä, sillä tämä olisi sarjan kannalta aivan loistava juonenkäänne ja vieläpä varsin odottamaton sellainen. Volkswagenin tehtailta huomenna raahattavat ihmiset saavat nähdä eturivissä Meksikon suosituimman automerkin eli BMW:n. Eihän tämän markkinapelin nyt näin pitänyt Seat/VW:n kannalta mennä. :tongue:

Tuo aikaero viime vuoteen muuten varmaan selittyy sillä, että viime vuonna uudistettu asfaltti on nyt vuoden vanhempi ja sen kautta parempi ja pitävämpi kuin viime vuonna. Samoin olin näkevinäni, että uutta asfalttia oli myös joihinkin paikkoihin laitettu, joten tuo mitä Zamppa sanoi voi myöskin olla mahdollista.
Sen ainakin tiedän, että meksikolaiset todella ottivat opikseen, kun FIA tiputti heidät kalenteristaan pari vuotta sitten. Kilpailun promoottorina toimii radan omistaja itse ja taustalta löytyy mm. entisen CART-kuljettajan Michel Jourdainin isä, joka ei ole meksikolaisessa moottoriurheilussa aivan mikään pikku tekijä. Radan kunto on siis kaikkien yhteinen projekti, eikä kuten ensimmäisenä vuonna, kun rata oli vuokrattu yksityisen firman toimesta WTCC:n käyttöön ja oli silloin täysin sopimaton kansainvälisen sarjan näyttämöksi. Silti tovoisin, että CIE/OCESA olisi hieman avarakatseisempi ja yrittäisi kaapata WTCC-kisan omalle radalleen. Autodromo Hermanos Rodriguez olisi paljon sopivampi paikka näille autoille. Sääli ettei Volkkarin tehdas ole lähempänä Meksiko Cityä kuin se on Pueblaa...

BMW:n ansiosta huomisillasta on lupa odottaa mahtavaa finaalia jo mahtavalle moottoriurheiluviikolle. Nyt takaisin seuraamaan tilanteen kehittymistä Sebringissä.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Ohhoh, olin satavarma että nähtäisiin taas siiatin muodostoma kärki. No mikäpä siinä, vaihtelua vaan huomiselle ja hyvät pippalot tulossa :thumbup: Mullerkin vasta tuossa Monteiron edessä ja Gene vielä kauempana.
 

KimiFan1

Well-known member
Liittynyt
27.2.2009
Viestit
675
Eikös warm-uppien pitäny alkaa jo puol tuntia sitten..?
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Rydell ja Seat kaikesta huolimatta eka lähdön voittoon, Farfus ja Priaulx bemareilla 2. ja 3.
 

Zamppa

Well-known member
Liittynyt
6.4.2006
Viestit
211
Aika Rubbin is racing meininkiä toi meno paikoittain etenkin lähdön jälkeen. Ensin Seattien toimesta ja sitten Bemarit makseli kalavelkoja.

Varsin viihdyttävä oli ensimmäinen lähtö. Ennakkoasetelma kääntyivätkin ihan päälaelleen kun Seatit olivat hätää kärsimässä Bemarien kanssa. Olisiko Seatit kärsineet kuumissa oloissa renkaiden kulumisesta normaalia enemmän? Suorillahan vauhtia riitti mutta mutkissa olivat hätää kärsimässä Bemarien kanssa.

Saas nähdä mitä toisessa lähdössä tapahtuu. Paikaltaan lähtiessä Bemareilla pitäisi olla takavedon tuoma etu puolellaan mutta mihin se sitten riittää. Larini luultavasti tipahtaa sutjakasti kärkitaistosta mutta voit tuoda siihen asti hyvää lisäväriä taisteluun.
 

Kaasujalka

Well-known member
Liittynyt
10.9.2007
Viestit
67
Jostain syystä Ladan keulasta tulee mieleen 80-luvun lopun Mustangit, siis niitä joita Lappalainen kävi ajelemassa ison veden takana.

Hyvä kisa oli.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Olisiko Seatit kärsineet kuumissa oloissa renkaiden kulumisesta normaalia enemmän? Suorillahan vauhtia riitti mutta mutkissa olivat hätää kärsimässä Bemarien kanssa.
Seathan on kuulemma optimoinut kilpailukykynsä näihin "sprinttikilpailuihin" ja joidenkin asiantuntijoiden olen nähnyt puhuvan siitä, että jos kilpailut olisivat pitempiä niin paljon vähemmän renkaita kuluttavat BMW:t ajaisivat kisojen lopussa Leoneiden ohi, koska ne kuluttavat renkaita niin paljon enemmän. Vähän näytti siltä, että ainakin Tarquinillä oli lopussa suuriakin pitovaikeuksia, mutta ei kai ne renkaat voi Seatista loppua jo seitsemän kierroksen jälkeen? :doubtful:

