Australian gp, ENNAKKO

gin

Aikuisten leikisti
Liittynyt
17.3.2008
Viestit
580
Sijainti
JJ:n pelihousut
Joo, mestaruuden ratkeaminen viimeisessä mutkassa oli tylsän aikaisin. Maaliviivalle sen pitää mennä. ;)
Nimenomaan! Ja sitten jos ei ole vielä selvää niin kuskit ja tallipäälliköt ratkaisevat nyrkein.

Tarkoitin tietenkin sitä, että olisi uusia naamoja palkintopallilla. Viime kauden punahopea-yhdistelmä alkoi puuduttamaan.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Joo, mestaruuden ratkeaminen viimeisessä mutkassa oli tylsän aikaisin. Maaliviivalle sen pitää mennä. ;)
Varmaan tarkoitettiin sitä, että olisi useampi kuljettaja kiinni mestaruudessa myöhempään kuin viimeksi. Viime kaudella oli aika selvää jo Monzassa että Hamilton ja Massa ajaa mestaruudesta. Nyt jos vielä viimeisessä kisassa ois mukana eri talleja ja kuljettajia.

Ja jännällä kaudella vois tarkoittaa vielä sitä, ettei tiedä pistääkkö rahat peliin BMW:n, Ferrarin, Brawnin tai McLarenin kuljettajiin.. Eli ois monta voittajaa, vaikka viime kaudellakin niitä oli. Mutta mestaruudesta ei Alonso, Vettel tai Kovalainen ajanut..

Pikkusen voi siis olla jännempi kausi, mutta vaikee on kyllä hirveesti pistää kahta viime kautta jännemmäksi, pikkusen, mutta ei hirviästi..

Ja kun puhutaan jännästä kaudesta, niin se ei varmaan sisällä pelkästään mestaruuden ratkaisevan hetken, vaan koko kauden.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tarkoitin tietenkin sitä, että olisi uusia naamoja palkintopallilla. Viime kauden punahopea-yhdistelmä alkoi puuduttamaan.
No ei ollut kyllä silläkään mittarilla kovin tylsä kausi. Kolme uutta voittajaa, kaksi uutta voittajatallia. Seitsemän voittajaa viidestä tallista. 13 kuskia podiumilla - neljä ensikertalaista - yhdeksästä tallista.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Varmaan tarkoitettiin sitä, että olisi useampi kuljettaja kiinni mestaruudessa myöhempään kuin viimeksi. Viime kaudella oli aika selvää jo Monzassa että Hamilton ja Massa ajaa mestaruudesta. Nyt jos vielä viimeisessä kisassa ois mukana eri talleja ja kuljettajia.
No, ainahan sitä voi toivoa parempaa kautta, mutta kun edellinen tai kaksi edellistä on ollut lähihistorian mielenkiintoisimmat, niin jotenkin jää vaikutelma, että ei olla tyytyväisiä mihinkään.

Jos tuosta vielä menee tasaisemmaksi, niin sitten aletaan valittaa, että menee ihan arpomiseksi, kun mikä tahansa talli voi voittaa. ;)
 

gin

Aikuisten leikisti
Liittynyt
17.3.2008
Viestit
580
Sijainti
JJ:n pelihousut
No ei ollut kyllä silläkään mittarilla kovin tylsä kausi. Kolme uutta voittajaa, kaksi uutta voittajatallia. Seitsemän voittajaa viidestä tallista. 13 kuskia podiumilla - neljä ensikertalaista - yhdeksästä tallista.
Luovutan, olen liian hyvällä tuulella väitelläkseni huonoilla perusteillani mistään :D:D

Sanon vaikka näin, että mielummin jännittäisin sitä, voittaako Rubens vaiko Vettel mestaruuden kuin sitä, voittaako Lewis Senna vai Felipe Massa.

