BMW sitten näemmä päätti hieman parantaa otteitaan ja rökittää Seatin käytännössä sen omalla "maalla". Sumuttivat kaikkia valittamalla ettei heillä ole mitään mahdollisuuksia ja sitten antoivat paahtaa oikein kahden auton voimin. Olin jo miettinyt kaikkia kuivia vertauksia kuinka espanjalaiset jälleen valloittavat Meksikon, mutta nyt pitää keksiä kokonaan uutta sanottavaa. Seatin miehet saavat tämän jälkeen selittää Volkswagenin miehille mikseivät he pärjääkään heidän "kotiradallaan."
Muller näytti tosiaan käyvän kuumana. Kokiko hän, että häntä esteltiin vai mitä? Noh, siitä kuulemme varmasti pian. Ainakin Tarquinin viimeisellä nopealla Hernandez antoi hyvin tilaa, mutta Mullerin viimeistä vetoa ei näytetty, joten jotain tilannetta siellä saattoi olla.
Aivan ennen lähetyksen päättymistä kilpailunjohdolta tuli viesti, että Farfusin tallipäällikkö kutsuttiin kuultavaksi, joten jotain radalla on täytynyt tapahtua. Toivottavasti BMW kuitenkin saa pitää eturivinsä, sillä tämä olisi sarjan kannalta aivan loistava juonenkäänne ja vieläpä varsin odottamaton sellainen. Volkswagenin tehtailta huomenna raahattavat ihmiset saavat nähdä eturivissä Meksikon suosituimman automerkin eli BMW:n. Eihän tämän markkinapelin nyt näin pitänyt Seat/VW:n kannalta mennä. :tongue:
Tuo aikaero viime vuoteen muuten varmaan selittyy sillä, että viime vuonna uudistettu asfaltti on nyt vuoden vanhempi ja sen kautta parempi ja pitävämpi kuin viime vuonna. Samoin olin näkevinäni, että uutta asfalttia oli myös joihinkin paikkoihin laitettu, joten tuo mitä Zamppa sanoi voi myöskin olla mahdollista.
Sen ainakin tiedän, että meksikolaiset todella ottivat opikseen, kun FIA tiputti heidät kalenteristaan pari vuotta sitten. Kilpailun promoottorina toimii radan omistaja itse ja taustalta löytyy mm. entisen CART-kuljettajan Michel Jourdainin isä, joka ei ole meksikolaisessa moottoriurheilussa aivan mikään pikku tekijä. Radan kunto on siis kaikkien yhteinen projekti, eikä kuten ensimmäisenä vuonna, kun rata oli vuokrattu yksityisen firman toimesta WTCC:n käyttöön ja oli silloin täysin sopimaton kansainvälisen sarjan näyttämöksi. Silti tovoisin, että CIE/OCESA olisi hieman avarakatseisempi ja yrittäisi kaapata WTCC-kisan omalle radalleen. Autodromo Hermanos Rodriguez olisi paljon sopivampi paikka näille autoille. Sääli ettei Volkkarin tehdas ole lähempänä Meksiko Cityä kuin se on Pueblaa...
BMW:n ansiosta huomisillasta on lupa odottaa mahtavaa finaalia jo mahtavalle moottoriurheiluviikolle. Nyt takaisin seuraamaan tilanteen kehittymistä Sebringissä.