Ensimmäinen lähtö oli kyllä klassista vakioautoilua, sillä tilanteet muuttuivat nopeasti ja tönimistä ei ujosteltu. Samalla näki loistavasti kahden teknisesti täysin erilaisen auton eron tällä varsin puolueettomalla "rovaalilla". Takavetoinen BMW taipui paljon paremmin syheröllä kartingosuudella, mutta Seatissa oli vieläkin hieman enemmän potkua ovaaliosuudella. Farfus periaatteessa menetti varman voiton, kun hän jätti alussa oven syheröllä auki Rydellille.
Larini luultavasti tipahtaa sutjakasti kärkitaistosta mutta voit tuoda siihen asti hyvää lisäväriä taisteluun.
On muuten huomattavaa, että Larini on näin kauden alussa ollut selkeästi nopein Chevy-kuljettaja. Uusi auto tuntuu sopivan hänelle huomattavasti Huffia ja Menua paremmin tai sitten italialainen on vain talven aikana testannut niin paljon enemmän, että on löytänyt Cruzeen paremmat perussäädöt. Larinihan on sinisen tallin ainoa kuljettaja, joka ei vielä ole ottanut yhtään MM-osakilpailuvoittoa ja itseasiassa taitaa nyt olla ainoa tehdaskuljettaja tulokas-Hernandezin lisäksi, jolla ei ole yhtään voittoa WTCC-sarjasta. Jospa se ensimmäinen viimein tulisi tänään.

Ja täytyyhän se Porteirokin mainita. Felix on jo käytännössä voittanut independent-luokan, sillä hän on aivan eri tasolla kuin kukaan muu. Yksityis-BMW-joukosta ei hänelle löydy vastusta ja Tom Coronel taitaakin olla ainoa, joka voi menestyspainojen hidastamaa espanjalaista hätyytellä tulevaisuudessa. Mutta en tiedä kuinka paljon se Porteiroa lämmittää. Felix kun luuli pitkälle läpi talven, että hänellä olisi turvaverkko entisen GP2-työnantajansa Adrian Camposin muodossa, jonka uskottiin työllistäivän hänet Hondan rattiin. Kun siitä projektista ei sitten tullutkaan mitään, niin Porteiro päätyi melkoisella kiireellä Hernandezin paikalle, mutta lähes mitättömäksi jääneestä talvitestaamisesta huolimatta dominoi jo Curitibassa. Hän on selvästi sisuuntunut ja "on a mission" todistaakseen kykynsä BMW:n päälliköille.
 
Viimeksi muokattu:

TIMOMIES

Well-known member
Liittynyt
8.5.2006
Viestit
1189
J.T.:lle semmoista palautetta että selotus oli muuten hyvää, mutta Jordi Gene vaihtui turhan useasti Marc Geneksi :thumbup:

Oli kyllä mielenkiintoiset lähdöt, Jörg Mullerin pyöräyttinen otti vähän aivoon, mutta (onneksi) Tarquinilta taisi tilanteessa jotain mennä rikki kun ajeli vähän miten sattuu loppumatkan.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Nyt vasta pääsin race kakkosen näkemään :jaska:

Eka kisa oli cool Seat-BMW-Seat-BMW ketjuillaan. BMW ei saanut voittoja, mutta hyvin se viikonloppu kokonaisuudessaan meni. Larinin paalu kakkoskisaan yllätti heikohkolla Chevyllä (vaikkei sieltä sitten oikein mitään tullut). Monteiroltakin taas totaalisen umpisurkea viikonloppu... Zanardille sentään hyvä sijoitus.

Mielenkiintoinen WTCC-kierros kokonaisuudessaan, vaikka viikonlopun ehdottomasti kiinnostavimmat tapahtumat Adelaidessa nähtiinkin.
 

J.T.

Well-known member
Liittynyt
18.10.2008
Viestit
183
Sijainti
Tampere
Huomasin yhden hauskan piirteen tuossa playerissa, live tulee jollain skandinaavi kielellä mutta sitten siellä on re-live otokset joissa onkin englanninkielinen selostus...eli sekin löytyi nyt, jota täällä taidettiin kaivata..
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Livenä suomeksi ja "uusinnat" englanniksi?

Saan jo nytkin englanniksi pienellä viiveellä, joten ei ihan vielä tärpännyt tää playerin osto ;)
 

J.T.

Well-known member
Liittynyt
18.10.2008
Viestit
183
Sijainti
Tampere
Mää saankin livenä suomeksi mutta se johtuu siitä että olen naimisissa..:0)..

No niin ja asiaan...oletteko nähneet Marrakechin rataprofiilin....näyttää hieman tylsältä mutta toivottavasti ei ole sitä. Ja kuinkahan moni kuskeista on paikallisen CusCusin jälkeen vatsataudissa...

Meillä oli kamala lomavierailu Tangerissa, olen Marokko vastainen ihminen:frown:
 
Ylös