Mömmömistähän on tosissaan ajanut kuitenkin vain pari kuskia viime kauden toisella puoliskolla.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mömmömistähän on tosissaan ajanut kuitenkin vain pari kuskia viime kauden toisella puoliskolla.
Tai kolme kahdesta tallista, joista yksi sitten lopuksi alistetaan auttamaan tallikaveriaan. Tämä on F1:n realismia.

Viime kaudella Kubica itse asiassa piristi kuviota roikkumalla pitkään mukana MM-taistelussa ja lopulta päätyen tasapisteisiin Kimin kanssa.
 

gin

Aikuisten leikisti
Liittynyt
17.3.2008
Viestit
580
Sijainti
JJ:n pelihousut
Tai kolme kahdesta tallista, joista yksi sitten lopuksi alistetaan auttamaan tallikaveriaan. Tämä on F1:n realismia.

Viime kaudella Kubica itse asiassa piristi kuviota roikkumalla pitkään mukana MM-taistelussa ja lopulta päätyen tasapisteisiin Kimin kanssa.
Olet oikeassa. Itsekin kannustin Puolan poikaa loppupeleissä, mutta kuitenkaan en oikeasti uskonut Kubican mahdollisuuksiin :doubtful:

Kimillä homma kaatui Spassa, toivottavasti samaa ei nähdä tänä vuonna.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
No, ainahan sitä voi toivoa parempaa kautta, mutta kun edellinen tai kaksi edellistä on ollut lähihistorian mielenkiintoisimmat, niin jotenkin jää vaikutelma, että ei olla tyytyväisiä mihinkään.

Jos tuosta vielä menee tasaisemmaksi, niin sitten aletaan valittaa, että menee ihan arpomiseksi, kun mikä tahansa talli voi voittaa. ;)
Jännä kausi pitää mun mielestä sisällään muutakin kuin tasaisen MM-sarjan. Kuten tiedät, kisat on niitä joita tässä jännitellään, ja kisat voivat olla joko jänniä tai tylsiä. MM-sarja voi olla jännä tylsistä kisoista huolimatta.

Elä siis katso pelkästään pisteitä jännästä kaudesta puhuttaessa.

Edit: esim. 1999 oli mun mielestä jännä kausi vaihtelevine kisatuloksineen vaikka mestaruudesta ajoi "vain" kaksi kuljettajaa (kauden lopus tietty)..
 
Viimeksi muokattu:

Crosby-92

Well-known member
Liittynyt
13.11.2008
Viestit
848
Kimillä homma kaatui Spassa, toivottavasti samaa ei nähdä tänä vuonna.
Kyllä Kimillä homma kaatui Espanjan ja Belgian kisojen välissä. Spasta lähtien kulki paremmin, kun auto saatiin jonkinmoiseen kuosiin. Jos tämä kausi lähtee heti hyvin voi sanoa, että Spasta lähti uusi nousu ja toivottavasti se jatkuu koko vuoden 2009. Tai pikemminkin Räikkönen palasi tasolleen.

Ja aiempaan kommenttiisi, että viime vuosi oli tympeä ja tylsä sekä vain McLarenin ja Ferrarin hallintaa niin pakko kysyä mitä muut vuodet tässä viimeisen kymmenenkin vuoden aikana on vaikka olleet?? Viime vuosi oli todella vaihderikas ja mielenkiintoinen, vaikka suomalaisittain menikin lopulta mollivoittoisesti.
 

gin

Aikuisten leikisti
Liittynyt
17.3.2008
Viestit
580
Sijainti
JJ:n pelihousut
Kyllä Kimillä homma kaatui Espanjan ja Belgian kisojen välissä. Spasta lähtien kulki paremmin, kun auto saatiin jonkinmoiseen kuosiin. Jos tämä kausi lähtee heti hyvin voi sanoa, että Spasta lähti uusi nousu ja toivottavasti se jatkuu koko vuoden 2009. Tai pikemminkin Räikkönen palasi tasolleen.

