Rallin MM-sarja se suljettu piiri tässä nyt ainakin on, kahden automerkin välinen sellainen siis. Ja sitä ongelmaa en nyt ihan peruskatsojan piikkiin laittaisi, vaan kyllä tässä MM-sarjan alamäkeen tyrkkäämisessä on onnistuneesti vauhtia lykkinyt vuosien varrella FIA ja Mad-Max esikuntineen, ja nyt niitä aiheutettuja vahinkoja paikkaillaan lähinnä puheen kuin tekojen tasolla, vaikkapa sieltä sarjan promoottorin suunnalta. Että kun rallin MM-sarjan alennustilasta puhutaan niin Kimi ja Block on toki hyvää viihdettä mutta eivät he sarjan profiiliin liittyviä ongelmia kahdestaan ratkaise, kyllä ne ongelmat tässä parjatussa WRC-tuotteessa on vähän syvemmällä. Eli ei sarjaa voi heidän persooniensa varaan rakentaa, he ovat ainakin toistaiseksi lähinnä hyvää bonusta siihen peruspaketin päälle. Ja se peruspaketti on se joka tässä sitä remonttia kaipaa.
Jotta MM-sarja nostaisi tässä tilanteessa päätään niin se tarvitsisi lisää oikeanlaista tahtotilaa ja tekoja päättäviltä tahoilta, pelkkien saippuaooppera-hehkutusten sijaan. Kun nyt 2010 sarja pistetään kaluston puolesta uusiksi niin siinä olisi ollut paikka lyödä sarja tavallaan uudestaan käyntiin. Sen sijaan näyttää siltä että homma halutaan pitää jatkossakin kahden merkin välisenä piirinä ja sitä myöten tuloslistat pysynee saman näköisinä kuin tälläkin hetkellä, liuta kyvykkäitä kuskeja pysyy edelleenkin vailla kilpailukykyistä autoa sheikkien ja tallipäällikköjen poikien opetellessa samalla ajamaan autoa MM-sarjaa kiertämällä. IRC-sarjaa morkataan eikä se nykyisellään sekään vielä valmis tuote ole, mutta siellä sentään yritetään. MM-sarjan puolella keskitytään lähinnä sahaamaan omaa kättä ja samalla todistellaan omaa erinomaisuutta TV-luvuilla ja ..niin, morkkaamalla välillä vähän IRC:täkin.