Räikkösen ralliura

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15080
Kimillä voi rallista tulla ihan mielenkiintoinen laji ja vaikka ekalla kaudella mikään ei menisi putkeen niin mikäli ensi kaudella ei formulat kiinnosta niin rallista voi tulla Kimin uusi laji ja Icemanin tahdonvoimalla voi laji muuttua ihan uuteen uskoon ja Kimille tulla nopeasti mestaruuskin...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Nelosen Urheiluaamussa Pepe Jürgens haastatteli lyhyesti Jari-Matti Latvalaa. Tähän aiheeseen liittyvää tarinoinnissa oli tämän verran:

Jürgens: Pakko kysyy tähän loppuun, kun kaikki muutkin sitä kysyy kuitenkin, niin millä mielellä ammattikuskit ottavat tämän mr. Räikkösen sinne mukaan?

Latvala: Ei, ihan hienoo, et se tulee ajamaan, että mielenkiintosta nähdä miten formulamies sopeutuu rallimiesten ympyröihin. Mutta onhan se ammattimies, että kyllä mä nyt uskon että se siellä jossain 5-8 sijoilla on, mutta ei se helppoo oo viiden joukoon ajaa.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11237
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Kyseessä ilmeisesti on ollut vanhan race of championsin tyylinen lyhyempi pyörutys jonka voi opetalla ulkoa? Yhdelläkään oikealla erikoiskokeella Rossi ei pistäisi Grönholmia pataan. Oikeissa ralleissa Rossi ei ole ollut yhtäö nopea kuin esimerkiksi Räikkönen.
WebSlave vastannutkin muttei todellakaan ole lyhyt pyöritys. Kylläkin hyvin tiiviillä alueella eikä puita tai vuoria....
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Kaipa tuolla Montessa saatiin ääriesimerkki N-ryhmän ja S2000:n välillä. En tiiä kuskien taitotasosta mitään, mutta Cliot veti samaa vauhtia ännäläisten kanssa S2000:ten painuessa horisonttiin.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3720
Sijainti
JKL
Kaipa tuolla Montessa saatiin ääriesimerkki N-ryhmän ja S2000:n välillä. En tiiä kuskien taitotasosta mitään, mutta Cliot veti samaa vauhtia ännäläisten kanssa S2000:ten painuessa horisonttiin.
No esimerkkinä Boufier joka TMR Subarulla taisi olla parhaimmillaan neljäs pätkätuloksissa. Ei tainnu yksikään Clio kuitenkaan kympin sakkiin ajella. Assulla S2000 vetää toistaiseksi pidemmän korren koska ovat kevyempiä joten jarrutusmatkoissa ja ketteryyttä vaativissa paikoissa säästää aikaa reilusti. Soralla tilanne tasoittuu kun tubojen väännöt pääsevät oikeuksiinsa. Ja odotetaanpa nyt kuitenkin yksi oikeakin assu kisa ennenkuin tuomitaan N-ryhmäläiset(ja niiden kuljettajat) lopullisesti. Tämän vuoden alusta tullut sääntö muutos kuristinten koon kasvattamisesta ei ehkä vielä tuossa kisassa näkynyt mutta toivottavasti jatkossa tasoittaa entisestään kisaa. Muuten IRC:a tulee samanlainen kahden huippu auton(pösö ja sokota) plus ynnämuiden(Fiat, subbe ja mitsu) sarja kuin MM-sarjasta.
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Tuohon aiempaan N-ryhmäläinen vs. S2000 -vertailuun liittyen, niin uuden Impreza N2010:n tiedotteessa todetaan seuraavaa:

The Impreza N2010 uses the new larger 33mm air restrictor, introduced by the FIA to help balance the performance of Group N and the unrestricted Super2000 rally cars. Increasing the restrictor diameter from 32 to 33mm, fitting high flow fuel injectors and recalibrating the ECU increases peak power by 20 bhp, but more significantly, improves torque and responsiveness throughout the rev range.
Pieniä sääntömuutoksiakin on siis näköjään tehty noiden erojen tasaamiseksi.
 

larzzon

Well-known member
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
356
Muuten IRC:a tulee samanlainen kahden huippu auton(pösö ja sokota) plus ynnämuiden(Fiat, subbe ja mitsu) sarja kuin MM-sarjasta.
Onhan siellä M-Sportin Fiesta, joka on kuulemma ihan hyvä auto. Väittävät, että sillä jopa pystyisi voittamaan.

Seuraava IRC-kisa on vasta maaliskuussa, joten eiköhän siihen mennessä Cumbriassa ole muutama kärry asiakkaille kasattu.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3720
Sijainti
JKL
Onhan siellä M-Sportin Fiesta, joka on kuulemma ihan hyvä auto. Väittävät, että sillä jopa pystyisi voittamaan.

Seuraava IRC-kisa on vasta maaliskuussa, joten eiköhän siihen mennessä Cumbriassa ole muutama kärry asiakkaille kasattu.
Arvasin että joku tarttuu tohon...

M-Sport kehittää autoa lähinnä MM-sarjaa varten ja jos sillä pärjää IRC:a niin se on vain bonusta. Toki hyvä auto on hyvä auto riippumatta siitä missä sillä ajetaan...
 

tommii

Well-known member
Liittynyt
1.6.2004
Viestit
773

http://www.redbull.com/cs/RedBull/RBImages/000/000/573/631/photo960x540/220110RY06.jpg/img]
[img]http://www.redbull.com/cs/RedBull/RBImages/000/000/671/667/photo960x540/220110RY01.jpg
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8289
Tutulla testitiellä se alastulo hypyistä on vielä varma ja useimmiten osuu vielä ihan tiellekin, sen näkee sitten millainen se osumatarkkuus on kun lähdetään kisapätkiä vetämään. Mutta ihan reteestihän tuo Citikalla vetää, varmaan on syytä pitää kamerat valmiudessa pätkienkin varrella kun Kimi tulee.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8289
Mutta miksi Sitruuna hyppää niin keula pystyssä ?
Ehkäpä pojilta on jäänyt Citikan takasiipi vielä Monaco-asetuksiin kun sen pitäisi ilmiselvästi olla Monza-asetuksissa, Kimin kaasujalan painavuudesta päätellen.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3454
Sijainti
Lahti
Olipas hienoja talvikuvia !

Mutta miksi Sitruuna hyppää niin keula pystyssä ? Kimihän tekee pian novikovit, kun se ei malta höllätä kaasua tarpeeksi.
Ajattelin ihan samaa. Novikov tuli ensimmäisenä mieleeni kun näin kuinka Kimi veti motocross-tyyliin kaksi hyppyä yhdellä loikalla. Vaikeahan tuota on äkkinäisen pelkän filmin perusteella suuremmin pekuleerata, mutta sen voi ainakin sanoa, että kaasujalka oli kaverilla raskas.
 
Ylös