Ja aiempaan kommenttiisi, että viime vuosi oli tympeä ja tylsä sekä vain McLarenin ja Ferrarin hallintaa niin pakko kysyä mitä muut vuodet tässä viimeisen kymmenenkin vuoden aikana on vaikka olleet?? Viime vuosi oli todella vaihderikas ja mielenkiintoinen, vaikka suomalaisittain menikin lopulta mollivoittoisesti.
Kimillähän ei kausi sujunut enää alkukauden jälkeen mestaruuden vaatimalla tavalla, mutta minulle kävi Spassa selväksi, ettei mestaruutta kyllä tule. Oli arka paikka myöntää se, mutta näinpä kävi?

Enhän sanonut. Sanoin, että toivon näkeväni muidenkin kuskien taistelevan mestaruudesta tänä vuonna tosissaan. Tiedän, että kaikkihan ne siellä mukamas ajavat siitä, mutta käytännössä asia on toinen. Ja muistelisin kylläkin Alonson ja Rellun olleen suht hyviä parina vuonna, vai olenko väärässä?

Jos olen sitä mieltä, että toivon tänä vuonna näkeväni esim. Brawn GP:n voittamassa, niin ei se tarkoita sitä, että viime kaudet ovat olleet ylitylsiä. Ei minulla ole tosiaankaan mitään Ferrarin tai Mclarenin (tai no, hehheh) pärjäämistä vastaan.

Jösses, onko siis väärin toivoa punahopean kokonaiskuvallisen ylivoiman näin parin kauden jälkeen vähän hiipuvan? :D:D
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jännä kausi pitää mun mielestä sisällään muutakin kuin tasaisen MM-sarjan. Kuten tiedät, kisat on niitä joita tässä jännitellään, ja kisat voivat olla joko jänniä tai tylsiä. MM-sarja voi olla jännä tylsistä kisoista huolimatta.

Elä siis katso pelkästään pisteitä jännästä kaudesta puhuttaessa.
Toki. Viittaukseni viimeisen mutkan ratkaisuun oli alunperin vain helppo vastaheitto. Olihan viime kausi monimuotoisuudessaan muutoinkin kiinnostava.

No, jos jollain saralla on varaa toivoa enemmän mielenkiintoa, niin kaksintaistelut radalla ja ohitukset saattavat lisääntyä uusien sääntöjen vuoksi. Mahdollisesti myös laskelmoimattomat varikkostopit etusiiven tai muiden ongelmien takia.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Toki. Viittaukseni viimeisen mutkan ratkaisuun oli alunperin vain helppo vastaheitto. Olihan viime kausi monimuotoisuudessaan muutoinkin kiinnostava.

No, jos jollain saralla on varaa toivoa enemmän mielenkiintoa, niin kaksintaistelut radalla ja ohitukset saattavat lisääntyä uusien sääntöjen vuoksi. Mahdollisesti myös laskelmoimattomat varikkostopit etusiiven tai muiden ongelmien takia.
Juuri näillä asioilla toivon hienompaa/jännittävämpää kautta. (ja tietysti että Kimi pärjää)
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Koko kausi on peruttu...muut tallit luovutti Brawnille...me on hävitty tää peli :p
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
Lukaseppas tuo Kouvon viesti pari postia ylempää.
pahoitteluni, käsitin herran viestin väärin että tarkoitti lähinnä että ei itse halua veikata :dunno:

mutta mitäs varten tämä triidi sitten on ? :doubtful:

noh jokatapauksessa, toivon jännittävää kisaa ja lukuisia hienoja ohituksia muuallakin kuin varikolla.. ja tietty sitä suomalaisten menestystä :tongue:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
mutta mitäs varten tämä triidi sitten on ? :doubtful:
Ennakkotunnelmia. Veikkauksille on oma osastonsa, joihin voi sitten laittaa veikkauksia, kun veikkaukset käynnistyvät (joitakin on jo).

-Edit- (triidi on ilmeisesti väärinymmärrys siitä miten 'thread' lausutaan)
 
Viimeksi muokattu:

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Jos jotain varmaa pitää avausviikonlopusta hakea, niin se että maaliin pääsee korkeintaan kymmenen autoa. KERS on jo nyt osoittautumassa kovaksi pulmaksi, ja teknisestä viasta johtuvien keskeytysten määrä tullee miltei tuplautumaan.

Floppeja nyt jos lähdetaan arvailemaan, niin itse rahani sijoittaisin McLarenille. Testien perusteella katastrofikausi tiedossa ja tallin sisälläkin on ehditty painaa paniikkinappulaa ainakin Heikin olemusta ja tallin tiedotetta silmälläpitäen. Hamilton toki jaksaa vielä hymyillä, mutta vaikean avausviikonlopun jälkeen voidaan hakea vertailukohtaa Kimi Räikkösestä konerikon jälkeen. Muita floppaajia ei oikein osaa vielä eritellä, kun niin samassa ryppäässä kaikki ovat päristelleet pl. pohjatallit TR ja FI.

Vedenpitävän ennakon tekeminen Melbournen kisasta on vähän sama kuin yrittäisi arvata lottonumeroita. Epävarmoja tekijöitä on yksinkertaisesti liikaa. Toisessa vaakakupissa painavat Ferrarin rutiini ja varmuus ja toisessa sääolosuhteet, KERS ja voimasuhteiden totaalinen ravistelu. Päivän kunnon mukaan mennään ja kokeneet kuskit luultavasti tulevat hallitsemaan parhaiten uuden tilanteen. Ohituksia tullaan toivottavasti näkemään enemmän myös kärkitaistelussa. Ja toki jos joku kärkikuskeista jää takariviin niin silloin saadaan hyvä show pystyyn. Mutta aikalailla sirkushuveissa mennään vielä Australia, Malesiassa voidaan sitten vetää paremmin johtopäätöksiä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jos Brawn säilyttää nopeutensa ja luotettavuutensa, tullaan alkukausi menemään ilman KERSiä ajavan auton merkeissä. Sitä voi sitten miettiä onko se arvovaltatappio FIA:lle ja Mosleylle. Lajin kiinnostavuuden kannalta (teknofaneille) sinänsä on hyvä, että tämän standardoinnin keskelläkin siellä ajaa keskenään erilaisia ratkaisuja, jotka pärjäävät eri tavoin.

Kuskien kommenttien perusteella uudet aerot helpottavat seuraamista ja KERS antaa ohitusedun ei-KERSautoihin nähden. En usko näiden vaikutusten tulevan kovin hyvin esiin vielä Australiassa radan profiilin ja ensimmäisen kisan poikkeuksellisen luonteen vuoksi. Sepangin, Shanghain ja Sakhirin pitkillä suorilla ja nopeammissa mutkissa nuo ominaisuudet pitäisi näkyä paremmin.

Sen sijaan Albert Parkissa odotettavissa lienee hajonneita etusiipiä, turva-autoja ja teknisiä keskeytyksiä. Tapahtumarikas avauskisa siis, jälleen kerran.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
FIA mittauttaa myös arvovaltansa tuossa diffuusoriasiassa vasta Australiassa tai sitten parin ensimmäisen kisan jälkeen. Jos osoittautuu, että ko. värkillä varustetut autot on kärjessä ja suosituimmat tallit laahaa perässä, olen varma että asiaan puututaan. Kuten aikaisempina vuosina erilaisten asioiden kanssa näin on nähty - aikaisemmat hyväksynnät voidaan kumota yhdessä mötessä. Maikkaria lainatakseni "sääntöjenmukaisuus ratkaistaan vasta Australian GP:tä edeltävässä katsastuksessa" tai paremminkin kisan jälkeen.
 
Ylös